DSG Onderhoud overgeslagen?

Hallo allemaal,

Nieuw hier en voor iedereen die denkt "verrek wie is die gast?", check ff de meet and greet. (zojuist gepost).

A.s. vrijdag mijn gebruikte Kodiaq, 1.5L 150pk Style Business DSG-7, ophalen bij een onafhankelijke occasion verkoopgarage.
Dit betreft een ex. lease-auto met net geen 100.000 km op de teller.

Nu zit er een leuk lijstje bij m.b.t. de onderhoudshistorie, zie hieronder.
Mij valt op dat ik zelf niet direct de 60.000km DSG-olie ververs interval hierin terugzie.
Aangezien dit een lease-auto is geweest die zo te zien netjes zijn onderhoud heeft gehad, kan ik mij niet voorstellen dat de DSG-olie niet ververst is.
Of is dit geen officiële service-actie vanuit Skoda?
Of staat het er wel tussen, maar lees ik er overheen, of begrijp ik de beschrijving verkeerd?

Kan ik zelf nog ergens online het onderhoud van mijn auto terugvinden, erWin? Nu er geen papieren onderhoudsboekje meer bij zit.

Alvast bedankt voor de hulp.

3.png
 

hemi24

Forumguru
Kodiaq heeft inderdaad géén DQ200, maar de DQ381 i.c.m. de 1.5 TSI, wat een 7-traps DSG met natte lamellenkoppelingen is…
Zou wel ergens vervangen moeten zijn!

Wat ik wel zie is dat de bereider behoorlijk laks was als het om tijdig wisselen van zomer- en winterbanden gaat.

Waterpomp is opvallend, net als de airco storing.
 

Fmoon

Forumguru
Ik denk dat een leasemaatschappij zo een DSG oliewissel rustig overslaat. Mij werd het ook niet gevraagd of verteld bij die kilometerstand als particuliere rijder. Ik heb het toen zelf gevraagd aan ze en dat was nog een beste discussie omdat ze aangaven dat ze de auto wel de avond ervoor wilde hebben anders zou de monteur zijn vingers verbranden aan de hete DSG vloeistof… dit terwijl de olie zo heet mogelijk afgetapt moet worden. Heb het toen bij de DSG dokter laten doen wat nog goedkoper was ook.
 
Ja lijkt haast wel of de vorige eigenaar liever met winterbanden in de zomer reed en andersom.:rolleyes:

Had zelf niet verwacht dat de leasemaatschappij dit onderhoud over zou slaan. Zeker niet gezien dit onderhoudsrapport waarin te zien is dat de auto vaak genoeg terug is geweest.

Toen ik de occasiondealer hier op wees, keek hij even in zijn computer en vertelde dat de DSG-oliewissel vervolgens wel bij hun met het nakijken van de auto gebeurt is (±100.000km). Toen ik vroeg of hij hier even een screenshot van kon mailen of toen dat ik er later was, het even in kon zien op zijn computer deed hij er maar vaag over en uiteindelijk zelf dus nog niks op papier of digitaal hierover zien staan.
Dus of ik kan vertrouwen of dit alsnog gebeurt is, daar heb ik zo mijn vraagtekens bij....

Als ik de auto uiteindelijk thuis heb en dus ook het volledige chassisnummer zal ik even in erWin kijken of dit onderhoud daadwerkelijk te zien is. Daar moet het dan toch in staan toch?
 

EJS

Forumguru
Misschien dat je ook de desbetreffende dealer hierover kan contacten? Of is het onderhoud elders gedaan?
 
Afgelopen vrijdag de Kodiaq opgehaald. Het is mijn eerste benzine auto en ook mijn eerste automaat, maar wat rijdt dit fijn zeg, ongelofelijk :tegek:

Al in erWin naar het onderhoud gezocht, maar was als privé persoon aangemeld, dus dat kreeg ik niet te zien. Nu een zakelijke account aangemaakt en binnenkort mijn kameraad met creditcard nog maar eens lief aankijken. Dan moet je het namelijk wel in kunnen zien.

Inmiddels ook vandaag na een aantal keer er achteraan gebeld te hebben het onderhoud opgestuurd gekregen wat de occasiondealer er bij ontvangst van de auto nog aan gedaan heeft.

Als ik regel 1 google, dan kom ik op DSG olie uit. Lijkt mij dat die beurt dan toch wel gedaan is bij net geen 100.000km. 6,5h hiervoor lijkt mij vrij lang, maar wellicht dat de kosten voor de olie hier ook in verwerkt zijn, maar dat lijkt me trouwens ook raar.

Onderhoud.png

Edit: Nu ik er nog een keer naar kijk vermoed ik dat het een combi is van of aantal of uren. Bv. 6,5L olie.
En de onderste regel gaat over het vervangen van de batterij in de sleutels (2 stuks). Daar zijn ze natuurlijk niet 2h mee bezig geweest.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EJS
Bovenaan Onderaan