Een dagje op pad met de Golf 7 GTI Performance

sitechris

Donateur
De handbak van de nieuwe Seat Leon is echt een hele prettige versnellingsbak. Ik heb geen betere ervaren. Als ze in de GTI 7 dezelfde bak gebruiken (komen uit zelfde magazijn dus waarom niet) dan is dat een reden voor een feestje.
 

___JC___

Forumguru
Als ie niet verkocht wordt (want er loopt een mogelijke koper omheen schijnbaar) gaan we het vrijdag ontdekken.
 

___JC___

Forumguru
Nou we zijn weer terug van een klein uurtje sturen in en om Amsterdam. Ik zal het wat korter houden Chris, ik kan het ook niet zo mooi neer zetten.
De looks vond ik in het echt veel beter dan op foto's. Er stond daar een GTI met 19 inch velgen in het carbon black, rode accenten van buiten en binnen, ruitjesbekleding, groot navigatiesysteem, echt een mooie auto om te zien. Onze testauto was wit met 18 inch velgen, vond ik zelf minder mooi, maar ook niet verkeerd op zich.
Het rijden is natuurlijk super. Hij heeft volgens mij ook wel meer dan 230pk. Ik had een collega bij me die uit een Leon Cupra R met JD chip van ruim 300pk komt en die vond m niet veel langzamer. De tractie is best goed met het mechanisch sper, natuurlijk bij vol optrekken heb je wel wat wielspin zeker omdat het wat regende. De wegligging is top, hij rijdt als op rails, maar voor mij echt veel te hard afgeveerd. Ik moet denk ik nooit in een Megane RS gaan rijden als die nog meer hardcore is. :) Het geluid vond ik niet overdreven aanwezig, van buiten hoor je volgens mij niet veel, maar van binnen klinkt ie best sportief.
Toch gaat dit m voor mij duidelijk niet worden. De voordeurtjes van de 5-deurs zijn voor mij echt te klein, ik moet om de B spijl heen met instappen. Dan zou het een 3-deur moeten worden wat op zich kan. De stoelen zitten echter voor mij niet lekker, te krap ik krijg mijn atletische gestel en niet goed ingepropt. :) Wel voldoende been en hoofdruimte overigens wat knap is voor zo een toch kleine auto. Maar wat mij zelf misschien nog wel het meeste verbaasde is dat ik schijnbaar gewoon geen type ben voor een GTI. Te zenuwachtig, teveel bonken van het onderstel, net ff te krap. Ik merkte dat ik na een halfuurtje het eigenlijk wel gezien had.

Ik heb nog een klein rondje in een 1.4TSI DSG met R-line pakket gereden. Dat is misschien nog wel een optie voor me. Voor mij betere stoelen, ruimte genoeg en vlot zat met 140pk in combinatie met DSG. Voordeel zou wel zijn dat ik lekker los kan gaan op de optielijst. :) Ik ga toch nog maareens langs de Skoda dealer voor de RS of de 1.8TSi 4x4 als die komt.
 
Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
Een eigen risico van 2500 euro vind ik best stevig, alhoewel andere aanbieders nog wel wat verder gaan. En ik meen me te herinneren dat ze bij jullie meteen aan het klootviolen gingen om dat eigen risico in de zak te houden. Dat heeft mij er wel van weerhouden ooit zo'n ding te huren. Overigens heeft de nieuwe Swift nu 136 pk. Is toch weer iets betere vooruitgang (vorige had 128 niet?). Hoe vond je de Swift rijden trouwens? Is het een gave stuurmansauto?
 
Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Ow ja, dat klootviolen was omdat je elke keer boven de 6500 toeren 250 euro boete moest betalen. Dit werd keurig gelogd... Dus toen maar laag in de toeren rijden en voorzichtig met terugschakelen... Dan gaat zo'n turboloze auto natuurlijk helemaal niet meer vooruit.

De auto was kennelijk zo geprepareerd dat hij op de openbare weg niet prettig aanvoelde maar op de Ring was het beesje echt helemaal thuis. Ik zou er op de openbare weg niks aan vinden.
 

Noord26

Forumguru
En de suzuki swift op 5 :sterretjes:

Als ex eigenaar van het laatste model Sport kan ik vertellen dat elke Skoda nog een puntje kan zuigen aan de beleving van een Swiftje hoor. De handbak, de wegligging, het stuurgevoel, de remmen, laag gewicht.. Alleen schreeuwt die auto om meer vermogen. Cruisen over dijkwegen was altijd een feest rondom mijn oude woonomgeving tussen Maas en Waal.

Grootste ergernis was de te korte eind overbrenging. Herinner nog circa 4000tpm bij 120km/h op de snelweg..
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@Noord26, ben het wel een beetje met je eens eigenlijk, m'n schoonmoeder rijd met zo'n ding, maar het rijd eerlijk gezegd beter als het voor laatste model Polo van m'n vrouw eerlijk is eerlijk
 

Noord26

Forumguru
'Beter' is en relatief begrip natuurlijk. Een SuperB is een relaxte kar en vind ik 'beter' rijden. Qua beleving zit een Swift uitstekend in elkaar. En in 7 jaar tijd geen enkel defect gehad met 120.000km..
 
Bovenaan Onderaan