E-J's RS

E-JvdVoort

Nieuw lid
Vanaf hier zal ik bijhouden hoe de auto erbij staat, en wat er eventueel aan gaat gebeuren:D

Zoals al eerder vermeld ben ik mijn rij (scheur) carriere in deze auto begonnen.

Deze Vento had ik al voordat ik mn bewijs van rijvaardigheid had, wat ook al een belevenis op zich was, mijn instructeur heeft meer werk gehad met me af te leren tractor te rijden dan me aan te leren auto te rijden..
Maar goed, wij komen thuis na het afrijden en slagen, 'raad hij mij aan een klein goedkoop autotje aan te schaffen om de kunst eens goed te leren. ik heb op dat moment natuurlijk wijselijk niets gezegd...
Een paar dagen later kwam ik hem tegen in een leuke S-Bocht met de VR6, hand op het stuur en andere hand met een peuk erin op de deur...ik dacht dat de beste man een hartverzakking kreeg, zo wit trok hij weg.

Apart genoeg nooit schade gereden met de auto, was wel genieten, 175 atmosferische peekaas en plannen om er een turbo en 4-motion onder te bouwen...maar toen gooide werk en relatie roet in het eten;)

bij mijn nieuwe werkgever kreeg ik deze onder mn kont geschoven, een Opel Vivaro 2.0 CDTI, heerlijke bus. Heel veel mensen waren lyrisch over de transporter, maar ik had tien keer liever deze bus, heerlijke zit en mooie vierkante laadruimte.

3074999-2.jpg

Inmiddels stond, mede dankzij het beginnen aan een relatie, de Vento grotendeels onder dak te staan. Dus op een gegeven moment maar verkocht.

Na een aantal jaar vrolijk rond getoerd te hebben met de vivaro, en intussen getrouwd te zijn, ben ik werk gaan doen wat braaf 40u per week was ipv de gemiddelde 65. Maar dit betekende ook forenzen, en daar was een autotje voor nodig. Mijn echtgenote had inmiddels al een jaartje de beschikking over een polo bluemotion, die na een krachtkuurtje uitstekend geschikt was om voor woon/werk verkeer te gebruiken.

Nadat ik dichter bij huis ben gaan werken, en geconfronteerd te zijn met de ophanden zijnde MRB, kon ik voor hetzelfde geld een grotere en veel leukere auto gaan rijden, na wat rondgekeken te hebben, bij onze vaste garage deze Skoda O2 RS tegen gekomen, die we afgelopen donderdag opgehaald hebben. Inmiddels 300km verder, en ik kan niets anders zeggen dan dat het rijd als een vorst! Echt een heerlijke auto voor zowel de korte als lange afstanden.

Voorlopig zal ik proberen de verleiding van andere velgjes (zoals bijv degene die onder de polo zaten) en meer leuke acc te weerstaan, maar of dat gaat lukken?

Mazl E-J

Bovenaan Onderaan