DSG Software aanpassen

deVerhuizers.nl

Actief lid
Goedendag,

Sinds kort ben ik weer eigenaar van een mooie Skoda 1.2 Elegance BL met DSG. Van mijn vorige auto weet ik dat dit geweldig rijdt, maar helaas is deze koop wat minder. Ik merkte al snel na mijn aankoop dat de DSG niet soepel schakelt en trilt bij het wegrijden. Conclusie van Skoda dealer --> nieuwe koppeling.
Ik heb mijn auto helaas niet bij deze dealer gekocht maar bij een Volvo dealer in Utrecht, maar na contact doen ze helemaal niet moeilijk en wordt er maandag een nieuwe koppeling in geplaatst.

Na alle verhalen op dit forum van aanpassing van de software van de DSG ben ik er eens goed in gedoken, maar kom ik er helaas wat lastig uit. Dit komt doordat ik eigenlijk niet goed zie wat nodig is en hoeveel dit zal gaan kosten. Zeker doordat de prijzen verschillen en de pakketten mij niet gelijk zijn. In post 2 heb ik een overzicht gemaakt van wat het aanbod is van de verschillende bedrijven, TVS/DSG-Dokter, VAG-Techniek en JD Engineering.

Wat ik wil is de basis upgrade van de software, zodat de koppeling minder te verwerken krijgt en deze waarschijnlijk langer mee zal gaan.

Dit is mijn conclusie uit het overzicht:
DSG-Dokter: € 499,-
VAG-Techniek: Basis? € 195,-
JD Engineering: € 350,- + extra optie € 150,-?

Is dit correct?

Doordat de verschillende bedrijven nogal op een afstand liggen, wil ik niet graag voor niks rijden en een gedegen afweging vooraf maken. Na wat zoeken op internet heb ik ook nog Moorenauto.nl gevonden. Zij zitten in Roelofarendsveen en dus wat dichter bij huis. Op
deze pagina staat de volgende tekst:

"Mooren Auto’s is daar uniek in de regio in. Wij zijn geautoriseerd dealer van de DSG doktor geworden om deze oplossingen te kunnen bieden in onze regio."

Is dit een schrijffout of gebruik van een goede naam?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Alvast dank daarvoor.

Groeten Jaco

deVerhuizers.nl

Actief lid
OVERZICHT AANBIEDERS:

TVS / DSG Dokter

DSG software op maat is al verkrijgbaar vanaf € 499,- waarbij wij de DSG software updaten naar de nieuwste versie, en één custom optie toevoegen/aanpassen. Uiteraard zijn meerdere opties ook mogelijk en hebben wij hier pakketprijzen voor.
Hieronder volgen de aanpassingsopties waarmee wij uw DSG kunnen optimaliseren:

1. Kickdown- en terugschakelfunctie aanpassen
  2. Afremmen op de motor
  3. Wegrijden in de 2
  4. S en D customizen en desnoods omwisselen
  5. Koppelbegrenzer verhogen/elimineren
  6. Maximale koppel capaciteit van de DSG verhogen
  7. Schakelsnelheid/tijd verkorten
  8. Maximaal toerental DSG verhogen

VAG Techniek

DSG tuning `basis`

- Verhogen koppelbegrenzing (350NM -> 500NM)
- Aanpassen maximaal schakeltoerental in D en/of S

Prijs icm chiptuning 195,- euro (Normale prijs 350,- euro)

DSG tuning `compleet`
Als `basis` maar dan met:
- Aanpassen automatisch schakeltoerental in manuele modus
- Kickdown in manuele modus uitschakelen
- Activeren Launch Control
- Schakeltijden verkorten

Prijs icm chiptuning 295,- euro (Normale prijs 475,- euro)

DSG tuning `op maat`
Als `compleet` maar dan met:
- Schakelmomenten naar wens aangepast in D en/of S
- Launch control naar wens aangepast
- Afremmen op de motor in D en/of S
- Maximaal toerental verhogen
Prijs icm chiptuning 525,- euro (Normale prijs 850,- euro)

JD ENGINEERING

DSG Stage1

De basis stage 1 omvat het verhogen van de koppelbegrenzer in de DSG software incl het verhogen van de schakeldruk.
De kosten van deze update zijn € 350,- incl btw

Daarnaast bieden wij allerhande opties om de DSG verder te personaliseren.
Elke extra optie geeft een meerprijs van € 150,- incl btw (met een maximum van € 1000,- incl btw)

• Kickdown verwijderen in manuele modus
  • Automatisch opschakelen bij maximaal toerental verwijderen
  • Maximaal toerental verhogen (benzine motoren), maximaal toerental verlagen (diesel)
  • Bij de moderne TDI motoren gaat de bak pas schakelen tussen de 4800 en 5000rpm bij volle belasting.
  • Schakeltijdverkorting
  • Launch Control
  • Schakelmomenten aanpassen
    Een veel gehoorde klacht bij originele DSG software is dat de D-modus erg snel naar de hoogste versnelling gaat. 55 kph in de 6e versnelling maakt dat elke motor eerst moet terugschakelen om te accelereren. Dit zorgt elke keer voor een vertraging. Wij kunnen de D (of S) modus zo aanpassen, dat de bak andere schakelmomenten kiest, waardoor de motor alerter regeert en brommen van de motor door (te) lage toerentallen, voorkomen wordt.

CDK

Forumguru
Ik weet niet op welke termijn je dit wilt laten uitvoeren, maar op 5 september is er een meeting bij TVS hier zal ook een lezing plaatsvinden zodat de techniek wat inzichtelijker wordt.
Tevens worden er op de meeting op zeer beperkte schaal tegen aantrekkelijke condities aanpassingen gedaan voor forumleden, anderen kunnen een voucher krijgen en een afspraak maken op een later tijdstip.

Custom DSG software kost dan €349,-
In combinatie met motor tuning en vermogensrapport €699,-

http://www.skodaforum.nl/forum/i/na...ember-tvs-engineering-bv-varsseveld-nl.25976/

ertromp

Forumguru
Ik zou zeggen doe eens een telefoon met Ronald Logmans de eigenaar van TVS. Hij kan aangeven of dat Mooren een partner van hun is.

DSG aanpassen is niet alleen een kwestie van schakeldrukken ophogen maar het hele spel van drukken en toeren in- uitgaand DSG bak en stand gaspedaal en stand S of D.

Het is niet voor niets dat veel VAG garages en andere wagenparkbezitters/beheerder naar TVS de DSG Dokter gaan voor onderhoud en/of reparaties en aanpassingen.

September de meet is een uitstekend moment om eens in de keuken te kijken en natuurlijk te profiteren van een mooie korting.

Ik rijdt nu sinds 2013 met de TVS software en geen moment spijt gehad en mijn logs uit VCDS betreffende de adaptiewaarden op de koppelingen zien er nog steeds zo uit als in 2013 dus geen waarneembare slijtage meer.

• Leuk
Waarderingen: CDK

deVerhuizers.nl

Actief lid
@Corné de Kluijver en @ertromp bedankt voor jullie reacties.
Ik vind het nog steeds erg lastig. Ik begrijp jullie voorkeur voor TVS. Maar zou toch graag wat meer uitleg willen.

De meeting lijkt me interessant, maar twijfel om dit eerder uit te laten voeren. We laten het maar even rusten en kijken of er meer reactie komt.

BTW: Per ongeluk heb ik deze post hier geplaatst, maar denk dat dit voor velen goede info is en daarom heb ik deze in de octavia 2 ook gepost.

Bovenaan Onderaan