Wat ik mij afvroeg: hoe zit het eigenlijk met de fabriekswaarborg (2 j) indien je "zelf" aanpassingen doet aan bepaalde instellingen via VCDS ?
Als je de standaard aanpassingen bedoeld als bv needle sweep / CH/LH en vele andere mogelijkheden dan zal dit geen negatief gevolg hebben voor je waarborg.
Met de Yeti die ik had heb ik van de Ambition vele dingen aan laten zetten die alleen in de Ellegance voorkwamen en in de Ambition uitgezet waren van fabriek af.
Monteur van garage waar ik altijd kom , vroeg me op bepaald moment waar en wie al die opties had aangezet, want hij kon dit niet met hun fabriekskast.
Uitgelegd dat het was gebeurd met VCDS , waarop monteur vertelde dat men hier niet mee mocht werken , maar uiteindelijk vele klanten zou kunnen helpen...
Maar vond het mooi dat er klaarblijkelijk veel dingen gewoon softwarematig waren te activeren...
Zijn opmerking was ook tsja waarom zou je het niet aanzetten als het mogelijk is en je het graag wil hebben...
Waarop ik antwoorde "garantie misschien ?" Waarop hij zei, ach als je het bij een gerenomeerd iemand laat doen, dan kan er weinig stuk gaan hoor ! Mits je weet wat je doet .....
Maw als je zelf gaat klooien zonder te weten wat je doet en je BC gaat eraan, tsja dan zal je zelf moeten dokken, maar dat vind ik ook niet meer dan logisch !!