DSS Nav-sk navi -> welke fakra kabel antenne?

wwittevr

Nieuw lid
Heb een oude DSS Nav-Sk navigatie gekregen. Past perfect in de Yeti, dus dat is goed.

Moet echter een gepast Fakra kabeltje vinden voor de antenne. Iemand enig idee welke dat moet zijn?
 

EdK

Forumguru
Zou handig zijn als je foto plaatst van de achterzijde met connector van unit en de antenne.
Dan gaat het in algemeen in één keer goed...
Maar dak antenne is in algemeen bij Yeti zonder GPS en kun je beter een losse antenne (muis) aanschaffen en die achter unit plaatsen.

En wil je hier snel geholpen worden dan word het in algemeen op prijs gesteld als je in de "meet en greet" even voorstelt....
 

Rallye

Forumguru
Voor latere lezers is het misschien goed om een plaatje van de "DSS Nav-Sk" te plaatsen. Vriens Google kent hem namelijk niet...
 

wwittevr

Nieuw lid
bij deze paar fotos. Via caraudioshop vele (phantom) kabels te vinden, maar niets dat lijkt te passen. Het blauwe kabeltje dat ik kreeg van vorige eigenaar (skoda octavia) past niet).

Als ik de juiste kabel kan vinden, nog vraag 2 : waar moet het blauwe (voedings)kabeltje in.
 

Bijlagen

  • 20211209_135513.jpg
    20211209_135513.jpg
    918,2 KB · Weergaven: 40
  • 20211209_135519.jpg
    20211209_135519.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 38
  • 20211209_135546.jpg
    20211209_135546.jpg
    816,6 KB · Weergaven: 39
  • Schermafbeelding 2021-12-09 142312.jpg
    Schermafbeelding 2021-12-09 142312.jpg
    43,3 KB · Weergaven: 33

Rallye

Forumguru
Hmm. Ik bedoelde meer van de voorkant, zodat ik zou kunnen herkennen om welke navigatie het gaat. Toegegeven, mijn bericht had duidelijker gekund....
 

Bakkertje

Forumguru
De voeding gaat of bij de geschakelde + of op de antenne aansturing (waar ie eigenlijk hoort).
Dus A5 of A7 volgens onderstaand diagram.
Maar als ik de foto's zo zie dan lijkt het erop dat er fakra al uit het toestel komt. Past dat niet gewoon op de stekker in de auto?
1200px-ISO_10487_connector_pinout.svg.png
 

wwittevr

Nieuw lid
fakra zit er al en kan aan antenne, maar zit geen "phantom" tussen en signaal is dus zeer matig/zwak. Foto front toestel ...
 

Bijlagen

  • 2012-08-26 17.15.11.jpg
    2012-08-26 17.15.11.jpg
    827 KB · Weergaven: 20

Frup

Forumguru
of gewoon ergens aan een geschakelde 12v knopen. Die verzorgt de stroom voor de antenneversterker die bij de antenne zelf zit. (tenminste zo heb ik het destijds begrepen toen ik een Chinese Android in mijn vorige Yeti zette).
 

Bakkertje

Forumguru
Kun je in het toestel zelf niet aangeven dat het een actieve antenne (of iets van die strekking) is?
VAG producten sturen 12v mee via de antenne kabel, wellicht dat het toestel in kwestie dat ook kan, dan heb je geen phantoom voedingsadapter nodig.

Als ie dat niet kan heb je onderstaande nodig volgens mij ..
Antenna FAKRA with phantom FAKRA plug> FAKRA socket (maxxcount.de)

(even snel gezocht, zal vast ook elders te koop zijn)
 
Laatst bewerkt:

wwittevr

Nieuw lid
Is zo´n kabel dan bruikbaar in beide richtingen, want ik heb lijkt me jack (vrouwelijk) nodig kant radio, en plug (mannelijk) kant antenne.
 
Bovenaan Onderaan