Drive mode 'sport' wordt niet onthouden?!?

Bij mijn O3 1.4 tsi ebl dsg heb ik de optie drive mode selection. Standaard is 'standaard', waarbij de dsg van D1 naar D7 gaat. Daarnaast is er de 'sport' stand, die van S1 naar S5 gaat. Indien Sport stand geselecteerd, is ook het 'mode' knopje verlicht.

Het volgende gebeurd echter bij mij:
Als ik tijdens een rit van normaal naar sport gaat, functioneert alles zoals verwacht.
Als ik hem in die stand uitschakel en (bijvoorbeeld de volgende dag) weer start, geeft de drive mode 'sport' aan, is het mode knopje verlicht, maar schakelt hij als Normaal van D1 naar D7. Een mismatch dus tussen schakelgedrag en drive mode.

Komt dit jullie bekend voor? En is er eventueel een 'fix'?

Op het forum kwam ik dit nog niet tegen, excuses indien het toch al behandeld is.
 

Joske

Forumguru
Maar is dit enkel na een koude start? Misschien dat eens de motor op deftige temperatuur is, het programma zich wel aanpast? (ik denk er gewoon aan dat er misschien een veiligheid op zit die de motor beschermt tegen "Sporttoestanden" bij een koude motor, een soort vergetelheid daags voordien van de chauffeur :) )

Bij mij onthoudt ie gewoon het programma wel, maar ik heb geen DSG dus kan niet vergelijken op dat gebied :)
 

tha a

Senior Member
ik heb precies hetzelfde.. lampje brand, alle andere instellingen worden onthouden maar de DSG start weer in D. Stoor me er verder niet aan. 1x tikken met de pook en hij staat weer in S
 

Barrokok

Actief lid
Bij mij staat ie op "individueel" maar die wordt wordt gewoon onthouden. (DSG)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag beter opgelet, ongeacht temperatuur schakelt hij niet over. Morgen ga ik proberen n.a.v. Reactie van Barrokok om "individueel" als sport in te stellen en kijken wat hij dan doet . Het stoort inderdaad niet, rij normaal ook op "normal" maar vond het wel opvallend.
 

peterrapid

Forumguru
Vandaag ook getest, als je de mode-knop hebt geactiveerd en kiest voor vb sport, je stopt, contact uitschakelen en terug starten dan blijft de mode-knop opgelicht maar schakelt hij in normale stand, als je dan terug op mode-knop duwt en normaal selecteert gaat mode-knop uit. Dit is bij warme motor getest en koud dus blijft hetzelfde. Nu denk ik niet dat het een fout is maar eerder clever. Je rijdt in sportmodus stopt om een drankje te halen, dan wil je toch niet met wielspin van die parking afrazen, maar doordat het lampje nog brandt weet je dat je serieus aan het gassen was en kan je alsnog deze terug activeren. Simply clever niet :)
 
Haha Peterrapid, lijkt mij een heel logische verklaring ! Ander voordeel is dat wanneer je hem vergeet uit Sport te halen, je vrouw niet direct met de auto in de tuin van de overburen staat als zij gaat rijden!
 
Bovenaan Onderaan