Eerste ervaringen Karoq

ElScorpione

Forumguru
Inmiddels twee weken in het bezit van de Karoq (Sportline Business, bouwjaar 2022).

Tot nu bevalt de auto erg goed. Wat me opvalt is dat de brandstofmeter heel anders reageert dan de meter in mijn Scala. Als ik de auto volgooi, dan staat het bereik op 630km en dat blijft heel lang zo (bijna 200km). Pas dan begint de meter te zakken (digitaal dan) en dat gaat ineens vrij snel als hij op de helft is. Is dat herkenbaar?

De stoelverwarming rechtsvoor is defect. De zekering brandt meteen door. Dus dat wordt een gevalletje garantie denk ik.

Sjoerdb

Forumguru
Als je hem niet helemaal vol tankt, dan komt de naald eerder uit de hoek of begint niet in de hoek. Kwestie van oude gewoonte afleren en nieuwe in laten slijten.

MathijsNmgn

Actief lid
Ik heb vanuit Florence in 1 stuk door naar huis gereden. En haalde 820km. Uit 1 tank. Elke andere voorspelling is gebaseerd op je laatse stukje voordat je ging tanken. Ik heb een 1.0 motortje. In mijn Karoqje liggen.

Dat is precies ook mijn ervaring met mijn Karoq (1 liter motor). Aleen gaat het in mijn geval niet om Florence maar om Bonny sur Loire, Frankrijk.

EdZ

Donateur
Hier ook, hangt af van het verbruik van de afgelopen x kilometers. Als ik m nu volgooi haal ik waarschijnlijk 630km volgens de boordcomputer (stadsverkeer) maar rij ik een uur lang netjes 100, dan zal de voorspelde range oplopen naar 700 en hoger.

EdZ

Donateur
Aanvulling: een bergroute van 20 km rijden met aan het begin nog 90km range, was binnen een kwartier gedaald naar minder dan 50. Toch meer even naar beneden gegaan om te tanken...

red2003

Actief lid
Bij mij geeft de meter 720km aan bij volle tank, dan na ca 200 km krijg ik een nieuwe waarde in het scherm (1,5 TSI).

ElScorpione

Forumguru
Bedankt voor alle reacties. Zo te lezen een "normaal" gedrag. Ik ga toch eens vragen of er misschien een software update is die dit verhelpt want ik had er mijn scala nooit "last" van.

EdZ

Donateur
Ik zou het lekker zo laten. Ik ben nog nooit in de problemen gekomen en vind het best logisch dat de geschatte actieradius wijzigt afhankelijk van je rijstijl.

Bovenaan Onderaan