DRL- verschillen per uitvoering ?

FNaRK

Actief lid
Ik mag hopelijk eindelijk volgende week mijn O3 in ontvangst nemen.
Nu viel mij op dat er verschillen zijn in de DRL. Zo zie ik dus ook uitvoeringen met een dunne LED strip als DRL.
Waar zit dat verschil in ?

skoda-octavia-combi-1-2-tsi-edition-bns-17276430-2.jpg


115795503-large.jpg
 

Edition2015

Forumguru
Volgens mij heb je bij xenon een dunne led strip als drl, bij auto's zonder xenon gaat drl via de stadslichten.
 

Bas_Vonk

Actief lid
Wanneer je de Bi-xenon kiest, zijn ook automatisch de "spiegels" van de lampen onder in de bumper zwart van kleur, samen een prachtig geheel .
 

FNaRK

Actief lid
waarom zou je dit willen ?

even los van de "veiligheidsdiscussie" ... ik vind het niet mooi en overbodig.
Bij schemering, mist en/of regen de normale verlichting aan.

Bij mijn vorige O2 was het via de menu-settings uit of aan te zetten.
 

Canon-Eye

Forumguru
even los van de "veiligheidsdiscussie" ... ik vind het niet mooi en overbodig.
Bij schemering, mist en/of regen de normale verlichting aan.
Ik reed al sinds medio jaren '60-'70 uit veiligheidsoverwegingen altijd met (minstens) dimlicht aan. Mijn laatste dienstauto (een O2C 2007) had een stand op de lichtschakelaar waarbij de dimlichten (plus CH/LH) automatisch met het contact werden geschakeld, dus hoefde ik ze niet meer aan en uit te zetten.
DRL is bedacht om wel het voordeel van de betere zichtbaarheid van voren te behalen, maar tegen een lager stroomverbruik dan dimlicht met alles wat erbij hoort.

De komst van de DRL veranderde voor mij niet veel, temeer omdat ik de achterlichten meteen had laten bijschakelen (en dan gaan de stadslichten voor bij de F2 helaas ook meteen mee).
Esthetisch gezien maakt het me niet zo veel uit eigenlijk. Praktisch gezien heb ik vaak toch al snel dimlicht aan, want dan zijn de klokken beter afleesbaar.
 
Laatst bewerkt:

Monteur75

Actief lid
Vin ff juist de led dagrij verlichting super mooi. Achter zou ook moeten branden vindt ik. Is te coderen. Kan ik doen.
 
Bovenaan Onderaan