Dsg

CDK

Forumguru
@PeetZ, Ik heb net Ronald gesproken, het is idd een dealer van TVS software, ze kunnen motoren tot 2010 tunen en DSG's tot 2013, geen MQB platform auto's dus!! Ook benadrukte hij dat je niet voor probleem gevallen daar naar toe kan, want ze zijn geen diagnose centrum!! Kortom je kan er heen, maar je vind er niet de kennis die in Varsseveld wél aanwezig is.

Greetz Corné
 

PeetZ

Actief lid
Hartstikke bedankt Corne, vind het echt top. Heb nu eerst ff een afspraak met de garage waar ik hem vandaan heb a.s. woensdag want ik heb nog wat kleine dingetjes wat me irriteer en ben benieuwd wat ze nu met die Dsg van plan zijn. Heb tenslotte toch nog garantie en heb aangegeven dat ik nu totaal niet tevreden ben. Ga er dinsdag middag heen dan gaan ze woensdag dat andere probleem hoop ik oplossen en kijken wat ze aan die versnellingsbak kunnen doen. Heb net nog een keer geprobeerd om in zijn 4 vol gas weg te rijden en nu leek het ook net in dat die inhield. Heel raar allemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is ook een rare actie natuurlijk, vol gas in de 4 wegrijden. Dat kan nooit goed gaan. De testmethode gaat er van uit dat je al rijdend handmatig naar de 4 schakelt en dan vol gas geeft
 

Rosinfield

† In Memoriam
nee, hij zat helemaal vol. En voorlopig is hij ook niet leeg. En dan krijg je pas bij de 2e x tanken een waarde te zien, want ik weet niet exact hoeveel er aan het begin in zat. Komt goed. BC geeft in ieder geval 1 op 16.9 aan voorlopig!
 

Morris99

Nieuw lid
Grappig, ik heb een vergelijkbaar verhaal, ook een 1.8dsg7. Na de vakantie in juli ga ik ook een dagje DSG dokteren in Varsseveld. Dsg en waarschijnlijk ook motor tuning. Het mooie is dat ik in zuid limburg woon, dus ik kan via Duitsland terug ;) daarna komen er nieuwe 18" oz ultraleggera's op, dan ben ik helemaal klaar voor de meeting in september!

In ieder geval goed om te weten dat Ronald zo'n vakman is.

Morris
 

RogerS

Forumguru
Het mooie is dat ik in zuid limburg woon, dus ik kan via Duitsland terug ;)

Dat hoopte ik ook. Alleen vorige week maandag speelde Duitsland 's avonds. Dus aan het einde van de middag waren alle autosnelwegen erg vol met Duitsers die thuis naar het WK wilde kijken. :shutup: Bij 218 km/u moest ik helaas afremmen vanwege een vrachtauto die in de verte opdoemde.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Je brengt me op een idee @Morris99 ;)
Ook ik woon in Zuid Limburg maar moet nog even wachten om naar Varsseveld te gaan (over een tijdje komen er namelijk nieuwe koppelingsplaten in). Ik weet dat de prijs voor alleen de DSG 499 Euro (zonder 10% korting) is, maar wat is de prijs incl de motortuning?
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Bij mij (1.8 TSI met DSG-7) gaat ie pas bij 2200 a 2300 toeren naar z'n twee, wat ik eigenlijk vrij laat vind. Misschien toch nog maar eens met TVS gaan praten of ze dat niet nog wat aan kunnen passen.
Wat zijn de ervaringen van de andere 1.8 TSI+dsg rijders hier?
 

PeetZ

Actief lid
Maar hij schakelt wel beter of merk je weinig verschil @Peter-036. Ik bedoel eigen zonder schokken of stoten. Het lijkt bij mij wel of het steeds erger word of misschien let ik er nu meer op dat zou ook kunnen.
Hij gaat bij mij ook rond de 75-80 naar zijn 7.
In het begin schakelt die wel heel snel, als ik 35 rijd zit ie al in zijn 4 en bij 50 in zijn 5 en soms al in zijn 6.
Nou rijd ik ook niet zo hard dus misschien dat het daaraan ligt.
 
Bovenaan Onderaan