DRL brand niet meer na foutje in byte 18 VCDS

ertromp

Forumguru
Wat doet Byte 18 precies, alleen alles wbt verlichting? Anders kan ik ook de optie Superb met DRL kiezen in Byte 18. Als dan de DRL weer brand en alle andere verlichting ook zoals het hoort dan is het goed, toch? Of is dit te kort door de bocht gedacht?
Dit is echt te kort door de bocht. Waarom blijven hannesen met VCDS. Tja om die byte 18 die specifiek alles op de buitenverlichting regelt te bewerken heb je toch echt een programma nodig als VCP of het dealer programma ODIS.
Er zit echt onderscheid in de diverse auto's en modellen

ertromp

Forumguru
Heb je niet toevallig nog een oude log van vcds? Volgens mij staat daar de code die jij op dat moment had, of zeg ik nu wat stoms?
Helaas dat gaat niet werken want byte 18 op welke manier die ook maar behandeld c.q. verklooit is in VCDS wordt als 00 opgeslagen.
Zie mijn topic eerder benoemd hier wat een wereld onder die 00 schuil gaat

Antera

Donateur
Heel soms kan je idd aan de hand van logs van deze auto wel en zichtbare byte 18 krijgen met VCDS en die erin zetten. Dat kan soms helpen. Nu je byte 18 toch al verklooit hebt kan je het niet erger maken dan het al is. Als je mij aan wilt geven welke module er precies inzit incl letter dan kan ik wel eens kijken in alle logs die ik heb of ik ergens een juiste codering heb. Eventueel wil ik wel met teamvieuwer even meekijken indien mogelijk en wenselijk.

ps dit kan ook werken:
Terug codering bij fout codering Byte 18 ( verlichting)

I had byte 18 coded to 04 by mistake. What you need to do if that's your case, is recode byte 18 again. Here is the procedure. Before doing anything make sure all your doors are unlocked and that they are closed properly.

-Go to byte 18 in central electronics 09 and recode it to 03.

-Do not it enter, click either on byte 17 or 19 and byte 18 will stay to 03.

-Afterwards, close your long coding screen and click do it! New long coding will be accepted.

-Close all you Vag-Com screens, turn the ignition off and unplug the cable from the obd port.

-Get out of the car, lock your doors and wait at least 2 mins so that the bcm falls asleep.

-After that, unlock all your doors, turn ignition on plug the cable back and re-open Vag-Com.

-Go back to your long coding in central electronics at byte 18. Recode it to 00. Close you screen hit do it! And long coding should be accepted.

-Again, close all your Vag-Com screens remove the cable, turn ignition off and test your lights. Everything should be working properly.

Spinal

Forumguru
@Antera:

Mijn module: 1K0 937 087 Q

VAG.jpg

De methode die je omschreef werkte niet, coderen naar Superb met DRL ook niet. Ik hoop dat je nog een code tegenkomt die ik kan proberen.

Spinal

Forumguru
Daar heb je gelijk in, maar ik wil eerst even kijken of antera misschien wat kan vinden wat ik kan proberen. Jij zit een beetje ver van mij vandaan.

Antera

Donateur
@Antera:

Mijn module: 1K0 937 087 Q

De methode die je omschreef werkte niet, coderen naar Superb met DRL ook niet. Ik hoop dat je nog een code tegenkomt die ik kan proberen.

Ik heb de volgende long codings terug gevonden op deze module:

60000AB8E05BF1C440080080110011E4437000AE626D81605C85C7000041
60000AB8E05BF1C440080080110001E4430000AE426D8D605C85C7000041
60000AB8E05BF1C440080080110011E4437000AE626D85605C85C7000041
60000ABAE05BF1C440080080310091E4477800AE433D89605C8DA7000041(jouw codering)

Ik zou zeggen kopieer deze codes eens in jouw module of verander byte 18 eens naar 70 aangezien die bij jouw op 78 staat en bij diegenen die ik tegen kom op 70

Als dit niet werken gaat dan moet je idd bij Erik of my aan de VCP

Spinal

Forumguru
Volgens mij maak je een foutje, de code voor Byte 18 staat als ik het gisteren goed gezien heb na de 78 en vóór de letters AE. En die staan bij alle codes op 00. Maar ik ga het zeker nakijken. Bedankt ieg voor het opzoeken van de codes :thumbsup:

ertromp

Forumguru
Dat gaat echt niet werken. Je kunt het zo uittellen in die codings en in allemaal staat byte 18 op "00" en die staat inderdaad voor "AE" Die byte blijft "00" met VCDS. Zoals eerder aangegeven is die byte 18 in VCDS weer met een heleboel bits gevuld die in jouw geval alleen maar door de dealert met ODIS terug gezet kunnen worden of door een persoon met Vag Can Pro

• Leuk
Waarderingen: CDK

Spinal

Forumguru
Dinsdag ga ik naar vagtechniek om te chippen, dan laat ik het daar rechttrekken. Kunnen ze meteen de achterlichten icm met DRL programmeren. En dan blijf ik er voort met mijn tengels vanaf

Spinal

Forumguru
Overigens wel jammer dat ze die code verbergen achter de 00 code. Het zou veel makkelijker zijn deze gewoon vrij te geven.

ertromp

Forumguru
Vag Can Pro is echt leader op het gebied van coderen cq. software flashen voor VAG auto's
Rosstech met de VCDS begint echt achter te lopen

• Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
Yep. Het zal nog wel eens zover komen dat ik me ook VCP ga aanschaffen. Maar voorlopig red ik het nog prima met VCDS.

Spinal

Forumguru
Vandaag bij Vagtechniek geweest, na wat googelen/testen met Lucas erachter gekomen dat 39 de code is waarbij al mijn verlichting brand zoals het hoort. Dus die weet ik voor in de toekomst.
Daarna al mijn extra instellingen weer terug gezet, achterlichten icm DRL, tijdens CH/LH de stadslichten uitgezet en de melding van DRL als er een lamp kapot is uitgezet. Die laatste werkt overigens niet. Aks ik mijn LED lampjes in de DRL zet krijg ik gewoon een melding.
De 39+extra's is nu mijn 00 instelling.

Chippen ging hem niet worden omdat mijn wastegate actuator vast zit/klemt. Dit is een bekend probleem en ze komen het vaker tegen. Vandaar dat ze dat van te voren eerst even controleren.
Ik heb nog garantie en heb de garage al gebeld. Die nemen contact op met de lokale dealer om te kijken hoe ze dat gaan repareren. Vagtechniek gaf al aan dat er officiële reparatie setjes voor zijn.

Bovenaan Onderaan