Eerste Fabia

sander_hul

Nieuw lid
Sinds eergisteren in bezit van een Fabia 1.4 16V uit 2003.
Met nog geen 60.000 kilometer op de klok hoop ik nog heel wat kilometers te mogen maken in deze auto.

Ben overgestapt van een Peugeot en je merkt gelijk het verschil in degelijkheid.

Hier een eerste foto:

oa93lt.jpg

Gelijk een klein vraagje;

Er zit nu een VDO radio met navigatie in en heb hier nog een Bury carkit liggen.
Deze carkit moet echter met 5 kabels aangesloten worden op de kabelboom van de radio (speakers, +/- en geschakelde plus.

Ben hier echter absoluut niet in thuis, dus mochten er mensen hier op het forum zijn die mij graag zouden willen ondersteunen hierin; graag!

Foto's volgens snel!

Cordoba

Forumguru
Mooie kleur, maar wel verdacht lage km-stand voor een auto van 13 jaar oud.

Wat de radio betreft, de site waar ik vroeger altijd naar verwees voor de ISO-connector bestaat niet meer, maar misschien dat je met deze uit de voeten kunt. Let even op waar de nokjes voor de connector zitten (zodat je de boel niet net verkeerd om aansluit), daarnaast moet je weten dat je voor alle auto's van de Vag-groep de aansluiting voor de constante plus en de geschakelde plus moet verwisselen.

Edit: ik zie dat ie één eigenaar heeft gehad, dus zal wel van een oud dametje zijn geweest. Blok kan nog lang mee: ik heb ook een BBY blok uit 2003 en daar staat ruim 100.000 km meer op. Check wel even of de distributieriem al is vervangen: dat is nog niet nodig op basis van de km-stand maar wél op basis van de leeftijd (moet elke 5-6 jaar vervangen worden vanwege verdroging en daardoor scheurtjes). Mijn auto had ook nog de originele riem toen ik 'm kocht maar zowel vanwege de km-stand als de leeftijd had ie al vervangen moeten worden, en deze zat ook vol met scheurtjes toen ie eruit kwam (eerste wat ik aan de auto heb gedaan in 2010).

Laatst bewerkt:

sander_hul

Nieuw lid
Ondertussen nu ongeveer een weekje in bezit van mijn Fabia.

Dingen waar ik tegen aan gelopen ben:

- Bobine was stuk gegaan -> vervangen door de ANWB
- Centrale deurvergrendeling doet het rechts achter niet meer, binnenverlichting gaat ook niet meer automatisch aan/uit
- Het kraken van de veringen bij voornamelijk nat waar
- nieuwe radio ingezet
- nieuwe velgen onder de auto laten zetten
Auto gaat woensdag even terug naar de garage om alles te laten controleren en de problemen te verhelpen. :thumbsup:

Wat andere foto's van de auto:

zkqycmgawt98o.jpg

laolokshomd8y.jpg

machlo

Forumguru
Mijn cv links achter heeft vorige week ook definitief de geest gegeven. Schijnt toch wel een fabia 1 probleempje te wezen. Als ik binnenkort eens richting Deventer ga, even via Apeldoorn voor een reparatie vermoed ik. Succes met je faabje verder!

Bovenaan Onderaan