Een hele berg storingen uit het niets.

Goedemiddag.
Even een vraagje.
Een aantal dagen geleden vielen de hulp systemen uit direct bij het wegrijden.

Ik ben toen bij de eerste mogelijkheid gestopt, alles uit gezet en weer gestart. Alles was weer normaal.

Nou is dit vrijdag ochtend weer gebeurd. Maar nu krijg ik het niet weg met opnieuw starten.

De storingen zijn:
De parkeerhulp is niet beschikbaar.
Lane Assist momenteel niet beschikbaar
Front Assist niet beschikbaar
Storing start stop
Storing ACC

(En olieservice en inspectie in 2400km, maar dat zal wel toeval zijn)

Kan ik hier zelf iets mee of is dit een klusje voor de garage?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 7
Oke, de accu is op zich niet zo een probleem om te vervangen. Maar gaat dit zomaar? Of krijg ik dan opvolgend meldingen dat ik de auto opnieuw moet laten
Storing in cruisecontrol en veiligheidsystemen is meestal een tweede indicatie dat de accu op z’n eind loopt.

Ik zeg expres tweede, want de eerste indicatie is meestal dat de start stop al een tijdje niet meer (of minder) actief is…

inleren?

PizzaPieter

Donateur
Het is wel handig om iemand die weet hoe t moet je accu te laten inleren.
D.w.z. dat iemand in je auto aangeeft welke accu erin gekomen is en je auto 'begrijpt' welke dat is en dat deze nieuw is, dus een andere spanning afgeeft dan de oude.

“Module trekhaak”

Nou, we zijn er hoor. Hij doet het weer.
Allereerst mijn grote dank naar Skoda Maas-De Koning Moordrecht en Car Dynamics BV Nootdorp. Echt toppers en service gericht. Laten we het er op houden dat ik niet heel te spreken was van de “service” van de verkopende dealer.

Tijdens de storing werkte uiteraard niets van de hulpsystemen en ik had 500 waarschuwing pingetjes per dag tijdens het woon werk verkeer.

Ik kon wel even terecht bij de dealer in februari, want tja, het is druk,

Echter na wat dealers te bellen kwam ik uit in Moordrecht. Netjes telefonisch en begripvol behandeld. Ze begreep dat het niet fijn was om zo lang door te rijden. Ze ging even overleggen en werd keurig netjes teruggebeld. Ik mocht vandaag nog langskomen, geen garantie dat ze het konden fixen. Maar wouden wel de oorzaak opsporen.
Binnen 10 minuten kwam de monteur met een vraag en 5 minuten later kwam hij met de trekhaak module aanlopen. Kijk, een brandvlekje op de printplaat. Aftermarket dus kon hij helaas niet verder helpen. Toen een belletje de zelfde dag nog naar car dynamics, kom morgen maar even langs. Nou, nieuwe module erin en gas erop.
Met een beetje geduld was ik al snel in februari geholpen door mijn verkopende dealer. Nu met hulp van hun collega binnen twee dagen.

EdK

Forumguru
Nee natuurlijk niet want dan had je maar tot februari moeten wachten natuurlijk............
had je maar geduld moeten hebben..... :koffie:

Netjes.
En gaat verkopende dealer wel betalen?
Neuj denk het niet. Ik heb de Sköda nieuw als voorraad model gekocht en de dealer heeft de trekhaak er onder laten zetten en niet zelf. Ik heb daarvoor toen een apart factuur gehad van car dynamics. Dat wist ik ook. Maar daar ging het mij niet eens om, garantie is net verlopen 106k kilometers. Het ging mij om de hulp. Universele garages zagen wel een storing maar konden het niet herleiden. Het was gewoon heel frustrerend dat je nergens terecht kan.
Dus echt heel blij met deze twee bedrijven die me geholpen hebben.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan