Dynamic Light Assist

Gege001

Actief lid
Hallo,

Ik gebruik de laatste tijd de toch wel handige "Dynamic Light Assist".
Probleem is echter wel dat ik deze steeds opnieuw moet inschakelen nadat te wagen werd stilgelegd.

Is er geen manier om deze permanent in te schakelen ?

Graag jullie reacties.

G.

Bakkertje

Forumguru
Bedoel je de grootlicht assistent?

Zover ik weet is de Dynamic Light Assist de bochtverlichting en staat die altijd aan op het moment dat je de schakelaar in de auto stand hebt staan.
Indien je de grootlichtassistent bedoeld dan is het antwoord ja, die kun je zo instellen (met VCDS) dat die standaard aanstaat.

Ik heb het ook op mijn auto maar vind het systeem net niet verfijnd genoeg om het standaard aan te hebben, tegenliggers hebben toch nog best vaak last van mijn groot licht en dus heb ik het niet aanstaan.

Gege001

Actief lid
Inderdaad, het is de grootlichtassisent. Zonder VCDS niet mogelijk dus ?
Heb tot op heden nog géén enkele tegenligger gehad die reageerde op het gebruik van mijn grote lichten...

G.

Bakkertje

Forumguru
Als je het een dealer uitgelegd krijgt, kan die het wellicht ook aanpassen voor je, maar ik ben er bang voor :cry:

De Superb heeft sowieso andere verlichting dan mijn Passat. Bij mij zit er ook een speciale camera in de voet van de spiegel voor de grootlicht assistent. (ik had stiekem gehoopt dat met die camera ook de lane assist ingeschakjeld kon worden, maar dat is helaas niet zo).

Maar kijk even naar het draadje met de VCDS aanpassingen die nog meer mogelijk zijn en ga een keertje langs bij @Antera die kan het allemaal voor je organiseren.

gdisselkoen

Forumguru
Bij de Superb wordt ook gebruik gemaakt van een camera achter de voorruit voor de Smart Light Assistant. Alleen wordt deze camera ook gebruikt voor Lane Assist. Heb je die optie niet gekozen, dan kan deze via VCDS aangezet worden. Ook Smart Light Assistant standaard aan, of eigenlijk het onthouden van de laatst gekozen stand, kan via VCDS aangezet worden. Ik heb het laten doen en het bevalt prima.

@Gege001 Antera plaatst regelmatig een update van de mogelijkheden die via VCDS beschikbaar zijn, wellicht handig om daar een keer naar te kijken. Meest recente versie die ik hier kon vinden: https://www.skodaforum.nl/forum/attachments/mqb-vcds-5-6-pdf.62614/

Bakkertje

Forumguru
@gdisselkoen als je laneassist hebt heb je inderdaad zo'n driehoek camera in de ruit. Ik heb destijds (bij vw) alleen de grootlicht assistent besteld en ik heb daardoor een andere camera, niet in de ruit maar echt erachter als een soort dashcam.

Maar het isallemaal in te stellen dus dat komt vast goed!

Antera

Donateur
Hallo,

Ik gebruik de laatste tijd de toch wel handige "Dynamic Light Assist".
Probleem is echter wel dat ik deze steeds opnieuw moet inschakelen nadat te wagen werd stilgelegd.

Is er geen manier om deze permanent in te schakelen ?

Graag jullie reacties.

G.

Ja hoor geen enkel probleem net als vele andere mogelijkheden stuur anders een Apje voor vragen of een afspraak

Gege001

Actief lid
Bedankt alvast voor jullie reactie !

Wat ik mij afvroeg: hoe zit het eigenlijk met de fabriekswaarborg (2 j) indien je "zelf" aanpassingen doet aan bepaalde instellingen via VCDS ?

Kan dit problemen geven ? Ervaringen ?

G.

EdK

Forumguru
Wat ik mij afvroeg: hoe zit het eigenlijk met de fabriekswaarborg (2 j) indien je "zelf" aanpassingen doet aan bepaalde instellingen via VCDS ?
Als je de standaard aanpassingen bedoeld als bv needle sweep / CH/LH en vele andere mogelijkheden dan zal dit geen negatief gevolg hebben voor je waarborg.
Met de Yeti die ik had heb ik van de Ambition vele dingen aan laten zetten die alleen in de Ellegance voorkwamen en in de Ambition uitgezet waren van fabriek af.
Monteur van garage waar ik altijd kom , vroeg me op bepaald moment waar en wie al die opties had aangezet, want hij kon dit niet met hun fabriekskast.
Uitgelegd dat het was gebeurd met VCDS , waarop monteur vertelde dat men hier niet mee mocht werken , maar uiteindelijk vele klanten zou kunnen helpen...
Maar vond het mooi dat er klaarblijkelijk veel dingen gewoon softwarematig waren te activeren...
Zijn opmerking was ook tsja waarom zou je het niet aanzetten als het mogelijk is en je het graag wil hebben...
Waarop ik antwoorde "garantie misschien ?" Waarop hij zei, ach als je het bij een gerenomeerd iemand laat doen, dan kan er weinig stuk gaan hoor ! Mits je weet wat je doet .....

Maw als je zelf gaat klooien zonder te weten wat je doet en je BC gaat eraan, tsja dan zal je zelf moeten dokken, maar dat vind ik ook niet meer dan logisch !!

Antera

Donateur
Bedankt alvast voor jullie reactie !

Kan dit problemen geven ? Ervaringen ?

G.

Als we dit hele letterlijk gaan opvolgen dan mag je nog geen schroefje los draaien aan de auto :-) want dan vervalt de garantie al. Maar ik doe het al tig jaar en er zijn dealer dit er zwaar op tegen zijn maar het zal geen nadelige invloeden hebben op de auto. En wat niet weet wat niet deert ??

Bovenaan Onderaan