DSG geluid

rinus67

Nieuw lid
@Sip voor mij is het probleem duidelijker geworden nadat ik op dit forum heb gekeken onder het onderwerp raar geluid bij optrekken! Van mijn skoda word binnenkort de dubbele koppeling vervangen. Binnenkort gaan we naar frankrijk en daar gaat blijken als het probleem weg is! Word vervolgd dus

• Leuk
Waarderingen: Sip
Hallo. Nieuw lid met zelfde geluid (met zachtjes optrekken klinkt het als een oud zeil schip). Iemand oplossing gevonden? Is het schadelijk om door te rijden?

hemi24

Forumguru
Je bent toch nooit ergens meer dan 20 km verwijderd van een VAG-garage? Gewoon even binnenlopen en vragen….

Sip

Lid
Jammer dat we niks meer van Rinus67 horen. Ik heb hem ook al een persoonlijk bericht geschreven, maar daar krijg ik ook geen reactie op.

EdK

Forumguru
Jammer dat we niks meer van Rinus67 horen.
Niet zo gek hoor !!
Weer een lid dat zich niet voorstelt en dan als die geholpen is weer verdwijnt en misschien over 2 jaar terug komt omdat die dan een nieuwe Skoda met een probleem heeft....... :koffie:

Arjan1985

Forumguru
@Robert van Veen zet je auto eens in Neutraal en ram dan een paar drempels. Als je dan nog steeds het geluid van een krakende houten zeilboot hoort (je eigen metafoor) dan is het zoals @hemi zegt idd het onderstel. Is VAG eigen.

Sip

Lid
@Robert van Veen Bij mij hoor ik het geluid als ik meer dan een half uur gereden heb. Is dat bij jou ook zo? Of doet hij het gelijk al.

Soms heb ik ook wel het idee dat er een hydraulisch ventiel niet goed schakeld. Ik had eerst ook last van meerder versnellingen (even en oneven) maar nu alleen in de 1 (weg rijden) en naar de 3.

PizzaPieter

Donateur
Gaat het bij het filmpje om het geluid op 7 en 15 seconden of het geluid van een kauwgom pakje of smintjes op het eind?

7s en 15s doen mij denken aan het geluid van een boormachine waarvan de kop niet kan draaien, dus een electromotor die wel wil, maar niet kan draaien ofzo.

@Robert van Veen Bij mij hoor ik het geluid als ik meer dan een half uur gereden heb. Is dat bij jou ook zo? Of doet hij het gelijk al.....
Tja. Ik ben niet echt technisch met autos. Maar het "gekraak" merk ik bijna alleen als ik al gereden heb maar nog nooit opgelet na hoeveel rijtijd. Ik had zelf de gedachte dat de vooras en achteras verschillende snelheden willen rijden omdat ik denk dat er MHEV op zit.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Robert van Veen zet je auto eens in Neutraal en ram dan een paar drempels. Als je dan nog steeds het geluid van een krakende houten zeilboot hoort (je eigen metafoor) dan is het zoals @hemi zegt idd het onderstel. Is VAG eigen.
Drempels toch? Geen stoepranden?
Het is een Scout uitvoering dus ophanging is toch wat anders en hobbels is niet zijn sterke punt. Ik probeer echt voor me te halen wanneer het begon....voor of na 36 zakken tuinaarde.

Bijlagen

• PSX_20250629_232718.jpg
    PSX_20250629_232718.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 18
Bovenaan Onderaan