Dynamische richtingaanwijzer uitschakelen?

Daan078

Senior Member
Is het mogelijk de dynamische richtingaanwijzer uit te schakelen, zodat het een grote ‘streep’ wordt?
ben er persoonlijk geen fan van.

frank29

Nieuw lid
Bij sommige auto's kun je via het infotainmentsysteem of met diagnose-software kiezen tussen een dynamische richtingaanwijzer (lopende lichtbalk) en een normale knipperende richtingaanwijzer. Bij veel modellen is die optie echter niet beschikbaar en is de dynamische functie vast ingebouwd in de software van de lichtunits.

Rallye

Forumguru
Ik vind het vooral erg lelijk dat de DRL dan uit gaat. Dat staat “scheef”, al zie je dat natuurlijk zelf niet. Ik vind het overigens verder wel een mooi effect en heb er zelfs over gedacht de knippers in de spiegels door dynamische te vervangen,

Canon-Eye

Donateur
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet mooi - heeft m.i. een nogal hoog "kijk mij eens"-gehalte. Maar belangrijker: ik ben er niet van overtuigd dat dit quasi-bewegende licht per saldo beter opvalt dan wanneer het hele ornament in één keer aan- en uitgaat, omdat däárbij het contrast tussen aan en uit groter is.

JeSko

Forumguru
Ik vind het net jammer dat men GTI het enkel achteraan heeft :D maar ieder zen goesting natuurlijk, valt volgens mij niet zomaar weg te coderen echter...

Bij mij is het een feest met verlichting. Achterop kan ik uit drie verschillende types kiezen. Voorop ook. Zitten allerlei animaties in. Knipperlichten idem. Maar ik zie ze nooit want ik zit IN de auto. Dus om nou te zeggen kijk mij eens gehalte heb ik niet. Ik zie hef alleen als mijn zoon mijn auto meeneemt. In het donker. Maar idd ik dacht dat als je dynamisch verlichting hebt. Je het ‘dure’ lichtpakket hebt en dat je dus dat moet kunnen aanpassen. Obdeleven zaken daar gelaten.

Bovenaan Onderaan