Een nieuwe volger...

Darkside

Forumguru
Na lang wikken en wegen welke auto de eer zou krijgen om mijn huidige Astra op te volgen. Besloten om de Skoda rijder te volgen omdat ze Simply Clever zijn.

Al enige tijd geleden de inlog codes gekregen van de LM en gisteravond is de knoop doorgehakt en heb ik de volgende auto besteld.

Skoda Ocatvia Combi 1.2 TSI DSG Elegance Businessline.
Met de volgende opties nog extra
* MDI interface
* Metallic lak (artic green)
* Sunset ramen
* Afneembare trekhaak
* moBridge BT module

De offerte is nu bij de LM en zal binnen 2 weken goedgekeurd worden als het goed is.
En hoop eind oktober de auto te mogen ophalen.

Tot die tijd zal ik mijn tijd verdrijven met het dromen over de auto. Het lezen van de brochure, filmpjes op youtube en natuurlijk dit forum.

Ik ben ontzettend blij en hoop dat de auto mijn veel plezierige KM's zal geven. Tevens is het weer eens wat anders dan Opel waarin ik de afgelopen 10 jaar in heb gereden.
 

corsaar

Senior Member
Gelukkig een juiste keus ! Octavia heeft ook op mijn lijstje gestaan.
ook ik ben ex opelrijder na hertelling + 20 jaar
 

Darkside

Forumguru
De offerte moet eerst nog door 2 LM goedgekeurd worden. Wij bestellen bij ING en dan moet hij ook nog naar leaseplan. Dan krijg ik een goedkeuring terug. Dan moet mijn werkgever nogmaals de goedkeuring geven. En dan pas wordt de auto bij de dealer besteld. Welke dan eerst nog contact met mij opneemt om e.e.a door te spreken/aan te passen. En dan pas word hij echt besteld. En dan is het 12 weken wachten.
Maar ja ben wel ontzettend blij met mijn keuze.
Ben al een jaar aan het zoeken naar een opvolger en al 2x mijn contract laten verlengen omdat ik geen auto kon vinden die het waardig was mijn huidige te vervangen. En wou daarom wachten op de nieuwe Astra ST. Maar toen p.o toch even bij skoda binnengelopen. En snel alles in werking gezet.
 

Darkside

Forumguru
Vandaag de bevestiging gekregen van de LM. Verwachte leverdatum. Week 1 van 2011 !???
Ik mag toch hopen dat dit een voorzichtige indicatie is om teleurstelling van een uitgestelde levertijd te voorkomen. Ik mag dam wel modeljaar 2011 besteld hebben maar zou er graag nog in 2010 mee rijden
 

Ron-e

Lid
ik weet niet waar jij besteld hebt, maar die van mij levertijd 11 a 12 weken.. het enige verschil is motortype (voor mij de 1.8tsi). Januari is wel erg ver weg.
 

corsaar

Senior Member
Darkside @
Ik neem aan dat de lease maatschappij de levering opschort
of is dat de skodafabriek die zo'n lange termijn neemt ?
 

Darkside

Forumguru
Ik heb werkelijk nog geen id. In de brief staat echt week.1 van 2011. De dealer moet nog contact opnemen met mij om de configuratie door te.spreken. maar laatst vertelde hij nog dat er een levertijd van ongeveer 12 weken was.
Mijn huidige contract loopt tot 31 okt. Dis een levering eind.oktober begin november moet makkelijk gaan lijkt me.
Volgende week ga ik maar eens informeren.
 

Darkside

Forumguru
Zo ik heb proef gereden in een 1.4TSI Ambition. Maar nog niet in de 1.2. Wel veel goede.verhalen en reviews gelezen. Maar dacht ik wacht wel tot de levering. Maar konden 'spanning' niet meer weerstaan. Dus even langs de dealer voor een proefrit met de 1.2 TSI in een Yeti.
Er was.helaas niet veel tijd. Hij moest binnen.een.half uur terug.voor de volgende proefrit. Maar het was een mooi half uur. De motor is mooi stil. Pakt goed op. Is sneller naar de 100 dan mijn dieseltje. En voor je het weet rij je 160 als alleen naar het geluid luistert. Hij is niet super snel. Geen duw in de rug. Maar gewoon goed genoeg om met gemak met het verkeer mee te komen. En straks in de wat.lichtere O2 met DSG helemaal een genot.
Nu nog even volhouden tot de.levering van mijn auto.
 

Darkside

Forumguru
Weet niet of er iemand is die er geduimd heeft? Maar ik heb geluk. Volgens de dealer moet de auto over ongeveer 2 weken daar staan. Mijn huidige auto moet echter nog tot 31-10. Dat betekend in november genieten. Jippie :)
 

peperskoda

Forumguru
We leven nu in week 38 tel daar 12 weken bij en je zit in week 50. De meeste leasemaatschappijen laten na half november geen auto's meer op naam zetten tenzij er bijzondere redenen zijn om dit toch te doen. Bovendien is het zo dat wanneer de auto in week 50 arriveert bij de dealer deze over het algemeen ook nog wat tijd nodig heeft voor het rijklaarmaken en dan zit je ook maar zo in 2011.

Zag net dat je je auto eerder mag ontvangen, beschouw bovenstaande dan maar als niet geschreven. Nog iets meer als een maand en dan kan ook jij eens echt gaan genieten...
 
Bovenaan Onderaan