Draaiende motor en deur op slot doen (key less)

Status
Niet open voor verdere reacties.

wachma

Actief lid
Ik ervaar het als storend wanneer ik mijn wagen niet op slot kan doen terwijl de motor draait.
Met mijn touareg v10 model 2004 kon ik dit wel. Heel handig zoals bij warme dagen om de airco de wagen te laten afkoelen terwijl je niet bij de wagen bent. Vreemd dat hij gewoon niet op slot wil. Heeft iemand een id of dit met vagcom uit te schakelen is?

Joske

Forumguru
Als je de auto met draaiende motor op slot zou kunnen doen langs buiten dan geraak je er zelf nooit van zijn leven nog uit, tenzij de auto terug ontgrendeld wordt langs buiten.. Lijkt mij gevaarlijke situatie :).

Heeft iemand een id of dit met vagcom uit te schakelen is?
anderzijds denk ik dat het wel moet kunnen, maar of de codering ervan al onderzocht is heb ik geen idee van, @Antera heeft daar vast wel idee van.

wachma

Actief lid
Is geen gevaarlijke situatie hoor. Bij mijn touareg is het als volgt. Je doet de wagen open (keyless of met de knop maakt niet uit) je stapt in en drukt op de start knop, je stapt weer uit en doet gewoon de wgen op slot terwijl de motor blijft draaien. De octavia 3 wil gewoon niet op slot terwijl de motor draait. De kans bestaat dat hij voor de deur gestolen wordt terwijl je de motor laat opwarmen of bij winters weer bv de ruiten laat ontdooien..

wachma

Actief lid
:sterretjes:

Dus je zet de auto aan om op te warmen en gaat dan binnen koffie drinken?

:fool:
Tenzij jij liever in je wagen zit te wachten tot het ijs verdwenen is (ijs weg krabben is hatelijk) of tot de ramen ontdooid zijn. Alsof er hier geen enkele man is die zijn vrouw het hatelijk vind dat ze in een ijskoude wagen moet stappen.
Any way, mijn bedrijf betaald de brandstof dus zie niet in waarom ik niet naar mijn comfort zou kijken.

Antera

Donateur
Dit is niet mogelijk mits je de 2de sleutel pakt en het kapje bij je klinkt eraf trekt. Dit is idd niet uit te schakelen dit is een soort van veiligheid idd. Want eenmaal de deur op slot ( klep) kan ervoor zorgen dat je daarna niet meer bij de sleutel geraakt als de andere ab het zou begeven ofzo. Men gaat er ook niet vanuit dat je je auto draaiend achter wilt laten. ruitje tik is zo gedaan en weg is je auto

gerven

Lid
Als ik ergens een hekel aan heb is het draaiende motoren en niemand erbij. Je zou ook eens aan anderen kunnen denken die uitlaatgassen moeten inhaleren omdat jij zo nodig "comfort" wil hebben. Of aan het milieu, of aan de buren.........

wachma

Actief lid
Als ik ergens een hekel aan heb is het draaiende motoren en niemand erbij. Je zou ook eens aan anderen kunnen denken die uitlaatgassen moeten inhaleren omdat jij zo nodig "comfort" wil hebben. Of aan het milieu, of aan de buren.........
NOT! Zeg je dat trouwens ook tegen elke eigenaar die zijn wagen laat tunen?
Wat betreft het milieu, ik heb in mijn hof genoeg bomen staan om de troep te compenseren, jij? en nu on topic

Canon-Eye

Forumguru
Dat maakt verschil. Blijft over het feit dat het niet alleen de brandstofkosten zijn, maar ook de andere gevolgen van het laten draaien van de motor die een rol zouden behoren te spelen in de overwegingen.

Als het comfort dan zo belangrijk is en de kosten bij het eigen bedrijf neergelegd zouden kunnen worden, dan zou ik eerder kiezen voor een Webasto standverwarming. Zuiniger, beter voor het milieu en véél beter voor de auto.

wachma

Actief lid
Dat maakt verschil. Blijft over het feit dat het niet alleen de brandstofkosten zijn, maar ook de andere gevolgen van het laten draaien van de motor die een rol zouden behoren te spelen in de overwegingen.

Als het comfort dan zo belangrijk is en de kosten bij het eigen bedrijf neergelegd zouden kunnen worden, dan zou ik eerder kiezen voor een Webasto standverwarming. Zuiniger, beter voor het milieu en véél beter voor de auto.
Ok maar webasto verwarmd bij mijn weten alleen maar en koelt niet.

Maar goed, er mag een slotje op dit topic.
De vraag was eigenlijk of het mogelijk was om de wagen op slot te doen terwijl hij draaide, we zijn intussen al genoeg afgeweken.

Bart81

Forumguru
Blijkbaar dus toch mensen hier die het geen zak uitmaakt dat onze aardbol naar de klote gaat door zo'n onzin...

Waar moet het naartoe met ons.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan