Dynamische spiegel knipperlichten

Heeft er iemand al ervaring met de dynamische soiegel knipperlichten zoals aangeboden op Aliexpress?
 

Bijlagen

  • richtingaanwijzer.JPG
    richtingaanwijzer.JPG
    46,6 KB · Weergaven: 38

Coled

Senior Member
Deze komen er bij mij ook nog een keer op. Voor dat geld best te doen en echt een upgrade voor de zwakke standaard led knippers.
 

Chrisjemol

Forumguru
Ze zijn idd ook veel feller dan de originele
Plus dat ik een donker bruine wagen had en de knipperlichten smoked waren
Vielen mooi weg in de spiegels en alsnog feller
Zou het zo weer halen voor die paar tientjes
 

1983jeroen

Forumguru
Zelf geen ervaring mee, maar heb wel gelezen dat je dan het lichtgevende uiteinde kwijt bent dat je als bestuurder aan de binnenkant van de spiegel ziet. Dat is bij deze uitvoering helemaal zwart
 

Canon-Eye

Forumguru
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het geleidelijk aangaan van die lichtstreep toch net wat minder duidelijk dan wanneer de hele balk in één keer tegelijk aanfloept: de licht/donker overgang is in het laatste geval groter. En aan de achterkant speelt dit voor mij nog sterker als de achterlichten eromheen ook branden. Voor mij reden om deze modetrend over te slaan.
 

1983jeroen

Forumguru
@Okki
Blijkbaar zijn er verschillende varianten in omloop
 

Okki

Donateur
Maar, wat is het nut van dat lensje? Dat je ziet of die het doet? Dat zie je bij je voor‐ en achter knipper toch ook niet?
 

Canon-Eye

Forumguru
@Okki De bedoeling van dat lensje is dat een ernaast rijdende verkeersdeelnemer ook kan zien dat je RAW aanstaat, als zowel je voorste als je achterste knipperlicht buiten beeld zijn. Het geldt als de sinds 01-01-1998 vereiste*) zij-richtingaanwijzer.

*) Een zij-richtingaanwijzer is NIET vereist indien het licht van de voorste RAW duidelijk te zien is op een punt gelegen op 6 meter achter de voorzijde van het voertuig en op 1 meter zijwaartse afstand ervan.

Dus het ontwerp erin voorziet, kun je ervan uitgaan dat de fabrikant al die moeite niet voor z'n lol heeft gedaan, maar gewoon omdat het moet.

Qua duidelijkheid ben ik het overigens niet met je eens, om de reden die ik al aangaf. Maar geheel los daarvan geven de voorste RAW's op zich ook al voldoende duidelijkheid naar voren, ook de dynamische. "Voldoende" in elk geval in de wettelijke zin, anders waren laatstgenoemde wel verboden, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet (nog) beter kan.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan