Dsg optimalisatie mislukt vanwege oude software

Hallo,
Ik heb m’n Skoda Karoq 1.5 Tsi dsg vandaag laten chiptunen! Motor is goed gelukt, de dsg is een ander verhaal… vanwege oude/beveiligde software in de dsg kon de software niet uitgelezen worden. Nu zou er eerst een software update uitgevoerd moeten worden, dealer doet dit niet zonder storing, tuner kan het wel doen, maar de kans zit erin dat bij update de computer van de dsg crasht en dat de computer dan vervangen moet worden… ik zou graag de dsg geoptimaliseerd hebben, vooral 2de versnelling wegrijden irriteert mij. Maar het risico dat de computer stuk gaat en dat tussen de €1000/1500 gaat kosten wil ik workout ook niet lopen..

Heeft iemand dit zelfde probleem gehad en een veilige oplossing gevonden om het alsnog te doen

Groeten Dennis
 

gehaktbal

Forumguru
Carrec is toch van Joep die bij Autoweek al die klokjerond keuringen doet?
Ook al zijn die geen tuner-experts, had verwacht dat die die dsg we hadden kunnen fixen..
 
Oké auto is bij Carrec in Soesterberg getuned
Dan heb je flink in de buidel moeten tasten volgens mij.
Had mij hem een offerte aangevraagd voor het complete pakket verlagen en chippen maar vond de beste man prijzig.
Uiteraard vind ik klokje rond prima voer om te kijken op youtube
Ik heb hem uit eindelijk bij VagTechniek laten chippen.
DSG en Motor prima shop en werkt als een trein.
 
Was even duur als Vagtechniek! Achteraf had ik toch ff door moeten rijden naar VagTechniek
Misschien alsnog doen voor de dsg. Kijken of hun de dsg wel kunnen tunen zonder dat hij ge-update moet worden met kans op een defecte computer van de dsg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Als er één moment is dat een computer of module kan crashen (better gezegd: bricken) dan is t wel tijdens een update. Dat kan gebeuren als er iets verkeerds geschreven wordt, danwel verkeerde software, danwel een schrijffout tijdens de update.

Maar in het geval van dit soort modules lijkt het me eerder dat zoiets vooral gebeurt bij gevalletje onvoldoende kennis van zaken.
 
Was even duur als Vagtechniek! Achteraf had ik toch ff door moeten rijden naar VagTechniek
Misschien alsnog doen voor de dsg. Kijken of hun de dsg wel kunnen tunen zonder dat hij ge-update moet worden met kans op een defecte computer van de dsg
Ik heb deze aanbieding gekregen van Joep van Carrec.

Softwareoptimalisatie motor uitgevoerd +35pk en 65Nm
Tuningfile
Werkplaatstarief
Gebruik diagnoseapparatuur
LET OP, na tuning van benzinemotoren moet Euro 98 getankt
worden. Tevens is het van belang om het volledige vermogen pas aan
te spreken nadat de motor goed warm is gereden. Daarnaast
adviseren wij om een onderhoudsinterval van 1 jaar of maximaal
20.000km te hanteren.
453,72 euro exclusief btw

Softwareoptimalisatie DSG uitgevoerd om schakelgedrag en
levensduur koppelingen te verbeteren
Tuningfile
Werkplaatstarief
Gebruik diagnoseapparatuur
LET OP, na tuning van benzinemotoren moet Euro 98 getankt
worden. Tevens is het van belang om het volledige vermogen pas aan
te spreken nadat de motor goed warm is gereden. Daarnaast
adviseren wij om een onderhoudsinterval van 1 jaar of maximaal
453,72 euro exclusief btw

Bij Vag Techniek was ik 399 voor de motor (stage1) en 199 voor de bak (stage2)in de btw kwijt
 
M’n offerte bij VagTechniek €699 voor tuning en €199 voor de dsg!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even het factuur bekeken.
En inderdaad 30% korting toen ik het gedaan heb.
Was een actie waar ik dit jaar maart gebruik van heb mogen maken.
Wellicht dat er begin 2024 wel weer dit soort dergelijke acties zijn.
Hou het in de gaten zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan