DRL samen met achterlichten / VAG CAN Pro / O2FL en SII

adjego

Actief lid
Aangezien achter niet het knipperlicht maar het remlicht is wat knippert, vind ik het wel geinig:)

De lamp links naast het remlicht is standaard het knipperlicht.
 

Antera

Donateur
Helaas zal dit niet toegestaan zijn denk ik wegens EU regels en de auto geen oorspronkelijke Amerikaan is. daarnaast ben ik benieuwd wat er gebeurd als je remt?
 

CDK

Forumguru
Wel supergaaf, ik zou ook m'n remlicht wel als knipperlicht willen hebben hoor, mooi met al die LED's ;)
 

adjego

Actief lid
Helaas zal dit niet toegestaan zijn denk ik wegens EU regels en de auto geen oorspronkelijke Amerikaan is. daarnaast ben ik benieuwd wat er gebeurd als je remt?

Dit mag idd zeker niet, en staat ook nu weer correct ingesteld, maar vond het wel geinig..:D
Overigens kun je met deze methode ook de knipperlichten voor laten branden ism de stadslichten bijvoorbeeld. Dimmen moet ik nog een beetje onderzoeken..:D

Overigens heb ik nu wel door waarom er 00 in staat. Deze manier van aanpassen is gewoon rechtstreeks in de BCM. Dus je geeft gewoon eigenlijk ieder lamp pinnetje van de aansluitingen een bepaalde taak. Dmv byte 18 kun je er een voorgedefinieerde configuratie inzetten, en die kun je daarna dan weer aanpassen/bekijken via deze manier.

Heb nu ingesteld dat bij mij ook DRL voor + mijn buitenste achterlichten actief zijn. Zodra ik mijn binnenste achterlichten ook activeer, gaat ook mijn kentekenplaatverlichting mee, maar moet nog even kijken of ik dat dan weer kan uitschakelen.
 
Laatst bewerkt:

nietje72

Forumguru
Dat is heerlijk nieuws @ertromp! :thumbsup: Ben net terug uit Zuid Frankrijk en had onderweg een aantal gevallen dat brandende achterlichten icm DRL wel prettig zouden zijn. Overigens werkten de automatisch inschakelende Xenons prima bij regenbuien en snelheden boven de 140 km/u. Ik stuur je wel ff een PM voor het activeren, dan houd ik mijn plaats op 6 sept. in Nuenen beschikbaar voor andere forumleden.
 

Vanenkelen

Forumguru
@ertromp en/of @Antera ;).

Even een vraagje waarvan het niet de moeite waard is een eigen topic voor te openen, maar dat wel met jullie expertise in VCDS en hopelijk met VCP te maken heeft. Hoop dat dit niet gezien wordt al topic kapen ;).

Mijn rechter portierraam gaat niet automatisch open als je de knop "doordrukt". Links doet hij dit wel en bij sluiten doen ze het allebei netjes. Antera heeft tijdens de meeting bij TVS al eens gekeken of hij hem opnieuw in kon leren of iets in VCDS aan kon passen, beiden geen resultaat. Is dit iets dat misschien met VCP wel aangepast kan worden of is dit gewoon een beperking van de comfortmodule in mijn Ambition?
 

ertromp

Forumguru
@Vanenkelen dit kan zeker een beperking zijn in je comfortmodule.
Op 30 augustus gaan @Antera en ik nog flink aan de slag samen om dat VCP nog beter te doorgronden. Wellicht brengt dat ons nog tot nieuwe inzichten en kunnen we de 6e september heel misschien nog resultaat boeken op je auto
 

Joske

Forumguru
@Vanenkelen

waarschijnlijk heeft Antera ook wel de open stand helemaal ingeleerd veronderstel ik? (ik vraag het maar voor de aardigheid)

Want inleren (eindpunten van een raam) houdt in dat je zowel bij open stand als bij gesloten stand de knop ingedrukt of aangetrokken moet houden gedurende minstens 3 seconden. (maar zo zal het wel gegaan zijn vermoed ik ;) )
 

Vanenkelen

Forumguru
@Vanenkelen

waarschijnlijk heeft Antera ook wel de open stand helemaal ingeleerd veronderstel ik? (ik vraag het maar voor de aardigheid)

Want inleren (eindpunten van een raam) houdt in dat je zowel bij open stand als bij gesloten stand de knop ingedrukt of aangetrokken moet houden gedurende minstens 3 seconden. (maar zo zal het wel gegaan zijn vermoed ik ;) )
Jup.... Hij heeft alles geprobeerd en mij geadviseerd dit thuis ook nog een keer te doen, maar dan na de accu er eventjes af te hebben gehad. Ook dit heeft niet geholpen :(.
 

Joske

Forumguru
ok, duidelijk! (ik twijfelde er niet aan dat Mark dit niet zou weten maar mss met de drukte van de dag vergeten, dermee ;) )

jammer alleszins :thumbsdown:
 

Antera

Donateur
Helaas niet. De comfort openen en sluiten is normaal wel standaard maar misschien toch een beperking. VCP zal hier denk ik weinig extra aan kunnen doen maar we hopen daar binnen kort meer over te kunnen zeggen. Het kan misschien wel eens een aantal dagen testen of anders mogen zijn
 
Bovenaan Onderaan