drukveer versnelling vrijstand

L.s,

Ja, ik rijd nog steeds met de Octavia turbo uit 2000...
Kilometerstand is nu 314.000 en hij rijdt nog steeds best. Vorige week nog een nieuw klepdekselpakking geplaatst en een nieuwe veer
voor de vrijstand van de versnellingspook, aangezien deze niet meer terugsprong voor de 3e versnelling. Het probleem ligt niet bij de versnellingskabels want de bak schakelt prima en blijft ook gewoon in de versnelling staan. Probleem is nu dat de nieuwe veer niet het defect is. het enig wat ik kan bedenken is dat het stelsel om een asje draait welke vervangen of gesmeerd moet worden. Een weinig voorkomend probleem aangezien ik praktisch niets op internet kan vinden hierover..
Is er iemand die de beschikking heeft over Etka en mij de Partnummers door kan geven? Eventueel een uit- en inbouwplaatje?

Het gaat dus over de nummers 15, 17, 27 en 28 op het schema.

Bvd,

Lau.
 

Bijlagen

  • received_500168443795686.thumb.jpeg.90a24a2f080d20938f2d45c2f264eeb3.jpeg
    received_500168443795686.thumb.jpeg.90a24a2f080d20938f2d45c2f264eeb3.jpeg
    69,7 KB · Weergaven: 14
  • octavia-mk1-4938.png
    octavia-mk1-4938.png
    30,7 KB · Weergaven: 13
  • fabia-mk1-1954.png
    fabia-mk1-1954.png
    6,8 KB · Weergaven: 14

Tees

Donateur
ETKA is online wel te vinden, ElsaWin is lastiger, maar die heb je wel ;)
Nummer 15 is 1J0711067Q, 17 1J0711077B, 27 N90815903, 28 1J0711067K. Let op hoor, al deze onderdelen bij elkaar kan je zomaar 5 euro kosten bij de dealer ;)

Plaatje wat je uit ElsaWin hebt gehaald is hetzelfde als in ETKA, dus daar kom je niet veel verder mee. In ElsaWin zit toch ook altijd een beschrijving van hoe je in/uitbouwt?
 
Tees, Allereerst bedankt voor de nummers.. Ik heb eigenlijk geen idee hoe Etka te verkrijgen en heb nog nooit gehoord van Elsawin. Ik ga wel even googlen, zo heb ik die plaatjes ook gevonden.. van een of andere obscure website. Ik ben iemand die gewoon begint te schroeven aan een auto en al doende leert, maar de middenconsole uitbouwen was wel een k*tklus.. Klepdekselpakking vervangen was, na Youtube te bekijken, een eitje.
 

Tees

Donateur
OK, ETKA is de digitale onderdelencatalogus, ElsaWin t digitale garagehandboek van VAG. Die plaatjes die je post komen uit ElsaWin.
Ik kan morgen wel even in ElsaWin duiken voor je, kijken wat daarin staat qua instructies om dit te demonteren. Kan je nog even wat extra gegevens van je wagen posten (vooral motorcode en of je 5- of 6- bak hebt?). Maakt t wat makkelijker zoeken voor me.
 
Dank je alvast voor de moeite! Het is een 1.8 20v turbo, motorcode AGU, gewone 5 bak.
Is Elsawin gewoon te koop? Ik wil de auto zo lang mogelijk rijden en aangezien hij technisch nog erg goed is houd ik hem netjes bij.
 

kwillems

Donateur
Ik zie dat één uur toegang tot erWin (inclusief het recht om af te drukken) € 8,47 kost. Is het een beetje te doen om binnen dat uur alle informatie over je auto te downloaden?
 

EdK

Forumguru
Indien je vooraf een inventarisatie kunt maken van wat er is te downen dan een lijst maken kwa urgentie en dan zo downloaden.
Kom je dan niet uit met dat uur , dan heb je in iedergeval de files die je het liefst hebt...
 

Tees

Donateur
@Oliedienst veel meer dan dat kan ik helaas niet vinden in ElsaWin. Al het ander gaat over het verwijderen van de pook zelf (dat was je zelf al wel gelukt) of over het loshalen van de hele bak (dus kabels lichten en verder). Maar dit is niet enorm informatief...
 

Bijlagen

  • O1_2000_Schakelhendel.pdf
    146,5 KB · Weergaven: 3

kwillems

Donateur
Nou, ik heb eens een uurtje in erWin rondgesnuffeld. Prachtig allemaal, maar ohw ohw ohw ... wat vliegt een uur snel voorbij.
Ik heb het nodige binnengehaald, maar ben nog lang niet klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Ja 60 minuten kunnen snel gaan !
Alleen niet als je 60 min moet wachten, dan lijken ze 180 minuten....

En nu maar hopen dat je wel de juiste bestanden hebt kunnen downloaden binnen die 60 minuten
 

kwillems

Donateur
Ik heb alle workshop manuals gedownload (Engelstalig). Verder heb ik uit de "Brochure onderhoud" de documenten met betrekking to het meest reguliere onderhoud in het Nederlands bemachtigd; olie, bougies, luchtfilters, remvloeistof, dat soort zaken.
Hier kan ik voorlopig wel mee uit de voeten denk ik. Maar het zou wel gaaf zijn om hier gewoon permanent toegang tot te hebben.
 
Bovenaan Onderaan