Duiveltje stelt zich voor

duiveltje

Forumguru
Hallo,

Ik ben stefan :) duiveltje :)

bijna 34, woon in het mooie (kop) noord holland ..
Ben de trotse eigenaar van een seat Toledo 1,9 tdi uit 2004 met nog maar 203xxx op de klok en onder handen genomen door vagtechniek.

Inmiddels ben ik op zoek naar wat jongers, minder km's, en wat groters....

Ik heb al menig proefritje achter de kiezen in mijn zoektocht... waaronder Mercedes C klasse (station) vw scirocco, enz enz enz... maar dat was het allemaal net niet (op een mooie vw transporter na maar dat is helemaal duur als particulier)

Mijn oog is gevallen op een skoda superb combi, heen geweest rondje gereden en beviel eigelijk wel erg goed.. wat een ruimte :) en ook achterin (ben 1m92).
Dus zoals het er nu voorstaat toch maar eens serieus gaan kijken naar een ander merk (wel binnen de vag groep)
Alleen vond ik de 1.6 tdi traag als dikke stront....

ik ga meelezen hier op t forum en hoop wat mee te krijgen waar ik eventueel op moet letten... of zelfs iemand die hier zijn superb combi zat is en hem wil verkopen :)

vragen staat vrij.. so shoot :)

Taffy

Forumguru
Welkom op dit leuke en leerzame forum. En als je gaat meelezen hier zul je merken dat we hier razend enthousiast zijn over de Superb.
Let wel, het comfort en de giga-ruimte is verslavend...
Je wilt nooit anders meer....
Succes met je zoektocht

Skoda-MAN

Forumguru
Welkom bij dit geweldige Skoda forum en veel succes met het zoeken naar een waardige vervanging van je Seat

achbrouwer

Forumguru
welkom :bloemen:

1.6 te traag neem een 2.0 er is keus tussen 140 tot 180 PK
wel vanaf BJ 2010 en dan common rail deze blokken blijken in de praktijk reelijk heel te blijven
dit in vergelijk met pompverstuivers 2 liters TDI

ertromp

Forumguru
Welkom! Aan het "traag" zijn is natuurlijk wat te doen. Een ritje met zo'n Suub naar het jou bekende VAGtechniek is dan zeker aan te raden

• Leuk
Waarderingen: CDK

duiveltje

Forumguru
bedankt voor de positieve reacties :)

Ik heb van mijn 18e tot 30e altijd opel gereden ( let wel de oudere modellen) kadett D, kadett E, Calibra, Ascona C en bezit nu nog een ascona C Cabrio :), deze staat in de verkoop :) PR model geweest van opel destijds :) ook de documentaties er nog bij;)

De ruimte is inderdaad verbluffend... nooit in een auto zoveel ruimte gehad.. (behalve een bus dan)

Er is alleen weinig keus vind ik mbt motor types.

ik heb op zich nog wel wat eisen :tongue:

- km stond rond de 100.000
- hand geschakeld
- vermogen 140 of 170 pk
- bouwjaar vanaf 2012 (of het moet een hele mooie bak zijn die binnen de 3 voorgaande eisen valt zijn)
- dakraam (eventueel dubbel) zou erg mooi zijn maar niet een must...
- liefst leder interieur
- en het moet een combi zijn
lach.gif

prijs max 20.000 euro (liever goedkoper natuurlijk
lach.gif
)

Bij de buren staan er behoorlijk wat op mobile.de... alleen zit je weer met invoerrechten bpm enz... helemaal geen kaas van gegeten :)
Ben in bezit van vagcom 12.12.3a dus kan mening auto uitlezen, en doe ik ook altijd als ik ga proefrijden :)
Ik rij zo'n 24xxx a 28xxx per jaar.... dus dieselen is voor mij een stuk rendabeler dan benzine :)

Cordoba

Forumguru
Welkom Stefan:bloemen: De motoren die Skoda gebruikt zijn gewoon dezelfde als Seat gebruikt, dus wat dat betreft is er niets nieuws (alleen door andere bouwjaren, kom je automatisch in andere motorblokken terecht dan je huidige 1,9 TDI).

Overigens zijn er ook bedrijven die de complete invoer en kentekenaanvraag voor je kunnen regelen. Dat kost je natuurlijk ook wat geld, maar dan mag je er zeker van zijn dat het kostenplaatje vooraf voor de invoer klopt. Er zijn hier verschillende mensen die hun auto in hebben laten voeren uit Belgie of Duitsland.

duiveltje

Forumguru
Dankjewel,

En ja ik heb het gemerkt :) de cr motoren na 2010 zijn beter :) bij jd kun je voor 2500 euro 70 pk bijkopen voor je 1.6..... tja dat is leuk maar ik denk dat je beter gewoon een 2.0 tdi kunt kopen die gelijk al daarop zit of met alleen een chip die waarde haalt.

Cordoba

Forumguru
@duiveltje Deze lijkt precies aan je vraag te voldoen, alleen moet ie nog op NL-kenteken, en is van 2011.
Deze lijkt helemaal in orde, maar bij mij gaan bij de naam van dit bedrijf wel wat bellen rinkelen, en opvallend dat dit 2 liter blok ook maar 140 pk heeft (dus gelijk aan de 1.6)

duiveltje

Forumguru
@Cordoba :) bedankt voor je search,

ik was deze auto zelf ook tegengekomen inderdaad... moet zeggen dat ik hem niet heel erg mooi vind..
19000 euro en dan nog importeren... wordt een dure grap zo..
vind het hout ook niet echt mooi in de auto :) ja lastig lastig :)

duiveltje

Forumguru
https://www.occasioncenter.nl/occasions/skoda/superb/19-zbd-7/
daar heb ik in gereden... op marktplaats is de advertentie weg ??

hij heeft mooi leder interieur.. is abt getuned (merkte er weinig van vond ik) maar had 3 x schade gereden tijdens de lease... was wel gemaakt maar had nog wel hier en daar krasjes, deukje op de motorkap, verf die afbladerde (streepje van 3cm) op de achterbumper.... dus best nog wel wat dingen.... en dat voor 19.000 euro.. vond ik wel iets teveel.... maargoed

EdK

Forumguru
Raamsdonksveer zit een leasebedrijf dat ze gebruikte wagens daar verkoopt, heb je daar al eens rondgekeken ??

Cordoba

Forumguru
@duiveltje Het is lastig om precies te vinden wat je zoekt, maar soms kunnen anderen je net de juiste tip geven (dat is mij in dit geval dus niet gelukt). Succes met de zoektocht, en we houden oren en ogen voor je open.

duiveltje

Forumguru
zou top zijn :)

Ik kijk nu alweer op andere sites dan ik voorheen deed..dus ben alweer wat verder...
Niemand hier die toevallig zijn superb kwijt wil :tongue:

bobbl

Forumguru
Welkom Duiveltje, voorlopig kun je je hier wel inlezen.........
De SuperB is zeker een aanrader, rijdt nu een jaar met deze mega-ruime auto en ben zeer tevreden!

Bovenaan Onderaan