Drukgroep?

Niels83

Forumguru
Hallo mijn 10 jaar oude Faab 1.4tdi met 3ton op de teller heeft het zwaar. hoewel eigenlijk altijd zonder problemen gereden, gaan nu de slijtage delen komen.

inlangs remschijven, banden, schokbrekers ed vervangen geen bijzondere dingen maar wel kostbaar. helaas lijkt nu de druk groep het te begeven. 90% van de tijd niets aan de hand. hij heeft zonder gezeur de caravan over de heuvels getrokken en weer terug.

maar sinds 2 weken gaat de koppeling zo nu en dan vreemd. als ik de koppeling intrap blijft hij in de versnelling wat een gebonk oplevert. (als je in zijn 4 voor een stoplicht wil stoppen zonder koppeling) zet ik hem in zijn vrij is het weg. hij schakelt dan wel redelijk, uit de versnelling gewoon soepel er in vaak ook maar soms moet je hem er in duwen, als die zo bonkt.
1 keer ging de koppeling juist heel zwaar in, en 1 keer kreeg ik hem niet in zijn 1, vervolgens bleef de koppeling(pedaal zelf) halverweg hangen, even met de voet omhoog wippen en reed weet.

het bonken is nu 1 of 2 keer schakelen, 3 weken terug deed hij het een half uur. als ik de koppeling een paar keer intrap gaat het weg of daar een verband is weet ik niet.

overigens in zijn 3 zetten en op de rem de koppeling loslaten betekrnd gelijk af slaan.

we hebben eigenlijk besloten volgend jaar een octa te willen kopen, dus liever geven we niet meer teveel uit.

is dit zuiver de drukgroep, of zo het ook in het pedaal kunnen zitten of zo? is daar evt iets aan te beunen om het nog even vol te houden?
 

Niels83

Forumguru
de hydraulica van het pedaal vervangen. maar de koppeling is toch ook op. met het nwe pedaal wordt dat nog wat duidelijker. dus na de vakantie van de monteur wordt ook dat vervangen. en de faab blijft weer een jaartje langer in mijn bezit.

even een heel andere vraag weet iemand toevallig hoe de bedrading van de abs sensor loopt? bij een polo gaat die naar de achterbank.
 
Bovenaan Onderaan