Een Octavia of een Jetta?

Fabia

† In Memoriam
Kijk dat mag ik nu graag horen. Weer een nieuwe lid van de Skoda familie erbij. /forum/images/graemlins/545.gif

Pasulu

Nieuw lid
Ook recentelijk naar Golf/Jetta/Octavia gekeken. Was uiteindelijk simpel hoor: Jetta is eigenlijk te duur, auto is uiterlijk niet in balans, en wordt glansrijk gepasseerd door beter broertje van Skoda. Keuze tussen Golf en Octavia kwam neer op ruimte (vanavond nog een fiets meegenomen in Passat: dat gaat je in Golf niet lukken, wel in Octavia /forum/images/graemlins/smile.gif ).

VEEJAY

Forumguru
Een collega van mijn vriendin heeft ook voor de O2 gekozen ipv de Jetta! (slimme kerel /forum/images/graemlins/winkie.gif )

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mariusz</font><hr />

De zwarte jetta comfortline die twee weken terug in de autoweek stond, met 17" velgen en beige interieur: een schitterende wagen. Ben al bij de dealer geweest en de kwaliteit is erg goed. AW: vergelijkbaar met Merc C-klasse, BMW 3-serie. Over smaak valt niet te twisten, maar zeker in het echt is hij erg mooi (ik vind hem mooier dan een O2 /forum/images/graemlins/tongue.gif

[/ QUOTE ]

Da's grappig, de Merc en de BMW 3 serie zijn door de Octavia kansloos geslacht in de vergelijkingstests van onze oosterburen! Dan is de Jetta dus duidelijk de duurdere en slechtere keuze....

VEEJAY

Forumguru
Nou 2 collegaatjes gaan toch voor de Jetta (een 1.6 weliswaar). Smaken verschillen.

Wel even in de folder gekeken die ze hadden meegenomen en een Jetta met gelijk aan mijn octi scheelt ff 7000 euries.

Ben blij dat ik hun smaak niet heb /forum/images/graemlins/winkie.gif

blackczech

Actief lid
Da is toch niet zo een moeilijke beslissing ??
Een skoda is toch het beste prijs /kwaliteit ??
grin.gif

kon ook kiezen tussen een vw jetta of octavia combi maar dat is een makkelijke keuze: octavia wint!

moeilijker vond ik vw touran en octavia combi allebei met dezelfde tdi motor en kwa uitrusting wint de octavia het die biedt meer voor hetzelfde geld kan niet wachten tot mijn octavia er zal zijn! rij nu in een golf5 met zelfde tdi motor als van de octavia maar vind de golf veels te stug geveerd ik voel te veel gestuiter van drempels etc. dat effent de octavia toch veel beter weg.....heerlijk hoe die op de weg ligt!!!

purk

Senior Member
golf onderstel is super, smaken verschillen als het gaat om onderstellen en comfort, de nieuwe golf is wel een beest als het gaat om bochten, ik hou wel van een stug onderstel. zeker met een 2.0 turbo fsi blok zoals in een GTI

Bovenaan Onderaan