even los van de "veiligheidsdiscussie" ... ik vind het niet mooi en overbodig.
Bij schemering, mist en/of regen de normale verlichting aan.
Ik reed al sinds medio jaren '60-'70 uit veiligheidsoverwegingen
altijd met (minstens) dimlicht aan. Mijn laatste dienstauto (een O2C 2007) had een stand op de lichtschakelaar waarbij de dimlichten (plus CH/LH) automatisch met het contact werden geschakeld, dus hoefde ik ze niet meer aan en uit te zetten.
DRL is bedacht om wel het voordeel van de betere zichtbaarheid van voren te behalen, maar tegen een lager stroomverbruik dan dimlicht met alles wat erbij hoort.
De komst van de DRL veranderde voor mij niet veel, temeer omdat ik de achterlichten meteen had laten bijschakelen (en dan gaan de stadslichten voor bij de F2 helaas ook meteen mee).
Esthetisch gezien maakt het me niet zo veel uit eigenlijk. Praktisch gezien heb ik vaak toch al snel dimlicht aan, want dan zijn de klokken beter afleesbaar.