Een paar vragen

image.jpeg Ik heb een paar vragen. Mijn man heeft een auto gekocht en heeft onderstaande vragen niet gesteld.

1. Zijn alle modellen uit 2016 standaard voor zien van Isofix bevestigingen?
2. Wij willen graag een multimediasysteem met CarPlay laten inbouwen. Kan dat op ons systeem?Welke raden jullie aan? Hebben jullie ook nog suggesties waar we dat het beste kunnen laten doen? Liefst omgeving Amsterdam of Rotterdam.
3. Mijn voorkeur gaat uit om mijn dochtertje achterwaarts te vervoeren. Heeft de Skoda Fabia Combi 2016 een schuine achterbank of valt dat mee. Misschien kan Ik alvast een wedge aanschaffen. De stoel heb Ik al besteld. (Axkid Rekid). De stoel kan voorwaarts en achterwaarts met Isofix.

Ik hoor het graag.
 

nisuthai

Forumguru
Isofix zit inderdaad op de achterbank, ook al op de 2015 modellen. De voorstoelen hebben het niet.
 

TjokkePrii

Nieuw lid
Die foto die jij laat zien is een Swing. Daar zit geen CarPlay op. Dan zou je Bolero, Amundsen of Colombus erin moeten prikken. Of een after market systeem, maar ik weet niet of die er zijn met CarPlay ?
 

Spierings

Forumguru
Zou de passing van de stoel eens bekijken als je hem binnen hebt.. de beenruimte is beperkt en de voorstoel zal verder naar voren moeten. Kan me voorstellen dat bij de stoel achterstevoren de voorstoel nog verder naar voren moet i.v.m.. beenruimte kind.. er moet nog wel iemand goed voorin kunnen zitten...
 

Antera

Donateur
Carplay is niet in alle systemen later door de dealer te activeren. Informeer daarbij even voor bij de dealer.
 

Fabia 123

Forumguru
Fabia,s met Amundsen kunnen bellen navigeren, muziek van usb of sd afspelen,gebruikt worden als Wifi hotspot, ook foto,s bekijken is mogelijk.
Via Bluetooth telefoon info automatisch geladen. Werkt bij mij prima en ik heb ook een Fabia uit 2016.
Garage kan Amundsen demonstreren.
 

Spierings

Forumguru
Dat heb ik gelezen ja, leuk dan om zo'n radio als dealer te showen.. 99℅ van de klanten loopt meteen weg als ze de prijs horen.

Er is bijna niemand die een tweedehands Fabia koopt van een half jaar oud om vervolgens €1500-€2000 voor een nieuwe radio uit te trekken..
Dan is inruilen op een Fabia met de juiste radio misschien zelfs goedkoper;).
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Volgende keer prijslijst lezen daar staan andere bedragen.
Prijslijst is iets anders als na uitrusting :fool::pieker:

Ik wil in mijn Fabia ook wel de 105 pk tsi, 6 bak en schijfremmen voor €1500 meerprijs in de catalogus. Maar daarvoor kun je in de praktijk niks, de bak zal al minimaal 4000 kosten...

Bij na uitrusting komt er alles los bij kwa kosten..
-Radio
-Navigatie kaart
-Extra antennes
-Inbouwkosten
-En dan vergeet ik nog wel iets..

Dan is die schatting van mij nog optimistisch, denk zelf dat het nog hoger is...

@Fabia 123 heb het even voor je opgezocht in etka van Skoda zelf.

Daar staat als je een amundsen opzoekt:
-Regelapparaat voor informatie met radio Bluetooth en sd-lezer en CD speler €1325
-Autoradio €636
En dan komt er de rest nog bij....
 
Laatst bewerkt:

Fabia 123

Forumguru
Bij een forum zoals dit kan iedereen op de vragen een antwoord geven wat er mogelijk is, de vraagsteller maakt zelf uit wat hij zij ermee doet.
Speculeren over het onbekende helpt niet.
 

Spierings

Forumguru
Natuurlijk is het deels wel speculeren, maar met 14 jaar ervaring bij de dealer weet ik wel dat 99% afhaakt met de prijs van van rond de €2000 voor een andere radio.. zo belangrijk vinden de meesten hem ook niet..
Vind het ook leuk dat je speculeren aanhaalt want dit doe je zelf ook met de mogelijke prijs van zo'n radio wat nog niet eens in de buurt komt... En als je naderhand een correcte al dan niet een iets te lage schatting hiervan krijgt klopt het volgens jou niet niet want de meerprijs in de catalogus is niet zo hoog.:pieker:

Een forum is ook een plek voor discussies, en ben zelf heel reëel en zo beantwoord ik ook dingen op het forum... De juiste info kwa prijzen hoort hier ook bij..


Ik reageer op een opmerking van jou , omdat het voor de meeste mensen gewoon veel te veel geld is, het is reëel om te denken dat als ze daadwerkelijk €2000 extra te besteden hadden gehad ze wel een full option Fabia hadden gekozen...
Als jij je door een sarcastische opmerking met een knipoog ;) aangevallen voelt dan is het jammer voor je maar daar maak ik me niet druk om...:sleep::sleep:
 
Laatst bewerkt:

Niels83

Forumguru
Ik heb net een stoel uitgezocht.

Er zijn nu grofweg 3 opties, gordel, isofix met bodemplaat en isofix met een haak achter de stoel.

Een zitje moet op 3 punten vast zitten aan de auto. Met bodemplaat heb je isofix en een poot. De andere heeft een haak achter de bank, op de stoel zit een een band die he aan de haak zet.
Of dat er op zit bij de fabia weet ik niet. Isofix natuurlijk wel.

Volgens mij is de stoel redelijk recht. Logisch ook, want een gekantelde stoel vraagt meer been ruimte. En dat is niet handig in een kleine auto.
 

Spierings

Forumguru
@Niels83 over wat voor categorie stoel heb je het over. Welke gewichtsklasse.. ook achterste naar voren?
Vond rug tegen de leuning aan erg fijn, kun je het kind tenminste zien zitten..


Zit momenteel bij de laatste stoel voor mijn 3 jarige dochter.. deze 3 opties had ik..
-Maxi cosi met isofix base met pootje (werkte erg handig, geen gedoe met de gordel)
-Eerste opvolgstoel van maxicosi welke met gordel vast zit en werkte ook perfect.
(Gordel hoeft toch alleen los als stoel eruit moet)
-Tweede en laatste opvolgstoel een rodifix met isofix, deze zit met twee pinnen vast op de isofix.. (ook ideaal alleen is hoger als gordel variant echter gordel makkelijker om te doen door meer ruimte rond de wang)
 
Voor mijn zoon heb ik een stoel 3 gekocht met Isofx ( gewicht 15-36 KG). De romer britax XP. We hebben drie stoelen geprobeerd. In de andere modellen ( Rodifx en Romer Britax SL) zat hij niet zo goed. Pasvorm is ook belangrijk. Mijn zoon is 5, maar niet zo groot.

Alleen de stoel voor mijn dochter moet nog binnenkomen. Ik wilde eerst alleen maar achterwaarts vervoeren, omdat dat gepromoot wordt om mama forums. Veiliger blabla. Ja daar ben ik gevoelig voor. Ik weet niet of mijn dochter dat wilt. Ze is nogal een pittig ding. Ik kan de order nog cancellen, want mijn gewenste kleur is niet op voorraad. Nog even een nachtje slapen.
 
Bedankt voor de uitleg over de mogelijkheden voor een andere autoradio. Mijn man kennende wil hij echt niet meer dan €2000 euro uitgeven voor een autoradio. Hij vond de andere functies belangrijker ( cruiscontrol en mistlampen). Ik ben meer van de gadget. Als we volgende keer naar de garage gaan kan ik een offerte opvragen.
 

Spierings

Forumguru
Achterwaarts wordt inderdaad gepromoot, zijn ook de nieuwe regels... Maar een goed gevoel erbij is zeker zo belangrijk.
Als er in de auto iets gebeurt vind ik het fijn dat ik mijn dochter gewoon kan zien en iets aan kan geven, de Fabia is tenslotte ook niet erg groot..

Bovendien lijkt mij achterwaarts de beenruimte zeer beperkt...
 
Bovenaan Onderaan