Een andere auto voor de Superb

Eltjo

Forumguru
Hierbij foto's van het mediasysteem van de gereden auto.
@Antera / @Rainesh Het lijkt er toch op dat je iets on-line kunt updaten, maar is dat de navi kaart en/of firmware?

Bijlagen

• IMG-20260103-WA0002.jpg
    IMG-20260103-WA0002.jpg
    190,7 KB · Weergaven: 35
  • IMG-20260103-WA0000.jpg
    IMG-20260103-WA0000.jpg
    153,9 KB · Weergaven: 34
  • IMG-20260103-WA0001.jpg
    IMG-20260103-WA0001.jpg
    136,8 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:

hemi24

Donateur
Als er geen online module inzit met sim-kaart kun je aan deze Amundsen MIB2.5 niks online updaten…

Ziet er allemaal nog oud uit, v.w.b. kaarten, radiologo’s, etc.
Als je de auto koopt, even contact zoeken met Antera of Raines!

Dat kangaroo-effect wat je omschrijft is een kwaal bij koude motor van de 1.5 TSI van die jaren.
Mijn Kodiaq was al van ná de update en zelfs daar merkte je nog nukkig gedrag bij wegrijden met koude motor.

Eltjo

Forumguru
De kangoeroe sprong niet gelijk weg toen de motor wat warmer was, maar daarna was het wel weg.
Dus een product eigenschap dat verder geen kwaad kan?

Iig minder storend dan het stottert aangrijpen van de koppeling van huidige auto wat die soms doet als die koud is.

Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Vragen aan de mede-forummers;
Wat is er anders aan het mediasysteem met alleen toetsen links? Uitgebreider?

Wat houdt full-map in? Kan je daar elke kaart via SD op zetten of aanvullen?

Heeft de pre-FL xenon met matrix led voor grootlicht om tegenliggers niet te verblinden?

Tot nu toe dacht ik dat een grotere niet doorzichtige driehoek om de spiegel heen van het FL model was. Maar hier lijkt het dat deze pre-FL dat ook heeft; vanwege sensoren van rijhulpsystemen?

Van al die systemen zou ik graag de dodehoek signalering, active botspreventie en gewone CC (geen ACC) hebben.
Een hoop opties op deze auto voor 18 mille geen garantie en van een particulier...
O.a. open dak, zonneschermen hoeft voor niet. Trekhaak is handig, maar kost waarschijnljjk €1000 extra...

War vinden jullie van deze?

Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Heeft de pre-FL xenon met matrix led voor grootlicht om tegenliggers niet te verblinden?

Ik lees bi-xenon. Wel dimt het groot licht automatisch.
Je kunt wel lekker warm op de achterbank slapen.
Overigens is Siero een betrouwbaar bedrijf.

Er staan wel dubbele opties in.
Ook staat er buitenspiegels in andere kleur. Raar want is gewoon dezelfde kleur als de auto.

Laatst bewerkt:

hemi24

Donateur
Wat is er anders aan het mediasysteem met alleen toetsen links? Uitgebreider?
Da’s een MIB 2.5 Columbus

Groter scherm en uitgebreider dan een Amundsen. Navigeert ook van kaarten op intern geheugen en niet rechtstreeks van een SD kaart met navigatiedata.

Getoonde auto is zeker weten geen Sportline, eerder een Ambition Businessline. Een aportline zou o.a. een zwarte dakhemel hebben en sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen (en spiegelkappen in een andere kleur).
Check zeker de historie vwb de kilometerstand, aangezien het van origine geen NL-wagen is.

Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
@VAG-man Bi-xenon heb ik op de S2 ook, maar de uit kleine spiegeltjes opgebouwde reflector betekend niet dat je grootlicht kan aanzetten en (delen) van de matrix worden gedimd of uitgeschakeld op het moment dat de auto daar wat ziet?

Met alle vergaarde info zie je steeds meer dat de advertenties niet kloppen en/of de verkoper ook niet alles opnoemt en weet.

Matrix functie is inderdaad op de Superb 3 niet beschikbaar in combinatie met xenon, de Superb 3FL heeft het optioneel wel. Automatisch grootlicht zou er wel op kunnen zitten, maar dan is het gewoon aan of uit.

Het klopt dat de meeste advertenties niet kloppen qua uitrusting. Het is echt zoeken op de plaatjes of de juiste knopjes "ingevuld" zijn met de opties die je wil.

hemi24

Donateur
En veel importwagens worden als verkeerde uitvoering aangeboden omdat de handelaar maar gemakshalve aanneemt dat het een bepaalde uitvoering is, of omdat het een uitvoering betreft welke in NL nooit geleverd is geweest…

Eltjo

Forumguru
Wat vinden jullie van deze?

Goed in de opties...
Elektrische klep, lederen bekleding (heb ik nu) en panorama dak hoeft niet, maar het geeft in een S3FL (dit is voor FL) nog steeds ruimte voor mijn hoofd. Binnenspiegel in de weg? nog te checken.
Een plus is een trekhaak, maar die heb ik maar een paar keer gebruikt in 11 jaar S2.

Plus: gewone CC, dodehoekdetectie, volgens optiecode ook achtercamera.
1 eigenaar (ik denk 5 jaar lease?) en verkocht door dealer. Garantie bijkopen??

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Ziet er op de plaatjes prima uit behoudens de kofferbak? Die ziet er uitgeleefd uit op de foto? Waarom garantie bijkopen? Die leveren ze.er.maar.mooi bij toch? Punt van onderhandeling lijkt me. En natuurlijk goed kijken of de auto lakschade of veel steenslagschade heeft en hoe zien de velgen er uit.

Eltjo

Forumguru
Was me van het kofferbaktapijt ook opgevallen. Foto? Anders proberen te reinigen of een rubber mat erover heen wat ik in de S2 al die jaren ook al heb.
Lijkt me ook, daar zit vast nog wat ruimte.
Net zoals de firmware van het mediasysteem en kaarten uptodate brengen.

Arjan1985

Forumguru
Mooie auto op het eerste gezicht. Nou ik weet niet of die verkoper dat kan. Ik zou dat achteraf door de slimme heren van het forum laten doen en evt nog wat andere zaken activeren.
Ik zou me focussen op de staat van de banden velgen en lak zoals al eerder gemeld.
je kan daar namelijk uit dit soort foto’s met lage resolutie en felle belichting geen pijl op trekken. Als ik inzoom blijft er niets over.
Wanneer ga je fysiek kijken?
Keer naar een blauwe O3 gaan kijken. Zag er op de foto’s prima uit. Kwam ik daar bleek deze vol lak schade en nog de originele banden te hebben.

Eltjo

Forumguru
@Antera @Rainesh Ik weet niet de versie van het mediasysteem (geen draaiknoppen; Columbus?) van deze S3 uit 12-2019, maar dat maakt waarschijnlijk niet veel uit. Wat kosten dat ongeveer om het up-to-date te brengen en evt. nog wat opties te activeren/in te stellen?
Met de huidige S2 heb ik het e.a. zelf gedaan omdat ik het leuk vond uit te zoeken e.d.; kostte veel tijd maar gaf voldoening.
Bij de(ze) S3 weet ik nog niet wat er allemaal mogelijk is en wat het betekent. Moet me daarin nog verdiepen op het net.

Ik heb via de website van de verkoper gevraagd om zaterdag te proefrijden en een prijs voor de huidige inruilauto.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
@Eltjo je kunt dit beter even per PB of whatsapp ( antera ) doen...
Gaan ze naar alle waarschijnlijkheid toch vertellen om het zo te doen...

Eltjo

Forumguru
Ja, ik heb tussen R'dam en A'dam gereden in 2 VW's met ACC.
De kleinste afstand ingesteld en dan moet je goed in de gaten houden̈ dat je niet stiekem inkakt achter iemand die langzamer rijdt. Soms is dat automatische snelheidsaanpassing prettig als het verkeer wat drukker is, maar zo na de spits houd ik liever mijn snelheid zonder dat ik steeds met de voet moet bijregelen om dezelfde snelheid te houden.
In beide gevallen moet je bijregelen, maar een voorligger die dichterbij komt heb je eerder in de gaten dan een snelheid de inzakt.

Het liefste zou ik er een kopen die beide mogelijkheden biedt, maar ja het is volgens mij of AC/Limit of ACC (met extra pookje onder richtingaanwijzer).

Gemini verteld mij zojuist dat met VCDS of OBD11 er een keuze aan ACC toegevoegd kan worden zodat je CC/ACC/Limit keuzes hebt.
Als dat waar ik ga ik voor de ACC met menuaanpassing.

Laatst bewerkt:

Arjan1985

Forumguru
Ik vind het heel persoonlijk zo’n afweging. Ik irriteer me juist vaak aan de acc. Je (ik)wordt er een luie rijder van.
Ik zelf heb CC en fijne is dat die juist door rijd en niet afremt. Gang is de wereld

Waarom wil je beslist geen ACC? Heb je daar wel eens proef mee gereden? Ik weet niet of je ACC op CC kunt zetten.
Het zou voor mij een no-go zijn zonder ACC.
Ik mis mijn gewone cc nog dagelijks. Op de snelweg is ACC echt een van de meest waardeloze systemen in heel mijn auto. Laat veel te veel ruimte waardoor Jan en Alleman zijn auto er tussen pleurt, remt veel te vroeg af wanneer je een andere auto of vrachtauto nadert waardoor de auto constant afremt en weer optrekt, trekt veel te laat op wanneer een auto voor je van baan wisselt.

Nee, het is geen hulpmiddel voor mij. Maar goed; zoveel mensen, zoveel smaken. En dat is maar goed ook.

Bovenaan Onderaan