Dynamic Flush

NJAM

Lid
Beste leden,

Sinds ik een OII RS heb, ben ik het internet aan het afstruinen naar allerlei nogelijke oplossingen voor een aantal klachten. Eén van de garages waarmee ik contact heb, raadde een dynamic flush aan omdat bij 2.0 tfsi bwa vervuiling van de zuigerveren een veelvoorkomend probleem zou zijn.

Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n spoelmethode? Ik ben heel benieuwd.
 

NJAM

Lid
@Peter-036. Thanks voor je hulp. Wat Johnny VR6 zegt klopt echter voor zover ik begrijp. Dynamic Flush right zich op 't olietraject van de wagen. De carbon reiniging bij Celtemp betreft reiniging via de inlaat. Dat ga ik zelf adhv walnut-blasting laten doen. Ik vraag me echter ook af of mijn zuigerveren helemaal OK zijn.
De auto lijkt namelijk nogal wat olie te verbruiken. Vandaag dat ik ook zo'n dynamic flush overweeg. Je leest er alleen zo'n verschillende verhalen over.
Hoewel ik dan wel weer het idee heb dat de 'verhalen' negatiever zijn dan de daadwerkelijke ervaringen.

In eerste instantie was het idee om de injectoren ook helemaal te laten reinigen.. maar nu vraag ik mij af of ik niet beter eerst zo'n spoeling kan laten doen.

't een zal 't anders helaas even uit moeten sluiten want de spaarcenten zijn een eind op sinds de koop van deze auto. :)
 

Johnnyvr6

Forumguru
Nou daar twijfel ik aan @Peter-036 .

ze gebruiken warme olie met een flush middel die aanslag en koolafzetting los zou weken.

Ik weet niet zeker dat het werkt maar dat het niks doet weet ik ook niet.

john van de rijt is een van de gebruikers en geloof niet dat die onzin verkopen.
 

NJAM

Lid
Misschien een beetje wishfull thinking van mijn kant maar is dit niet een beetje bangmakerij? Als je dit verhaal moet geloven moet je toch zo'n beetje alles aan je auto vervangen of heb ik dat nou?
 
Bovenaan Onderaan