DRL samen met achterlichten / VAG CAN Pro / O2FL en SII

Waalko Kramer

Forumguru
Jawel het is gelukt :D

Het is mogelijk om op de O2 FL (na 2009) en op de SII beide bekend onder de noemer PQ35 en PQ46 platform de achterlichten te laten branden als alleen de dagrijlichten zijn ingeschakeld.
Wel gaat je kentekenverlichting mee branden maar dat is ook als de dealer (als deze het kan :D) het zou programmeren in ODIS 2.0

Het is mij nu gelukt met VAG CAN Pro :D

Deze heb ik sinds vandaag in mijn bezit na een leuk tripje Gelsenkirchen en gelijk bij thuiskomst e.e.a. geïnstalleerd en geactiveerd.

Bekijk bijlage 27402

Dus dat wordt coderen voor de liefhebbers op 6 september a.s. :jaja:

Dus in de stand "0" wanneer alleen je dagrijlichten branden is het mogelijk om op de O2FL en de S2 de achterlichten mee te laten branden.

Werkend getest op m'n eigen O2FL van mei 2010


En ook al werkend getest in een Fabia II Combi Elegance DSG van maart 2012??
 

Antera

Donateur
Ook getest nu op de nieuwe Superb en daarop werkt het ook. Sterker nog er is nog meer mogelijk als DRL te laten branden indien gewenst. Voor en Achter afzonderlijk instelbaar met of zonder kenteken verlichting wat je wenst.

er word idd weer een code 00 terug geschreven na de aanpassing dus niet na te zien helaas. De kapotte lamp melding zou ook uit gezet moeten kunnen worden denk ik mits dit onder de veiligheids opties valt net als airbags dan is dit niet zomaar uit te coderen
 

andrehj

Forumguru
Hé Antera, heb jij nu ook de beschikking over VCP? Dat is altijd leuk natuurlijk. Kun je wel zien wat er in Byte 18 wordt weggeschreven en waar? Misschien dat die info dan in VCDS ook te gebruiken is.
 

ertromp

Forumguru
Goed lezen @andrehj zoals ik ook al eerder had aangegeven en nu weer door @Antera in zijn post: er verandert niets er wordt door VCP blijkbaar een code 00 teruggezet maar de mogelijkheden voor verlichting zijn legio in VCP :D
 

andrehj

Forumguru
Ik had het wel goed gelezen, maar dacht dat er werd bedoeld dat je nog steeds niet de inhoud van byte 18 kunt lezen, maar dat betekent natuurlijk niet dat je ook niet kunt zien wat er wordt weggeschreven.

De truc met byte 18 is namelijk dat je (ook met VCDS) er wel van alles naar toe kunt schrijven, maar dat ie niet uit te lezen is, zodat je dus nooit weet wat er in stond. Blijkbaar zijn de jongens van VCP er in geslaagd om uit te vinden wat de verschillende codes bij de verschillende modules doen.
Het programma VCP weet echt wel wat het wegschrijft, maar wil dat dus (ook) niet laten zien, om de concurrentie (Ross-Tech) niet wijzer te maken.
 

Antera

Donateur
Dat zal het geval zijn. VCP geeft alleen de mogelijkheid per lamp een aantal functies toe te wijzen en VCP kan ook knipperlichten en andere delen van de verlichting als .b.v. CH/LH activeren, maar nog steeds verborgen in Byte 18 idd.
 

Petrolhead

Forumguru
6 september maar eens in mijn agenda zetten...:D

@ertromp of @Antera : zou je naast DRL en verlichting achter (waarbij kenteken dus ook mee gaat, prima) OOK stadslicht aan kunnen zetten? Die bovenste strook van de unit ziet er met LED verlichting goed uit vind ik!
(wettelijk niet toegestaan dat weet ik)
 

Antera

Donateur
er is idd veel mogelijk als DRLte laten functioneren ook kenteken kan apart en vele andere delen van de verlichting.
 
Bovenaan Onderaan