DSG; Hoe gebruik jij hem het meest?

DSG

  • Stand D

    Stemmen: 34 94,4%
  • Stand S

    Stemmen: 1 2,8%
  • Stand G

    Stemmen: 1 2,8%

  • Totaal aantal stemmers
    36

eriktv

Forumguru
Ik rijd vrijwel altijd in D, als ik wil inhalen op een weg met tegenliggers druk ik hem in S. Op een klaverblad of bij andere invoegsituaties schakel ik vaak handmatig, omdat ik hem niet steeds terug wil laten schakelen door flink gas te geven.

Het zou mij zelf niet verbazen als mijn DSG al is aangepast, eerste eigenaar was directeur bij Skoda en heeft o.a. de needle sweep aan laten zetten. Ik lees namelijk dat DSG standaard in 2 staat bij wegrijden? Bij mij is dit standaard in 1. Of is dit misschien afhankelijk van het vermogen?
 

eriktv

Forumguru
Ah, dat klinkt herkenbaarder. Evenwel in 2 ook bij lage toeren ruim voldoende koppel, dus ik mis eigenlijk niets :)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, maar jij hebt DSG 6, he. In dat geval dus prima. De DSG 7 die ik gewend ben in de 1.2 tsi rijdt met de standaardconfiguratie dus praktisch in 2 weg en zit rond 60 al in de 7. Met de optimalisatie heb ik wer een echte 1 en gaat hij net even voor 80 in de 7 (als ik "normaal" rijd dan)
 

Joy

Lid
Ik heb nu 7000 kilometer exact dezelfde configuratie en gebruik meestal D. Af en toe S om met vol gas in te halen of in te voegen.
"Verbeteringen" aan laten brengen aan de DSG in combinatie met de standaard 1.4TDI is in mijn beleving geld weggooien aangezien dit al perfect rijdt. Zowel in D als S.

Binnenkort laat ik er wat extra pk's bijplakken en eens kijken of de DSG nog steeds mee wil komen :jaja:.
Op de tellers ziet het er snel genoeg uit maar dankzij die DSG voelt dat niet zo :D
 

fanSkoda-VW

Donateur
Misschien omdat ik het [nog steeds??] vergelijk met de Fab1 (75pk, fuzzylogic 4-speed automaat) & Fab2 (110pk).

Voor mij is de stand D in de Fab3 met de 110pk 1,2 TSI / DSG 7 meestal ruim voldoende.
Geef ik gas, zoals vanmiddag, dan ram ik bijna de bumper van een BMW, dat maar liever niet.
Da's vast en zeker een te dure hobby voor mijn portemonnee :sterretjes: .
Enkele keer bij inhalen even naar de S-stand, ja leuk :D
Maar verder in het huidige verkeer maakt het allemaal niets meer uit. Met al die chronische trage links-rijders, files, snelheidsbeperkingen, trajectcontroles, wegomleggingen, 30km-zones, etc. :mad: .
Nou ja, toch wel: sneller een lege tank??? Dan wordt je 3 seconden winst weer in 5 minuten verlies bij de pomp omgezet.

grts
van de bekeuringen en botsingen vermijdende José :angel: [ nou ja, ik probéér dat]
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar verder in het huidige verkeer maakt het allemaal niets meer uit.
Ho even, lang niet iederéén woont in de Randstad, hoor!
En ook lang niet iedereen moet zich een groot deel van zijn/haar ritten door het spitsgewoel wringen.
Er zijn dan ook nog hele landstreken (en tijdstippen) die aardig wat gelegenheid bieden voor automobiel plezier... :jaja:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Afgezien daarvan is het een misverstand dat het bij aanpassen/optimaliseren van motor- of dsg-management per definitie zou gaan om harder rijden. Voor mij geldt dat zeker niet en naar mijn overtuiging evenmin voor veel anderen. Vooral bij zo'n klein turbo motortje is het me meer te doen om verhoging van het rijgenot en beschikbaarheid van wat extra in situaties die daarom vragen (invoegen, inhalen).
 

micky

Forumguru
In de O3 1.6 TDI met chip reed ik altijd in de S, nu sinds een week rij ik voor 2 maanden in een nieuwe SIII combi 150 PK TDI DSG, die rijdt veel beter in de D, maar ook hier rij ik veel in de S, echter schakelt deze wel normaal door naar de hoogste versnelling.


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
 

i2Paq

Senior Member
Nee, maar jij hebt DSG 6, he. In dat geval dus prima. De DSG 7 die ik gewend ben in de 1.2 tsi rijdt met de standaardconfiguratie dus praktisch in 2 weg en zit rond 60 al in de 7. Met de optimalisatie heb ik wer een echte 1 en gaat hij net even voor 80 in de 7 (als ik "normaal" rijd dan)


Precies, dat heb ik ook.

De stand D is een Drama in 1 (is die er wel), 2 en dan in no-time in 7......

Ik schakel nu maar tussen D en S wat iig. meer pit oplevert bij weg- en doortrekken.
 

i2Paq

Senior Member
TS heeft geloof ik het idee dat DSG 3 standen aangeeft, D, S en G. Maar bij mij zit die er ook niet op hoor ;)

Vreemd, Ik heb toch echt een D, S en een G, waarbij de G volledig naar rechts tikken is en dan kun je weer op en neer tussen 1 t/m 7.
Maar daar heb ik verder niets mee, mijn vrouw wel.
 
Bovenaan Onderaan