Een ander Tjechische autootje

Hoi allemaal,

De bedoeling was dat ik ter vervanging van mijn huidige C-1 zou wachten op de nieuwe kleine skoda.
Alleen is van deze nieuwe kleine nog geen spoor bekend, ook zal de goedkoopste uitvoering waarschijnlijk alleen met 3 deuren beschikbaar zijn, en ik wil absoluut geen 3 deurs!!!!!!!!!
Ik heb gekeken naar een nieuwe Fabia 1.2 Go, en naar eentje van een jaar oud, maar het verbruik en de vaste lasten zijn bij zo'n autootjes weer net iets meer dan mijn huidige C-1.
Ben daarom weer eens gaan kijken naar een nieuwe kleine Tjech.
Want zoals jullie weten is de het Aygo trio 100% Tsjechisch!!!!!!!!!, ik heb altijd een klein beetje een zwak gehad voor de landje.
Bij de oriëntatie viel de Aygo al af, ik vind deze ook het mist mooi, en hij is het duurst.
Paar offertes gevraagd bij Citroen en Peugeot, uiteindelijk bij een dealer in Den Haag het beste bod gekregen voor mijn huidige auto, die 4 jaar oud is en waar 50.000km op de teller staat.
Nu rij ik voor 3400 euro een nieuwe Tsjech, een gele 5 deurs 107 Accent.

Heb al die tijd probleem loss en vooral goedkoop gereden , ik hoop dat de komende tijd weer te gaan doen, voorlopig moet ik wachten tot juni dit jaar, wat de levertijd is aanzienlijk meer dan bij onze Fabia

Zie hier de foto (alleen dit is een 3 deurs)
1rbvag.jpg

63ve48.gif


bron : www.tpca.cz
 

Hetzer

Forumguru
Mooie kleur niets mis mee, en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes met het wachten :)
 

My1stIbi

Actief lid
Aha, ook geen Skoda :laugh:
Leuke auto's, die CityBugs. M'n vriendin heeft een Aygo.
Alleen dat wachten... Tot juni :shocked: Sterkte daarmee!

Lekker kleurtje trouwens. Ga je nog iets doen met striping oid? Leent 't zich wel voor (vind ik...)
 
Ja dank je. leuk kleur he !!?!?, ja in het ergste geval moet ik wachten tot juni, is jouw vriendin ook actief op het citybugforum??, ik heb me afgelopen weekend daar ook aangemeld.
Of ik striping overweeg , weet ik nog niet, zit wel aan wat zwarte lichtmetalen velgen te denken.
 
ik heb hem inmiddels , en ik ben erg tevreden mee, de kleur is echt fantastisch, ook heb ik nu esp en airco , iets wat ik niet had in mijn vorige c-1

10mmtc6.jpg
 
Dank je, staat alweer iets dan 2000 km op, bevalt uitstekend, de auto is weer iets degelijker dan mijn oude C-1, deuren zijn wat solider en alles is wat mooier afgewerkt, ook is de airco ideaal!!!!!!!
 

Kogamyata

Senior Member
Hallo,
Ik weet niet of ik het hier kan plaatsen. Maar ik doe het toch omdat er anders 'n topic gestart moet worden en dat mogelijk weer teveel is.

Gisteren 24-10-2015 reed mij toen ik op de fiets zat, 'n prachtig uitziende Wartburg voorbij en die heb ik al heel lang niet meer gezien. Kon hem ivm snelheidsverschil niet fotograferen.
Groeten,
Joop.
 

Rallye

Forumguru
@Helmond42 : een Wartburg is niet Tsjechisch, maar(oost-) Duits, dus misschien toch een ander topic, wellicht met behulp van een mod?

Wel een grappige auto trouwens, zo'n Wartburg. Ik weet nog dat ik in Oostenrijk achter een Wartburg reed en hem eerder rook dan zag. Tja, tweetakt hè?
 
Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
Een goede keuze! In 2008 hebben wij onderstaand leeuwtje (nieuw) aangeschaft. Nu, na 7 jaar en 65.000 km. verder geen rare problemen gehad. Wel het bekende lekkage probleem. Maar dit is door ons zelf goeddeels opgelost omdat Peugeot hierin niet mee wilde werken. Het blijft een aandachtspuntje, ze staan er bekend om. Ook de 107 (2013) van de dochter van de buren heeft met dit probleem te maken gehad. Dit is wel door de dealer verholpen. Alleen al vanwege dit zijn we erg blij met de airco, die dus ook altijd aanstaat. In autokringen staan de citybugs bekend als duikboot :bloos:

Bekende klachten van de citybugs zijn olieverbruik, de onze heeft hier ook een klein beetje last van, 1 liter op 5000 kilometer (altijd korte eindjes), de achterste uitlaatdemper, van de onze nog als nieuw, en de wiellagers in mindere mate.
Het geluid van de af-fabriek radio is ruk, met excuses voor mijn taalgebruik.

Positieve zaken: de bekleding is ondanks de lichte beige kleur nog als nieuw, de 2e versnelling is heerlijk lang en ook met vier volwassenen is een rit tot 25 km. goed te doen.

Een heerlijk karretje die je overal brengt op een naar verhouding best comfortabele wijze. Het parkeren is een verademing als je een Superb gewend bent.

Afgelopen voorjaar overwogen we een nieuwe te kopen, maar omdat ik nu op 1200 meter van mijn werk woon en dus de fiets daarvoor gebruik, rijdt mijn vrouw in de Superb naar haar werk en staat de Peugeot vrijwel stil. Eén dag in de week gebruikt ze de Peug voor woon/werk, anders zou er helemaal niet meer in gereden worden. Derhalve zonde om een nieuwe te kopen.

En om jullie voor te zijn: Ja ze moet gewassen worden ;)

Onze leeuw en onze tijger:

Peugeot Eveline.jpg
 

Kogamyata

Senior Member
@Helmond42 : t Tsjechisch, een Wartburg is niemaar(oost-) Duits, dus misschien toch een ande topic, wellicht met behul van een mod?

Wel een grappige auto trouwens, zo'n Wartburg. Ik weet nog dat ik in Oostenrijk achter een Wartburg reed en hem eerder rook dan zag. Tja, tweetakt hè?

Toyota, Peugeot en Citroen wel dan?
 
Bovenaan Onderaan