vstromjuan
Lid
De Scout nu 10 dagen in het bezit en inmiddels 1200 km met veel plezier afgelegd.
Het klinkt misschien wat ongeloofwaardig maar eigenlijk zijn er geen echte negatieve zaken te melden over de auto.
Bij de eerste tankbeurt nog wel even schrikken van het verbruik (1:13) viel mij een beetje tegen maar naar mate de km vorderen word hij steeds zuiniger en zit nu zo rond de 1:16.
Ik denk dat de tank bij aflevering niet zo vol zat als dat ik hem heb volgetankt en ik verdenk het motormanagement er van dat deze in de eerste paar honderd km rijker staat afgesteld voor een beter inlopen van de motor, op zich niets mis mee.
De TSI draait mooi rond en pakt heerlijk soepel op en laat zich ook afwurgen tot 1200 toeren om daarna zonder morren weer heerlijk soepel op te pakken .
Je kunt er heerlijk rustig en schakellui meer rond toeren maar desgewenst ook pittig mee optrekken (nog even rustig tot hij echt is ingereden ).
Verder viel mij op dat het motor geluid (bij acceleratie) aan de bestuurderszijde veel duidelijker hoorbaar is dan aan de passagierskant.
Dit laatste zou van mij iets minder mogen maar het is niet storend en eenmaal op snelheid is het motortje heerlijk stil.
De Scout is duidelijk stugger dan mij Berlingo was maar ik vind het prettig zo en nog steeds comfortabel.
Het voelt allemaal lekker degelijk en kraakvrij aan, dat was met mijn Berlingo wel anders!
Een goed contact met de weg (zelfs met de smalle en hoge winterbanden) en het sturen is mede door het sportstuur een heerlijk gevoel en lekker direct.
De sportstoelen bevallen prima (ook op langere ritten) en geven lekker veel steun.
Maxi dot is uitgebreid en informatief en ik betrap me er regelmatig op dat ik daar mee bezig ben in plaats van op de weg te letten.
Verder vallen in positieve zin op de geluidskwaliteit, mogelijkheden en het bedieningsgemak (zonder bediening op het stuur) van de radio cd speler.
Deze heb ik uitgebreid met een harddisk 320 Gb met Mp3 die netjes in het kastje past naast de MDI aansluiting.
Algehele (voorlopige) conclusie is dan ook dat ik zeer tevreden ben over de Scout met deze motorisering en zijn (optische) avontuurlijke uiterlijk.
Het is elke dag een genot is om er mee op pad te zijn en het geeft mij het gevoel dat ik in een auto van een hogere klasse rijd.
Over een weekje gaat de Scout de Autobahn verkennen… is kijken hoe hij zich daar gedraagt en wat dit voor gevolgen heeft voor het verbruik.
Het klinkt misschien wat ongeloofwaardig maar eigenlijk zijn er geen echte negatieve zaken te melden over de auto.
Bij de eerste tankbeurt nog wel even schrikken van het verbruik (1:13) viel mij een beetje tegen maar naar mate de km vorderen word hij steeds zuiniger en zit nu zo rond de 1:16.
Ik denk dat de tank bij aflevering niet zo vol zat als dat ik hem heb volgetankt en ik verdenk het motormanagement er van dat deze in de eerste paar honderd km rijker staat afgesteld voor een beter inlopen van de motor, op zich niets mis mee.
De TSI draait mooi rond en pakt heerlijk soepel op en laat zich ook afwurgen tot 1200 toeren om daarna zonder morren weer heerlijk soepel op te pakken .
Je kunt er heerlijk rustig en schakellui meer rond toeren maar desgewenst ook pittig mee optrekken (nog even rustig tot hij echt is ingereden ).
Verder viel mij op dat het motor geluid (bij acceleratie) aan de bestuurderszijde veel duidelijker hoorbaar is dan aan de passagierskant.
Dit laatste zou van mij iets minder mogen maar het is niet storend en eenmaal op snelheid is het motortje heerlijk stil.
De Scout is duidelijk stugger dan mij Berlingo was maar ik vind het prettig zo en nog steeds comfortabel.
Het voelt allemaal lekker degelijk en kraakvrij aan, dat was met mijn Berlingo wel anders!
Een goed contact met de weg (zelfs met de smalle en hoge winterbanden) en het sturen is mede door het sportstuur een heerlijk gevoel en lekker direct.
De sportstoelen bevallen prima (ook op langere ritten) en geven lekker veel steun.
Maxi dot is uitgebreid en informatief en ik betrap me er regelmatig op dat ik daar mee bezig ben in plaats van op de weg te letten.
Verder vallen in positieve zin op de geluidskwaliteit, mogelijkheden en het bedieningsgemak (zonder bediening op het stuur) van de radio cd speler.
Deze heb ik uitgebreid met een harddisk 320 Gb met Mp3 die netjes in het kastje past naast de MDI aansluiting.
Algehele (voorlopige) conclusie is dan ook dat ik zeer tevreden ben over de Scout met deze motorisering en zijn (optische) avontuurlijke uiterlijk.
Het is elke dag een genot is om er mee op pad te zijn en het geeft mij het gevoel dat ik in een auto van een hogere klasse rijd.
Over een weekje gaat de Scout de Autobahn verkennen… is kijken hoe hij zich daar gedraagt en wat dit voor gevolgen heeft voor het verbruik.