Drl vervangen

Waalko Kramer

Forumguru
Wie kan mij vertellen hoe ik de mistlamp/drl unit eruit haal?

Met een platte schroevendraaier of een plastic pasje van de gamma oid..

Drl-lampje is aan vervanging toe..

Mvg,
Waalko
 

Bijlagen

  • 20180808_164708.jpg
    20180808_164708.jpg
    696,8 KB · Weergaven: 38

GJS

Senior Member
Ik heb de drl ook een keer moeten vervangen bij mijn Fabia en je moet behoorlijk kracht zetten om dat beschermrooster eruit te krijgen:

upload_2018-8-8_17-15-35.png
 

GJS

Senior Member
Volgens mij niet omdat je daarmee niet bij de ontgrendeling van de lamp komt.
Als het rooster er eenmaal uit is hoef je alleen nog maar die springveer in te drukken.
Dat gaat vrij makkelijk en zit voor zover ik me herinner er toch vlak naast, aan de zijkant van de lampunit dus.
 

Luckei

Lid
Standaard grootte pasje werkt ook. Bij mij werkt het beter bij de ene lamp dan bij de ander, dat dan weer wel.
Of gewoon achterlijk hard trekken aan het beschermrooster, dan kun je er ook gewoon bij.
 

Roedie76

Senior Member
De hoeken van de ondergril zijn inderdaad los te halen.
Als deze weg zijn is het wisselen van een lampje een koud kunstje.

Mocht je het niet aandurven magnje me een bericht sturen en dan wil ik je met alle plezier even helpen. Woon zelf in Zaandam en rij ook met een 2011 Fabia.
Heb al een keer de hele units gewisseld en ook de lampen gewisseld voor led en later weer terug naar gewone gloeilampjes.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Heb ze net vervangen en zowel de oude lampjes als de nieuwe Osram Cool led doen het niet!

Wat doe ik verkeerd.
De mistlampen en cornerfunctie doen het wel.

Iemand een idee?
 

Roedie76

Senior Member
Kan de nieuwe lamp op 2 manieren in de fitting?
Led is namelijk maar op een manier te plaatsen, als ze verkeerd om zitten laten ze de stroom niet door.
 

HarrieSkoda

Forumguru
En als je het voorste gedeelte van je onderplaat los schroeft, kom je er dan niet makkelijker bij, dan dat verrekt stevig geklemde kapje los te halen??
 

Waalko Kramer

Forumguru
En als je het voorste gedeelte van je onderplaat los schroeft, kom je er dan niet makkelijker bij, dan dat verrekt stevig geklemde kapje los te halen??

De unit is aan beide kanten eruit geweest.

Alleen de nieuwe lampjes doen het niet. De oude lampjes terug gezet een ook deze doen het niet... zekering gesprongen??

Heel vreemd....
 

Roedie76

Senior Member
Ik in Peldersveld. Draai nog 2 dagen avonddienst en dan woensdag vrij om donderdag de nacht in te gaan.
 

greenlinediesel

Senior Member
Ik heb de DRLs vervangen door LED. Bij mij was dat plug & play. Heb het hele canbus verlichting controle systeem maar uitgeschakeld op mijn Faab want ik werd er helemaal gestoord van. Ik heb helaas de beruchte boordcomputer met spookmeldingen van 'kapotte lampjes' op het dashboard. Wel alles vervangen door led dan wel Xenon, dus als het goed is behoren kapotte lampjes ook tot het verleden.
 

Waalko Kramer

Forumguru
Ik heb de DRLs vervangen door LED. Bij mij was dat plug & play. Heb het hele canbus verlichting controle systeem maar uitgeschakeld op mijn Faab want ik werd er helemaal gestoord van. Ik heb helaas de beruchte boordcomputer met spookmeldingen van 'kapotte lampjes' op het dashboard. Wel alles vervangen door led dan wel Xenon, dus als het goed is behoren kapotte lampjes ook tot het verleden.

Heb je geluk. Ga binnenkort wel even de zekeringen na lopen!

Dan maar geen DRL-verlichting.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Of even contact opnemen met de verkopende partij/op de verpakking kijken of het CANBUS lampjes zijn. Dat js tegenwoordig erg belangrijk om te weten :D.

Bij mijn O3 zijn de mistlampen in ieder geval geen CANBUS. Heb vanwege het monteren van een vRS voorbumper zomaar 2 extra mistlampen eraan kunnen solderen zonder enige foutmelding.
 
Bovenaan Onderaan