DSG bak 1.6 TDI

Hallo ,

Ik heb een 2de hands SuperB combi 1.6 TDI van 2018 gekocht waar ik zeer tevreden van ben . Het enige min punt vind ik het schakelpatroon van deze bak . Hij schakelt in de D stand al van 1 naar 2 na 10 km/h ? en hij zit al in 7de versnelling bij 60 a 70 km/h waardoor ik vind dat de motor veel te laag draait ( net boven de 1000 toeren ) en de motor daardoor ook een vreemd grommend geluid maakt door dit lage toerental . Ik heb ook al eens de S stand gereden maar deze schakelt dan maar tegen de 3000 toeren !
Ook heb ik al in de bergen gereden en daar heb ik de handmatige funtie gebruikt om op en af te schakelen wat wel zeer vlot verliep .

Kan ik zelf iets veranderen via het menu ?
of
Kan door een (officiële Skoda ) garage de DSG Unit een
software update krijgen om een normaaler schakelpatroon te bekomen ?

EdK

Forumguru
Kan door een (officiële Skoda ) garage de DSG Unit een
software update krijgen om een normaaler schakelpatroon te bekomen ?
Dealer kan er weinig mee
Maar een TVS in NL kan er weer erg veel mee
Maar denk dat een VAG Techniek Collse Heide 38, 5674 VN Nuenen voor jou wat dichter bij is en die kunnen ook één en ander verbeteren aan je DSG bak
Kijk maar eens op hun website

Verder is er hier op forum al redelijk veel over gesproken...

Michelv.

Forumguru
Inderdaad laten aanpassen door Vagtechniek, TVS, of JD bijvoorbeeld, schakelgedrag wordt er veel beter van.

Allen bedankt voor jullie info ! Ik zal ook nog eens verder graven in de zoekfuntie .
Ik ben al blij dat er een oplossing voor bestaat , want rijden zoals nu :(
zou ik terug verlangen naar mijn handbak .
Ik hoop wel dat zo een software aanpassing geen extra kosten meebrengt in de toekomst , ik denk aan
vroegtijdige ( breuk ) slijtage aan bak , motor , ...
Moest iemand hiermee te maken hebben gehad , laat het mij ook weten aub

Rosinfield

† In Memoriam
Als één ding zeker is, is dat het leidt tot minder slijtage en problemen. Ook dealers en de ANWB schijnen auto's ivm DSG naar TVS te brengen

prosier

Forumguru
NIET tunen van motor en vooral DSG levert meer schade en problemen op at the end...

Laatst bewerkt door een moderator:

Richard_Superb

Actief lid
Ik heb onlangs mijn 1.6 TDI met DSG ingeleverd. De bak houdt het toerental inderdaad laag, maar ik vond dat wel prettig. Tijdens acceleratie ligt het er maar aan hoe zwaar je rechtervoet is. Bij 80km/u gaat ie inderdaad naar zijn 7.
Misschien is het gewoon even wennen.

Bovenaan Onderaan