Dubbelstekker 12V

Bart_G

Lid
Geen ervaring mee, maar op het forum kwam ik ook al deze tegen. Past in de bekerhouder en is dus ook wel praktisch :)

RobPG

Lid
Jaah, heb ik gezien, alleen bij een octi zitten de bekerhouders nagenoeg op dezelfde plek dan de 12V plug, zelfs iets verder naar achter nog :biggthumpdown:. Dus leek me deze niet handig. Maar goed, moet de octi nog krijgen, dus wellicht valt t wel mee.

Bijlagen

• beker.jpg
    beker.jpg
    13,2 KB · Weergaven: 36

Rolle

Senior Member
Als het voor het aansluiten van je gps is dan heb ik een andere oplossing
in het zekeringkastje kan je een sigarettenplug plaatsen die je aansluit op een vrije geschakelde + daar stop je de lader van je gps in en het kabeltje kan je dan over het opbergvak linsonder het stuur trekken zodat hij naast de stuurkolom tevoorschijnkomt.

Als je de gps niet nodig hebt leg je de kabel bovenop de stuurkolom als je hem nodig heb plug je hem zo in.

Hetzer

Forumguru
Heb ook een 3x 12V adapter gekocht bij de Formido , voor 8 euro

314qy60.jpg

EdK

Forumguru
nooit meer zo'n ding in mijn auto !
2 á 3 jaar terug één aangeschaft bij Halfords, ideaal dacht ik met 2 coolboxen erop.
want tja als je voor werk voor een langere periode wegmoet op klus neem je die coolbox op 12V / 230V mee voor je levensmiddelen etc.
Rijden we dus ergens in Midden Duitsland , kijken we mekaar aan van wat stinkt t toch naar plastic ?
Zoeken zoeken, staat die verdomde adaptor te smeulen.
Mijn collega nog nooit zo snel een adaptor los zien nemen.
Naderhand op klus dat ding opengezaagd om te kijken wat oorzaak kon zijn, wel intern zitten er zulke lullige dunne draadjes aan dat wil je niet weten
En die raakte dus overbelast door die 2 coolboxen, en de zekering die erin zat bleek dus simpelweg veel te groot te zijn in amperage tov de dikte van de draden.
Maw je draden smelten eerder weg dan dat de zekering eruit vliegt.

Dus ik hoef zo'n kreng echt niet meer in de wagen te hebben.
Dan koop ik liever een losse aansluiting en bouw die op de plek in waar ik deze wil hebben en trek mijn eigen draden naar de zekeringbox of accu maar dan met zwevende zekering.

Dus voor allen die er één hebben in hun wagen, hou dat kreng in de gaten tijdens een rit en verwijder hem als je je wagen hebt geparkeerd.

darkprojectx

Forumguru
mja das ook niet echt slim :shocked:

als je 2 koelboxen aan wilt sluiten moet je natuurlijk wel even rekening houden met de standaard bekabeling en afzekering. Als je dergelijke apparatuur wilt aansluiten zul je de bekabeling naar de originele 12v aansluiting ook van dikkere bekabeling moeten voorzien. En dan is het nog maar de vraag of al dat vermogen wel verwerkt kan worden door de adapter/12 splitter.

dus niet zomaar prikken mensen!

D

Deleted member 2717

mja das ook niet echt slim

als je 2 koelboxen aan wilt sluiten moet je natuurlijk wel even rekening houden met de standaard bekabeling en afzekering. Als je dergelijke apparatuur wilt aansluiten zul je de bekabeling naar de originele 12v aansluiting ook van dikkere bekabeling moeten voorzien. En dan is het nog maar de vraag of al dat vermogen wel verwerkt kan worden door de adapter/12 splitter.

dus niet zomaar prikken mensen!

Toevallig heb ik destijd bij een winkeltje hier in de stad zo een dingetje gekocht.. werkt prima moet ik zeggen, heb er 3 telefoonoploaders (waarvan 2 USB) .. En een Navi oplader eraan vastzitten.. Werkt prima :)

In de kofferbak heb ik dan nog een normale stekker aansluiting met omvormertje gemaakt.. werkt prima als ik mijn "Draadloze netwerk" daarop aansluit...

Wie heeft dat nog meer ? Een draadloos netwerk IN de auto :tongue: (Met dongel van KPN dus gewoon internet! :tongue:)

Zit er toevallig (offtopic) aan te denken om een 10.4 inch schermpje voorin te hangen boven de radio met een directe aansluiting op de radio, dan aan dat scherm een PCtje hangen en daar gewoon 100 GB muziek op te knallen ;) Besturing met Trackpad ofzo.. :tongue:

EdK

Forumguru
darkprojectx: je zegt dat het niet slim is maar als IN de adaptor een zekering zit vanaf de fabrikant dan mag een consument er van uit gaan dat de bedrading van voldoende dikte is navenant de zekering die erin is gezet door de fabrikant van de adaptor !

Dus als ik 2 koelboxen aansluit op een splitter en de zekering heel blijft in deze adaptor dan mag ik er toch blind van uit gaan dat de bedrading het ook aankan in zo'n adaptor
Of moet ik deze eerst gaan openschroeven en hierna een berekening er over laten gaan om te kijken of deze bedrading het aankan ??? beetje de omgedraaide wereld lijkt me zo ?

Hetzer

Forumguru
Staat dat niet op de adapter, hoeveel je kan aansluiten??,
Ik heb nog zo'n ouderwetse koel-box in de auto, met van de koel-panelen!!, Gebruik zelf de adapter eigenlijk alleen voor de DVD speler en eventueel de Tomtom

D

Deleted member 2717

darkprojectx: je zegt dat het niet slim is maar als IN de adaptor een zekering zit vanaf de fabrikant dan mag een consument er van uit gaan dat de bedrading van voldoende dikte is navenant de zekering die erin is gezet door de fabrikant van de adaptor !

Dus als ik 2 koelboxen aansluit op een splitter en de zekering heel blijft in deze adaptor dan mag ik er toch blind van uit gaan dat de bedrading het ook aankan in zo'n adaptor
Of moet ik deze eerst gaan openschroeven en hierna een berekening er over laten gaan om te kijken of deze bedrading het aankan ??? beetje de omgedraaide wereld lijkt me zo ?

Ik denk dat de frabikant er ook van uit kan gaan dat men niet gehele koelvries combinaties in de auto gaat inbouwen op de 12 volt aansluiting... er zit ook een limiet aan he...

Er staat toch ook niet op je stopcontact thuis dat je de wasmachine,droger,vaatwasser,magnetron,computers,printers etc op 1 stekkerblokje kan doen...

Constant

Erelid
De zekering hoort per definitie de zwakste schakel te zijn, thuis en in de auto (of op de boot, etc). Als de zekering sterker is dan een zwak punt, dan gaat er iets doorbranden met alle gevolgen van dien.

Blijkbaar ondeugdelijke stekker geweest, na eerdere (met goede afloop) ervaringen let ik altijd op de keurmerken en koop geen merkloze zooi meer als het gaat om electra.

EdK

Forumguru
Ik denk dat de frabikant er ook van uit kan gaan dat men niet gehele koelvries combinaties in de auto gaat inbouwen op de 12 volt aansluiting... er zit ook een limiet aan he...

Er staat toch ook niet op je stopcontact thuis dat je de wasmachine,droger,vaatwasser,magnetron,computers,printers etc op 1 stekkerblokje kan doen...

Nu wil ik niet lullig doen, maar je snapt het werkelijk niet.
Waar denk je dat een zekering voor is ?
Juist die is er als zwakste schakel en die beveiligd niet jouw apparatuur maar je stroomdraden !
Dus in huis kun jij rustig wasmachine/droger/magnetron vaatwasser op één groep van 16 Ampére zetten, en dit gaat prima als je de apparaten één voor één aanzet, maar zodra je mijn bovengenoemde apparaten tegelijk aanzet ,tja dan klapt je zekering er geheid uit ! En waarom ?? wel puur omdat de zekering bepaald is aan de hand van de diameter in mm².

Dus terrugkomend op de 2 koelboxen, ik mag er dan vanuit gaan normaler wijze dat de zekering eruit klapt als het vermogen ( Ampére ) te hoog wordt en niet dat de bedrading als een zekering gaat werken en dus er bijna uitfikt.

Hoop dat ik je nu iets heb kunnen bijdragen waar een zekering voor dient !?

LenK

Forumguru
Lekker goedkoop splittertje en vervolgens je auto in de hens. Die troep zou niet verkocht mogen worden.

:ot: Er was een tijd geleden iemand op het forum wiens bijna nieuwe auto uitgebrand was na een raar geval met lekkende wasbenzine flessen.
Weet iemand hoe dat afgelopen is. Kan het topic niet meer vinden.

EdK

Forumguru
is dat topic toen vanwege nogal vreemde beweringen verwijderd door de moderators ?

Bovenaan Onderaan