Een paar vragen

Achterwaarts wordt inderdaad gepromoot, zijn ook de nieuwe regels... Maar een goed gevoel erbij is zeker zo belangrijk.
Als er in de auto iets gebeurt vind ik het fijn dat ik mijn dochter gewoon kan zien en iets aan kan geven, de Fabia is tenslotte ook niet erg groot..

Bovendien lijkt mij achterwaarts de beenruimte zeer beperkt...

Ik ben maar een klein vrouwtje en ik heb niet zoveel beenruimte nodig.

Gelukkig kunnen we kiezen.
 

Niels83

Forumguru
Achterwaarts wordt inderdaad gepromoot, zijn ook de nieuwe regels... Maar een goed gevoel erbij is zeker zo belangrijk.
Als er in de auto iets gebeurt vind ik het fijn dat ik mijn dochter gewoon kan zien en iets aan kan geven, de Fabia is tenslotte ook niet erg groot..

Bovendien lijkt mij achterwaarts de beenruimte zeer beperkt...

Er is nog geen nieuwe regel over achterwaarts. Tot 9 maanden is het verplicht tot 13 maanden geadviseerd.
Mijn zoon zit qua lengte boven in de curve en past met 13 maanden net wel/niet in de maxi cosi 0+.

Ik heb gekozen gewoon voor met gordel omdat we 2 auto's hebben en volgens mij heeft mijn faab 2 geen isofix. Overigens gewoon voorwaards. Eigenlijk simpel omdat de stoel als 1 van de veiligste werd getest en ik het wel geloof qua veiligheid. Romer king 2 geloof ik.

Overigens maakt het in mijn verhaal volgens mij niet uit welk type stoel het is. Nieuwe auto's krijgen isofix met zo'n anker begreep ik. Base met poot is dan niet meer nodig. De base zal zo gemaakt worden door voor of achterwaarts de draad aan het anker kan.
 
Ik laat de achterwaartse stoel gewoon komen. Mocht de stoel niet passen, dan verkoop ik de stoel. Ik heb de stoel in UK besteld. Scheelde 200 euro.
 
Bovenaan Onderaan