Een andere auto voor de Superb

Eltjo

Forumguru
Inmiddels aardig wijs geworden in de auto.

Ik ben op het Columbussysteem "Hoofdgebruiker" geworden en heb nu voor 3 maanden gratis een abonnement op "Infotainment" en "Care connect".
Hiermee kan je on-line kaarten updaten, maar dat duurt heeeel erg lang, dus gisterenavond alleen Nederland gedaan. De rest komt wel via een 128Gb SD kaartje met 2026 (45/2025) kaarten die van de Skoda site.

Een paar dingetjes... vraagjes

* De sleutel zou je moeten kunnen koppelen aan een gebruiker met zijn/haar instellingen. Dat heb ik nog niet (weer) gevonden na reset naar Fabrieksinstelllingen. Waar het zou moeten zitten volgens handleiding en AI vind ik de optie niet.

* De rechter spiegel gaat bij elke rit de lucht in kijken, terwijl ik op de elektrisch verstelbare stoel met de knopjes <Set>, <1> de o.a. de stoelverstelling vastleg in het geheugen "gong" geluid. Zo werden in de vorige S2 ook de spiegel en MFA instellingen opgeslagen.

* Het Columbus systeem reset zich soms spontaan...... zegt die in de MFA dat dan het noodoproepsysteem niet werkt en start weer op.

Iemand een idee?

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Mogelijk waren jouw kaarten lang niet geüpdatet. Als de kaarten eenmaal geüpdatet zijn, lopen verdere updates best vlot binnen.

In mijn Golf 8 koppelt de sleutel zich aan een profiel op basis van “laatst gebruikt met” in combinatie met “wie opent de deur met die sleutel op zak”. Je kunt in het systeem dus niets toewijzen.

Bij jou lijkt de nulstand van de spiegel niet goed. Geen idee hoe je dat aanpast. De verbinding tussen stoelgeheugen en spiegel lijkt er bij moderne VAG-auto’s niet meer te zijn. Rommel eens met de instellingen in het systeem.

Het lijkt erop dat het noodoproepsysteem niet functioneert omdat de Columbus opnieuw opstart. Ik zou dat opstarten wel even melden - je hebt nog garantie.

Een Superb heeft net een andere basis als de Golf, dus bij jou kan het anders zijn.

Eltjo

Forumguru
Kaarten zijn/waren idd 2022/2023.

Noodoproepsysteem is via Columbus, dus dat het tijdens het opnieuw opstarten van het systeem is logisch ja.

Eltjo

Forumguru
Dat kaarten updaten gaat niet echt soepel en vlot. Tig keer opstarten erg vaag allemaal.
Eerst een bij Action een Philips (haha, die maken zelf bijna niks) 128Gb klasse 10 kaartje gekocht en die in de SD1 gleuf.
Als je dan een volledige update wilt doen, dan kan je dat beter tijdens een autorit van een uur doen of zo en van je systeem verder afblijven. Of de auto aan de lader zetten met het contact aan.

Maar goed, het is gelukt om alle kaarten te update. De auto weet nu ook de weg in Albanië weer. Laat ik daar morgen nu naar toe gaan. ;)

Ik begrijp van AI dat de installeerde Sw train versie eindigend met K4524 de laatste is?

Nu nog wat radiologo's uploaden en dan is het weer allemaal netjes.

De spiegeldip bij achteruitrijden heb ik even uitgezet en het lijkt dat de spiegel nu beter de juiste positie houdt.

Bovenaan Onderaan