Dsg

van_der_P

Senior Member
Ik weer niet goed waar ik deze discussie kwijt moet.
De vernieuwde Fabia wordt leverbaar met een DSG 7 traps automaat.
Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met een DSG automaat. Wat zijn de plussen en de minnen van dit systeem. Is het de moeite waard om dit te bestellen op de Fabia, of kun je beter een handbak kiezen. (bv restwaarde na 3 á 4 jaar ?) ?
 

purk

Senior Member
gewoon doen. heerlijk rijden met een DSG en nog zuiniger ook, hij schakeld wel snel op in de D stand kan hinderlijk zijn. Ik zou er gewoon een keer mee gaan rijden.
 

Skody

Actief lid
Ik rij nu voor t eerst DSG met Dieselmotor. Rijdt heerlijk maar moest er wel eerst aan wennen. Met name in de D-stand reed 'ie in het begin soms al in de 6e versnelling bij 50km per uur.... Nu een ongeveer 3000 km op de teller, eerste 1500-2000 km rustig ingereden, nu vaker wat vlotter optrekken, kickdown etc.. (mits je motor goed warm is, dus ook je olie temperatuur). Merk nu dat de DSG zich is gaan aanpassen aan je rijstijl. Schakelt later door, trekt verder door in de versnelling en reageert sneller op een kickdown. Ik vind t heeeeelemaal perfect rijden, heerlijk relaxed in de file's. Gewoon doen als je budget t even toelaat.
 

van_der_P

Senior Member
Dank voor de positieve reacties.
Inderdaad denk ik er over na om zo'n Fabia Combi met DSG te kopen. Dat is afhankelijk natuurlijk van het geen ik moet bijleggen op de Roomster. En ik heb bij deze werkgever een half jaar contract, als dat verlengt wordt in augustus dan doe ik het.
 
Bovenaan Onderaan