DSG aanpassing 2011 SuperB 1.8 Tsi door TVS

Spierings

Forumguru
Dat is dan een ruim begrip en meestal ook discussie. Maar zou zeggen iets wat te verwijten is aan de inspuiting of extra vermogen. Vaak doet dealer niet erg moeilijk echter bij serieus stukken zou het een ander verhaal kunnen zijn..

louigi58

Senior Member
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat ik zelf ook even had gewacht met het chippen todat het dsg probleem was opgelost. Omdat er ook even over coulance werdt gesproken nam ik aan dat dit via de dealer zou lopen. Zodra deze een diagnose start weet pon ook dat de auto gechipt is, en zal dit hoogstwaarschijnlijk gebruikt worden om onder coulance uit te komen. Laten we er het beste van hopen.

Taffy

Forumguru
@louigi
Hoop voor taffy dat alles netjes opgelost wordt, maar kan me voorstellen dat ze de handen er nog verder vanaf trekken nu een ander in de software heeft zitten rommelen. Had persoonlijk hier even mee gewacht tot dat het probleem opgelost is. Eventueel wat vaker met een monteur van de dealer rijden, net zolang tot het probleem daar ook voordoet. Natuurlijk zeggen ze dat het goed is als ze het niet kunnen constateren...

De reden was enerzijds dat ik gelijk een diagnose heb en anderzijds voorkomen van nog meer schade....
Is mij wel verzekerd dat de slijtage met de nieuwe software nu evenwichtiger is over beide platen.

Taffy

Forumguru
Na wat radiostilte weer wat nieuws. Gister terug gekomen van 2,5 week Italië, en wat hebben we genoten. De rit heen en terug was geweldig, wat rijdt de Superb toch geweldig.
Ook heb ik gelijk kunnen ervaren dat de DSG-upgrade toch wel heerlijk werkt. Aankomen als ook half Italië op vakantie gaat had 4,5 uur langzaamrijdend/stilstaand file rijden tot gevolg. Niet fijn maar je merkt wel dat de bak niet constant aan schakelen is, blijft ook langer in z'n 1. Schakelt 'normaler' zeg maar.

Tijdens m'n vakantie ook nieuws van de verkopende dealer, deze heeft z'n medewerking belooft in het proberen oplossen van het 'schokken' van de DSG nadat ik hem had geconfronteerd met de bevindingen van TVS.
Hij wil nu de olie in de bak gaan vervangen omdat een gekend probleem is.....
Maar daar wordt de 2e koppelingsplaat niet minder versleten van denk ik dan

Taffy

Forumguru
Denk dat ze wel weten wat er aan de hand is maar dat ze het met dit 'lapmiddeltje' kunnen wegkrijgen.
Ze zijn ook van plan om na het vervangen van de olie nog te gaan proefrijden of het schokken dan weg is.
En wat betreft t contact opnemen met TVS, men was ook niet echt welwillend op m'n eerdere voorstel voor n second opinion door TVS. Zal dus niet snel gebeuren vermoed ik.

Taffy

Forumguru
Na wederom wat stilte rondom m'n DSG probleem is er eindelijk nieuws. En het is geweldig nieuws !
Vandaag eindelijk tijd gehad om naar de verkopende dealer te gaan, doe ik niet eventjes want is enkele reis van 200km.
Deze wilde de auto zelf onderzoeken en dacht op voorhand dat een oliewissel van de bak afdoende zou werken.

Om 10u was ik in Enschede. Op mijn vraag of een monteur met mij wilde rijden zodat ik kon laten voelen wat ik bedoelde werd afwijzend gereageerd. De auto zou weggebracht worden naar n VW dealer. Nu had ik geen goede hoop. Want ik dacht,ze gaan de Superb aan de testkast hangen en dan komt er niets uit. Dat begrijp ik ook wel.

Maar goed, we kregen een Lexus IS300h mee als leenauto. En nee, dat is niet mijn piece of cake :nono: Daar waar een Skoda dan misschien wat basic,eenvoudig uitgevoerd is dit compleet tegenovergesteld. Maar het slaat totaal door, vind ik dan. Iets teveel cartoonachtig.:shutup:

Na zo'n 4 uurtjes werden we opgebeld dat de auto terug was en dat we het resultaat konden bespreken.
De uitkomst was meer dan bevredigend ! Er was geconstateerd dat de koppeling versleten was en deze wordt vervangen !!:yeah:
Hoe ze hier tot gekomen zijn, geen idee. Maar het kostte mij echt moeite om ter plekke niet in juichen uit te barsten. :yeehaa:

Ze hadden wel het nodige mailverkeer van mij en TVS, welke ik had doorgestuurd, bijgesloten. In hoeverre dat alles heeft geholpen ?? Wie zal het zeggen.

Dus bij deze toch nog even dankwoordje aan Ronald en de boys van TVS voor alle hulp en info....;) :bloemen:

bobbl

Forumguru
@Taffy , dat is tenminste goed nieuws!
Eindelijk dan toch een beetje schot in de zaak.
Wordt die heel binnenkort al vervangen?

Taffy

Forumguru
@Taffy , dat is tenminste goed nieuws!
Eindelijk dan toch een beetje schot in de zaak.
Wordt die heel binnenkort al vervangen?

Is geweldig nieuws inderdaad, m'n vrouw en ik konden het ook haast niet geloven.
Maar gaat waarschijnlijk over 2 wkn al gebeuren. Beetje afhankelijk van de mogelijkheden op m'n werk.

Taffy

Forumguru
Het is gebeurd, vorige week woensdag naar de verkopende dealer te Enschede gereden om m'n auto weg te brengen.
Op donderdag en vrijdag zijn toen de koppelingsplaten vervangen.
Als leenauto kreeg ik een Lexus CT200h mee......:laugh:
Wat n drama , n soort Andre van Duin auto, gas geven.....even wachten......nog even wachten......en we rijden :shutup:
Moeder de vrouw was ook erg blij :mad: toen ze er boodschappen mee moest doen ....
Maar goed, zaterdagmorgen de Superb weer opgehaald en ja hoor....hij rijdt perfect
Heeft lang geduurd maar alle lof voor dealer Peterman voor de geboden service :thumbsup:

Nu weer binnenkort naar mijn vrienden in Varsseveld (TVS) om alles weer terug te laten zetten....

Bovenaan Onderaan