Duitse Kodiaq en Skoda Connect

Kodiaq1976

Nieuw lid
Ik heb een Duitse Kodiaq gekocht in NL bij een NL dealer (blijkt nu achteraf) En doordat er een Duits Connect kastje in zit kan ik op de NL markt geen gebruik maken van de App. Skoda Connect heeft in eerste instantie verteld dat mijn auto er klaar voor is dus ik met een LTE stick en een 4G abo een verbinding in mijn auto gemaakt en voor € 39,00 een Connect verbinding gekocht. Nu kan ik hier uiteindelijk niets mee want het "kastje" moet vervangen worden, gaat minimaal 1.000,00 kosten (kastje + montage en opnieuw software activeren)
Dit voelt wat lullig. Iemand hier tips over of ervaring mee?
Alvast bedankt! Skoda Connect in de auto werkt wel echter niet op de MySKoda App.
 

hemi24

Forumguru
Klinkt als een broodje-aap verhaal, als je het mij vraagt…

MySkoda loopt niet over de NL-servers

En wat wil je precies met die LTE-stick? Probeer eens gewoon via Je mobiel via Bluetooth en een hotspot!
 

Bakkertje

Forumguru
Na de aanschaf van mijn auto was deze gekoppeld aan de vorige eigenaar, hierover gebeld en gemaild met (in mijn geval) VW. Mijn auto komt oorspronkelijk ook uit DE, is een showroom model geweest, maar ik weet eerlijk gezegd niet of er modules vervangen zijn.
Het omzetten van de diensten is allemaal opgelost door VW (vanuit Duitsland). De app gebruikt overigens wel andere connectiviteit dan de Connect diensten in de auto.
De auto maakt zelf al verbinding met Skoda ook zonder LTE stick / Hotspot verbinding. Over die verbinding werkt ook de app.
Het lijkt me erg stug dat hier onderscheid in gemaakt wordt per land.

Ik zou je adviseren om even via de connect pagina (ŠKODA Connect » Altijd verbonden met jouw Auto | ŠKODA Nederland (skoda.nl)) contact te zoeken met Skoda rechtstreeks. Toen ik belde met VW konden ze exact zien wat er allemaal aan de hand was met de connectiviteit.
 

Herre

Senior Member
Klink merkwaardig en om Connect te gebruiken heb je helemaal geen 4G stick nodig in de auto. Volgens mij zijn al die dingen al verbonden. De MySkoda app zou het toch altijd moeten doen. Als ik met mijn auto in het buitenland ben, kan ik ook zien waar die geparkeerd staat etc (heel spannend is het allemaal niet en of het het geld waard is ben ik nog niet helemaal over uit).

Auto verbinden met internet doe ik altijd met een hotspot op mijn telefoon (voor verkeersinformatie).
 

Rallye

Forumguru
@Kodiaq1976 Skoda Connect/MySkoda heeft geen “kastje”, maar zit verwerkt in je navigatiesysteem. Nederlandse auto zijn naast Skoda Connect/MySkoda vaak voorzien van de MijnSkoda-module. Dat is een uitvinding van de firma Pon en heeft wel een “kastje”. Er is geen “Duitse” of “Nederlandse” Connect: Connect is van Skoda internationaal.

Op het gebied van Skoda Connect zijn er de laatste tijd wat zaken veranderd. Alles lijkt nu te lopen via Android Auto of Apple Carplay en de MySkoda-app. Mogelijk gaat het daar dus mis met die stick: die zou wel eens niet meer nodig kunnen zijn. Ik zeg overigens “lijkt”, omdat ik zelf nauwelijks ervaring heb met Connect, dat op mijn auto nog niet aanwezig is. Wel heb ik CarPlay en daarmee maakt de MySkoda-app verbinding - mijn auto is overigens ooit als eerste in Tsjechië geregistreerd geweest.

Wellicht kunnen anderen hier meer zeggen over hoe Connect/MySkoda nu werkt. Er loopt een topic over deze zaken, dat overigens de door Skoda veroorzaakte verwarring op dit punt perfect weerspiegelt: https://www.skodaforum.nl/forum/i/Škoda-connect-my-skoda-en-mijnskoda-app.42260/

Daarbij is je probleem mij nog niet geheel duidelijk. Heb je je auto al toegevoegd in de MySkoda-app?

@Herre : of de auto een eigen verbinding heeft/kan hebben met internet hangt af van bouwjaar en het ingebouwde navigatiesysteem (Amundsen vaak niet, Columbus meestal wel).
 

Kodiaq1976

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook nog onbekend op het gebied. Ik heb in de Myskoda app mijn auto kunnen toevoegen. Enkel als ik via die app wat wil bekijken krijg ik de melding: Er ging iets fout (zie bijlage) Contact gehad met Skoda Connect en die kwamen met de oplossing dat mijn auto een Duits "iets"ik verstond kastje heeft dat op de NL bodem niet werkt. en de mijn voorkeurs dealer was gebeld over het probleem. Zij (de dealer) belden mij terug dat dat minimaal 1000 euro ging kosten en verder ben ik nog niet gekomen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210724-114545_MyKODA.jpg
    Screenshot_20210724-114545_MyKODA.jpg
    131,2 KB · Weergaven: 29
  • Screenshot_20210724-114628_MyKODA.jpg
    Screenshot_20210724-114628_MyKODA.jpg
    290,8 KB · Weergaven: 29

hemi24

Forumguru
Ik denk dat de vorige gebruiker in Dld de auto even moet afmelden…

Die dealer in NL probeert je gewoon iets aan te smeren…
 

HarrieSkoda

Forumguru
Stel je WLAN eens in met je eigen toestel.

Ik kon de vorige gebruiker gewoon verwijderen.

Desnoods even een wat ‘hardere’ reset door het GEBRUIKERSPROFIEL te verwijderen en niet het andere te resetten naar fabrieksinstellingen.

Zo is het mij ook gelukt! De My Skoda app werkt feilloos.
 

Bakkertje

Forumguru
Dit had ik ook, de auto is dan nog gekoppeld aan de vorige eigenaar. Wat je moet doen is de navigatie naar fabrieksinstellingen terugzetten, daarna bellen met Skoda.
Het kan zijn dat je dealer nog wat moet doen om aan te geven dat jij daadwerkelijk de nieuwe eigenaar bent.
Daarna kunnen ze in de centrale systemen de auto ook resetten en kun je hem aan jezelf koppelen.
 

hemi24

Forumguru
Oh ja, en wij hier op het forum zijn goedkoper dan je dealer…
Dit advies kost je slechts de helft van die 1.000 euro die je dealer je uit de zak wou kloppen!

:D:D
 

Bakkertje

Forumguru
@hemi24 hij heeft de rekening van dit Forum nog niet gehad :maakmegek:

Zonder gekheid, veel dealers zijn onvoldoende op de hoogte hoe dit allemaal zit, hier kom je mensen tegen die hetzelfde aan de hand hebben gehad..
Als ik Skoda dealer was zou ik hier ook een account openen en vragen stellen :laugh:
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dit had ik ook, de auto is dan nog gekoppeld aan de vorige eigenaar. Wat je moet doen is de navigatie naar fabrieksinstellingen terugzetten, daarna bellen met Skoda.
Het kan zijn dat je dealer nog wat moet doen om aan te geven dat jij daadwerkelijk de nieuwe eigenaar bent.
Daarna kunnen ze in de centrale systemen de auto ook resetten en kun je hem aan jezelf koppelen.

Ik hoefde Skoda hier echt niet voor te bellen/contacten.

Oude/vorige gebruiker eruit knikkeren, en alles verifiëren met codes tussen app en auto.
 

Kodiaq1976

Nieuw lid
Ik heb de oude gebruiker kunnen ontkoppelen was geen probleem. Opnieuw registreren gaat ook prima en koppelen met de app ook (hij ziet de auto) enkel data uitwisselen blijft hij de foutmelding geven. Ook na de nav terug gezet te hebben naar fabrieksinstellingen. Vandaag Apoint Amsterdam gebeld en die zeggen dat ze software matig iets moeten resetten. Ik heb gevraagd wat maar dat konden ze niet zeggen. Ik zal het vast niet missen als ik het niet aan de praat krijg maar meer jammer dat het niet lukt ;) Wel super bedankt voor jullie reacties. Mirror link krijg ik met mijn skoda en mijn S21 ook niet voor elkaar wel Android auto en dat werkt prima.
 
Bovenaan Onderaan