Een paar vraagjes vooraleer aankoop fabia

stryker

Nieuw lid
Hallo,

Eventjes voorstellen ik ben stryker ofwel Koen.

Ik ben vandaag prijs gaan laten maken voor een nieuwe skoda fabia combi (model: nj52E4)
Ik heb prijs laten maken voor een basic model active 1.0 mpi 55 kw.
Deze zou voor mij moeten dienen om woon werk verkeer mee te doen.
Ik heb op de offerte een radio blues laten voorzien.
Nu ben ik niet zeker of ik deze radio wil want ik heb hier nog een vrij nieuwe pioneer radio met bluetooth liggen. Zijn er inbouwframes voor te koop 1din of 2din want ik vind deze nergens (eventueel een link)?
Ik vermoed ook dat de boxen en kabels liggen als ik hem zonder radio bestel (afgaand op het standaard pack in het boekje)
Kan iemand mij op deze vragen een antwoord geven?

Zijn er voor de rest nog problemen of kinderziekten op dit model/motor?

Alvast bedankt

mvg Koen.
 

Spierings

Forumguru
Een blues radio zit standaard op de goedkoopste uitvoering (aktive), vraag me dan ook af of deze al dan niet zonder radio besteld kan worden...

Radio inbouw frames heb ik nog niet gezien voor de Fabia
 

stryker

Nieuw lid
Een blues radio zit standaard op de goedkoopste uitvoering (aktive), vraag me dan ook af of deze al dan niet zonder radio besteld kan worden...

Radio inbouw frames heb ik nog niet gezien voor de Fabia
Ik heb prijs laten maken op de active. En de blues radio is een optie van 300euro wat ik veel vind tov de mogelijkheden en zeker als ik een Pioneer heb met Bluetooth hier heb liggen.
 

Fabia 123

Forumguru
Wanneer je gaat kijken op Skoda.nl zit de blues radio zonder meerprijs in de standaard uitrusting van de Active.
Even navraag doen bij de dealer, verkopers weten niet altijd alles over de uitrusting van een auto.
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Pioneer in een Skoda en in een VW .
Pioneer op marktplaats zetten en vermoedelijk radio zonder meerprijs in de Fabia.
 

EdK

Forumguru
Voorheen had je en dashboard een DIN1 of 2 gat zitten.
Bij de Fabia is dit volgens mij niet meer een DIN gat en derhalve zal de Pioneer er niet in passen.
Mbt de speakers zit er het standaard systeem in, wat een 2 tal speakers en een 2 tal tweeters zal inhouden.
bij de duurdere uitvoeringen kun je dan een uitbreiding bijkopen ( aanvinken ) die dan in fabriek ingebouwd worden.
Ga er maar niet vanuit dat indien je die niet meebesteld dat dan wel de bedrading klaar zal liggen...
maw je kan aan de bak om dan zelf bedrading te leggen....
Dus stel je een goede radio op prijs in je Fabia dan moet je goed overleggen met de dealer zodat je vanaf bestelling zeker weet dat je een goede geluidinstallatie geleverd krijgt met je Fab3
 

Fabia 123

Forumguru
@ Stryker soms hebben dealers nog geschikte radio's liggen omdat een klant een ander model heeft laten inbouwen.
Maar zoals Edk zegt blijft het belangrijk goede afspraken te maken over inbouwen bedrading en boxen.
 

Spierings

Forumguru
Ik woon in België. Daar zal het verschil zitten.
Daar zit ongetwijfeld een verschil.
Maar je zal ongetwijfeld ook de airco optie nemen ? Deze staat in de Belgische configurator ook in combinatie met een radio. Of je moet een Climatronic nemen dan is dit niet het geval...

Daarnaast kan het interessant zijn om toch een ambition te pakken in plaats van de active. Dat is een beetje afhankelijk van welke opties je allemaal wilt..

Anders gewoon duidelijke afspraken met de dealer maken, deze moet wel uit kunnen leggen wat er wel of niet op zit, evenals het soort inbouwkader...
 
Laatst bewerkt:

Wouter1

Forumguru
Zie de standard uitrusting in België op een Fabia in aktive uitvoering hieronder:



upload_2017-2-17_5-37-50.png
Ik maak hier uit op dat de radiovoorbereiding enkel geschikt is voor een originele Skoda radio.

Wil je een andere radio aansluiten dan zul je hoogst waarschijnlijk een geschakelde + moeten trekken voor het automatisch aan en uitschakelen van de radio. Een verloopstekker car --> iso moeten aanschaffen en mogelijk nog een voeding voor de antenne versterker van uit de radio naar de auto.
+ natuurlijk het inbouwframe.

Er komen dus nog wat kosten bij om de Pioneer radio in te bouwen.

De 1.0 55kw mpi motor is volgens mij een redelijk betrouwbare motor. Deze zit ook in onze Citigo (2013/ 52000 km). En hier functioneert deze tot op heden probleemloos. Een F3 is natuurlijk wel iets zwaarder, maar ik verwacht dat het prima gaat.
 
Bovenaan Onderaan