Duindam - Den Haag

Exciter

Administrator
Onze Fabia wilden wij bestellen hier om de hoek, bij S-point. Na overleg met LeasePlan werd dit echter Duindam, want ze zullen een betere prijs hanteren, waardoor onze maandbedrag wat lager uit zou vallen.
Opzich niets tegen, dus toe maar.

Onze auto staat vanaf 18 juli daar klaar (besteld 08.04.2005!!!). Omdat wij met vakantie zijn geweesd, zouden wij de auto direct naar terugkomst krijgen. Dus wij hebben deze maandag gebeld met de heren daar, en die zeggen eerst, dat ze auto's niet op lokatie brengen. Wij kunnen hem echter niet halen i.v.m. werktijden. Na heen en weer gebel met LP en Duindam bleek, dat dit wel onder de contract valt, en ze moeten hem toch op lokatie bezorgen. Zeggen ze, dat dat niet eerder kan, dan 1 september!!! BELACHELIJK! Ze zouden het druk hebben. En? gaat ons toch echt weinig aan. Na de lange levertijd komt er nog zomaar bijna een maand bij.

Wat mij betreft, met deze mensen doen wij geen zaken meer.

Groetjes,

Exciter
 

Logic

Actief lid
Ik zit nu een voodoo poppetje te maken met het logo van Duindam op zijn buik. Voor de liefhebbers te bestellen /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Heb vanwege een schadegevalletje eens een keer met die andere Haagse Skoda-garage te maken gehad, want niet ver van mijn werk vandaan: de Sneeuwbalgarage.

Erg kleine buurtgarage, maar mensen kwamen erg sympathiek en behulpzaam over, ook al wisten ze dat ze verder nooit zaken met me zouden doen.
 

Dutch4x4

Senior Member
Lijkt me trouwens evenveel de schuld van Leaseplan. Op zo'n manier dealers uitzuigen en tegen elkaar uitspelen, vind je 't dan gek dat zo'n dealer (die wéét dat je de auto gewoon bij S-Point in onderhoud gaat doen) dan ook weinig trek heeft om z'n best te doen?

Heeft niet zozeer met jou te maken, Exciter, als wel met de leasemij.
 

HansH

Nieuw lid
Deze ervaring is niet maatgevend voor Duindam. Zelf, maar ook anderen die ik ken en hier een Skoda kochten of in onderhoud hebben, zijn tevreden. Dus een incident. Of zijn er meer met klachten?

Groet, Hans
 

Exciter

Administrator
Incident, niet incident, de mannen daar krijgen het WEL over hun lip om mij dit mede te delen. Het zit er dus dik in, dat dit vaker gebeurd. En het is niet de schuld van LeasePlan, want de auto staat bij de dealer en die hoort hem te brengen. Het is, volgens de verkoper van Duindam, de agenda van hun, die vol zit. Zij nemen ons dus niet serieus, en daar ben ik pissed of over. En dan mag dat een incident zijn, voor mij zijn ze afgeschreven... (Sjo, zo negatief ben ik op dit forum (mijn eigen notabene) nog niet geweesd, /forum/images/graemlins/tongue.gif)

Ach ja, inderdaad, onderhoud lekker bij S-point, waar ze wel lief tegen ons zijn en hebben altijd de tijd. Ik hoop, dat ook LP van zulke gevallen wat leert, en laat je vervolgens je auto uitzoeken bij wie je zelf wil...
 

Scheppie

Actief lid
Pfff ik heb m'n Fabia combi particulier besteld op 31 mei jl en op 22 juli j.l reden we al!!!
Wat een kl@@@@e ervaring zeg, ik hoop dat je 'm wel bij "je eigen" dealer in onderhoud mag doen.

SUCCES!!!!!
 

Joeri

Actief lid
Das een tegenvaller Exciter. Belachelijk dat ze niet vroeger dan september kunnen leveren! Werk in de werkplaats is momenteel overal wel een beetje overrompelend, maar de leveringen van de wagens kunnen niet veel tijd in beslag nemen omdat de fabriek gesloten is geweest. De grote leveringen komen pas over een dikke week op gang!

Helpt nog eens flink klagen niet denk je?
 

Dutch4x4

Senior Member
Okee, misschien niet de schuld van Leaseplan als zodanig en volgens de letter van het contract staan ze in hun recht.

Maar als jij gewoon bij S-Point had mogen bestellen, was dit niet gebeurd. Duindam krijgt nu een uitknijpende leasemij als klant, waar ze geen stuiver aan verdienen, en ze weten ook dat ze die auto na aflevering nooit meer terugzien. Leaseplan is dus niet de schuldige, maar wel de veroorzaker van dit soort gedrag. Dat overigens niet goed te praten valt.

[offtopic]
Maar goed, andersom kan ook. Ik had bij de Belastingdienst uitstel van aangifte tot 1 september gekregen. Krijg ik vandaag al een dreigende brief, gedagtekend 1 september godbetert, dat ik maar gauw die aangifte moet doen, op straffe van duizend euro boete. Die rukkers zijn er dus weer veel te vroeg bij...
[/offtopic]
 

Exciter

Administrator
Joeri - Ik ga toch echt niet bedelen, of ik a.u.b. mijn auto mag hebben? Dat zal pas omgekeerde wereld zijn... Nee hoor, wij wachten netjes, en als ie er is, zeggen we ook netjes gedag. Daar blijft het ook bij. Er zijn genoeg anderen, die ons wel willen waarderen.

Dutch - Ben ik nog niet mee eens. Het is de dealer, wie zich door LeasePlan af LAAT knijpen. En nog heb ik daar niets mee te maken. Als ze deze deals aangaan, is dat hun probleem, niet de mijne. Nog steeds ben ik de klant en hoor ik fatsoenlijk geholpen te worden. En dat heeft de dealer zelf in de hand.
Wij hebben een auto gekocht, en daar verdient hij best aan, ook zonder onderhoud. De economische politiek tussen LP en dealer gaat mij in dit geval niets aan en ik vind het onterecht, dat ik ervan de dupe mag zijn...
 

Joeri

Actief lid
Zelfs als verdienen ze niets, het is een auto verkocht, hoe je het draait of keert! En dat is voor vele dealers het belangrijkste als ze willen meedraaien... (is ook jammer voor de andere dealers maar das een discussie apart)
 

Dutch4x4

Senior Member
Okee, point taken, Exciter. Ik probeerde ook zeker niet de houding van Duindam goed te praten, alleen er een verklaring voor te zoeken. Maar je hebt gelijk: jij mag daar niet de dupe van worden.

Twee weken - en hoe ver liggen Den Haag en Amsterdam uit elkaar? 't Is twee uurtjes op en neer, maximaal.
 

Exciter

Administrator
Dat bedoel ik nou, of je wilt, of je wilt niet... ach ja, wij hebben ons er maar bij neergelegd. Maaruh, het staat nu wel hier op het forum, zwart op beige, en velen zullen dit lezen, en dat heeft Duindam aan zich zelf te danken. Ik ben tenminste opgelucht.
 

Octaviarijder

Actief lid
Hier zit je niet op te wachten als je eindelijk je nieuwe auto krijgt. Ik zou proberen iets te regelen zodat je hem toch maar zelf kan gaan halen en er dan voortaan met een grote bocht omheen rijden.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik werk nu in Den Haag, het zou beter uitkomen om de mijne bij 1 van de skoda dealers in den haag te laten onderhouden.

Maar Skoda de Meern is zo flexibel dat ik dat niet hoeft te doen en gewoon in De Meern in onderhoud kan blijven. Das service.
 

Beker

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Ach ja, inderdaad, onderhoud lekker bij S-point, waar ze wel lief tegen ons zijn en hebben altijd de tijd. Ik hoop, dat ook LP van zulke gevallen wat leert, en laat je vervolgens je auto uitzoeken bij wie je zelf wil...

[/ QUOTE ]

Ik denk dat Leaseplan (en andere maatschappijen die dit beleid hebben) hier niet van wil leren. Hun interesse is zakelijk en zij zullen dus alleen naar de euro's kijken.

Mijn auto komt overigens ook bij Duindam vandaan en ik heb wel een positieve ervaring. Ik weet dat ik hiermee het bloed onder de nagels van Exciter ga uittrekken maar mij hebben ze op een dinsdag voorgesteld om de auto donderdag of vrijdag bij mij te komen brengen.

Ik ben hier overigens niet op ingegaan omdat ik andere zaken had die aandacht nodig hadden maar het lijkt mij dat als ik had toegehapt dat de auto daadwerkelijk bij mij voor de deur geleverd was.

Daarnaast ben ook te spreken over de manier waarop de auto is afgeleverd. Ik kreeg een duidelijke uitleg en er werd de tijd genomen.

Al het bovenstaande laat natuurlijk onverlet dat ik concludeerd dat het gehanteerde leasesysteem "stinkt". Zie ook een eerder bericht van mij. Ik heb bij de keuze natuurlijk eerst gekeken bij de dealer in mijn woonplaats. (Holdinga Almere) Omdat ik zeer over ze te spreken was en ik vind dat verkoop nog steeds alles te maken heeft met gunnen wilde ik graag de auto bij Holdinga bestellen, Leaseplan besluit anders. Dit is wel erg lullig voor Holdinga, zij hebben alle inspanningen/proefritten/koffie etc. etc. gedaan en een andere gaat met de deal aan de haal.
 

nomad

Senior Member
Mocht een dealer zoiets bij mij flikken, dan was dat direct het laatste bezoek geweest. Dan zocht ik direct een andere dealer op voor het onderhoud.
 

sunnyboy

Senior Member
Schandalig dat autobedrijven deze ongein uithalen met klanten.
Als er nou een lid van ons z'n groot rijbewijs heeft kan je nieuwe auto op de auto-ambulance geladen en bij jou thuisbezorgd worden.
Moet wat te regelen zijn.
Suc6.
 

VEEJAY

Forumguru
Gek allemaal ik zit ook bij Leaseplan/ING carlease maar heb altijd de vrijheid gehad m.b.t. kiezen van dealers. Ook collega's van mij.

Wellicht speelt de werkgever ergens nog een rol (afspraken tussen werkgever/leasemij)?
 
Bovenaan Onderaan