Eerste eigenaar ervaringen met de SII Combi

pierken

Nieuw lid
Ondertussen moeten de eerste SII Combi's toch al op de weg te vinden zijn.
In België waren ze immers sinds begin december 2009 te bestellen.
Welke gelukkige of minder gelukkige eigenaar wil zijn eerste ervaringen kwijt?
(liefst positieve want ik heb er ook eentje besteld :yeah: )

Skody

Actief lid
Volgende week woensdag krijg ik m'n Combi geleverd. Komt deze week aan in NL. Betreft 2.0 TDI / 170 PK met DSG, Elegance BL. Ben zeer ongeduldig en kan haast niet wachten tot volgende week. Hij wordt achteraf verlaagd met.... de originele Skodaveren van het sportonderstel. Zodra ik m heb zal ik foto's op t forum plaatsen en m'n eerste ervaringen.

wat een ruimte

:xyxthumbs: Hoi allemaal,

vorige week was ik een gelukkige eigenaar van een skoda superb Combi Elegance 1.8 TSI DSG met heel veel extra's.

Jammer was het dat dit alleen voor ongeveer 2 uur was. Ik heb de skoda opgehaald bij 1point in amsterdam. Licht paars geloof ik. Wel een geweldige kleur moet ik zeggen.

De auto rijd eigenlijks net zoals die van mij maar het heeft een echo...echo...echo....echoooooo.. :945:aan de achterkant.
Wat een ruimte. Je gaat je dan eigenlijks afvragen waarom mensen nog een busje (je weet wel, zo'n busje waar VW op staat) uberhaubt gaan huren, laat staan kopen.
Nee, deze skoda gaat zeker scoren in de wereld van: Ha, ik heb een echte station car...car...car...car......
De rest ziet er net zo uit als de gewone ( hey.. ook deze heeft echt meer ruimte dan een BMW 5 serie hoor) skoda. Ach... wat een geweldige auto. Met of zonder verlenging van zijn Kont.
Skoda scoort... bij mij in ieder geval!!!:baby012:

Merwe

Nieuw lid
Vrijdag morgen om 10.00 uur staat bij RijnWoud in Rotterdam m'n Superb Combi Ambition BL - DSG Cappucino Beige klaar om het asfalt op te gaan.
:489:

Hopelijk schone wegen om de eerste km's op de teller te zetten

Mr_McPhisto

Actief lid
Nog steeds geen foto-reportage??

Ik dacht al lang dat er een eerste ervaring met de combi hier zou staan met foto's!! Maar nee, waarschijnlijk zijn de mensen het hele weekend al niet uit de auto te slaan en maar rijden en maar rijden...
Waar blijven ze beste mensen??? :ahum:

Delight

Actief lid
Blijkbaar zijn Merwe en Skody er gelijk maar in gaan kamperen ofzo...
Vanaf 18 februari zou er toch al wel mee gereden zijn hoop ik?????

mmarechal

Actief lid
:ahum:Of ze zijn verdwaald in de achterbak...:smirk:. Ben ook wel benieuwd naar de eerste ervaringen.

Skody

Actief lid
Voor mij wordt het woensdag. Ben zaterdag ff naar de dealer geweest waar 'ie al stond. Geweldig wat een bak ! Zodra ik m woensdag heb zal ik z.s.m. een paar foto's en m'n rijervaring er op zetten. Ik laat m met de originele Skoda verlagingsveren achteraf verlagen icm 17 inch Trifids dus ben zeer benieuwd hoe dit gaat rijden. MAD verlagingsveren verlagen aan de voorkant te veel (40 mm) en Eibach's was PON nog niet over uit of dit wel of niet kon voor de Combi.

plaza

Forumguru
Vrijdag morgen om 10.00 uur staat bij RijnWoud in Rotterdam m'n Superb Combi Ambition BL - DSG Cappucino Beige klaar om het asfalt op te gaan.

Heb je je al aangemeldt voor de skoda meeting ?
Volgens mij missen we nog een S2 Combi :473:

Merwe

Nieuw lid
Beste Skoda (superb) liefhebbers.
Na enkele dagen met de nieuwe Superb Combi Amb BL te hebben rondgereden kan ik iedereen geruststellen. HET RIJDT FANTASTISCH.
De DSG schakelt soepel, je voelt het niet eens. Mag welliswaar nog niet volle bak, maar dat komt nog wel. Helaas is de auto al erg vuil, niet verwonderlijk met dit baggerweer en al die restanten pekel.

Nog wel druk met alle instellingen die mogelijk zijn(r.t.f.m.) en deze zo in te stellen naar mijn tevredenheid. Met horten en stoten mijn BlackBerry ook aan de praat gekregen, had daar wel twee uur voor nodig, maar het werkt.
Foto's kan ik helaas niet plaatsen. De camera is met de kids op reis naar India.

De eerste foto's van .....

Jawel beste forum speurders... het was zo ver.
Ik was op de hoogte van Skody zijn afleverdatum en dacht : even kijken of hij in is voor een "mini-meeting" met mij.
Dat is gelukt en we hebben elkaar vanmiddag ontmoet om onze bolides aan elkaar te showen....en ik kan je vertellen : da's pas fijn !
Hier dus de foto's waar jullie allemaal om vroegen en... met een primeurtje, namelijk : de Skoda Superb II Hatchback en de Skoda Superb II Combi.
(foto's zijn geen glossy kwaliteit, maar goed... je moet wat met je Blackberry camera)

picture.php

picture.php

picture.php

cvegreen

Forumguru
Mooi , heel mooi . Twee zwarte S2 met ieder dezelfde mooie velgen eronder . PRACHTIG moet ik eerlijk toegeven. Ik vind de S2 ook super geslaagd , de S1 vond ik te veel neigen naar de O1 en vond hem daardoor minder geslaagd , maar gezien ik de O1 ook graag zie , zie ik de S1 ook graag , maar nu is de S2 toch in het eerste oogopslag te herkennen . Echt een super mooie auto.

OrbitZ

Lid
Ziet erg goed uit!

Op een of andere manier ziet de combi er een stuk minder lang uit dan de sedan!

MarcoO2

Forumguru
Leuke foto's! Grappig om ze naast elkaar te zien. Het bevestigt weer wat ik iedere keer denk: de S2C is echt veel mooier en beter in balans dan de S2HB! (sorry, Superb-MH...)

Bovenaan Onderaan