Draadvraagje Kabelboom

Heeft er iemand inzichtelijk tot waar welke draden / kabelboom aangelegd is bij de productie?
Sommige fabrikanten leggen standaard de volledige bedrading aan zodat alleen nog maar een schakelaar en het (laatste stukje van het) item geplaatst hoeft te worden (bijvoorbeeld stoelverwarming)
De zekeringenkast is wel voorbereid.
 

EdK

Forumguru
Op skodaforum.eu kun je na je ingeschreven te hebben in de download meerdere documenten mbt de Fabia 1 downloaden
En ook elektrische schema's zijn daar te vinden.
Misschien dat je daar wat mee kunt ?

Maar voorbereide kabelbomen zijn tegenwoordig niet meer veel voorkomend !
Dus de kans dat je nu de kabelboom voor stoelverwarming al hebt liggen en dat het alleen nog kwestie is van ....
stekkeren dat gaat helaas niet meer op
Je zal in 99% van de gevallen de kabelbomen aan moeten schaffen en moeten leggen etc etc om bv een warme kont in de winter te hebben...
 

Cordoba

Forumguru
Sterker, dealers kunnen vaak niet eens vertellen welke opties er standaard in een auto zitten. Volgens diverse dealers zou mijn Fabia I af-fabriek een kofferbaklampje hebben. Niet dus, maar na verwijderen van het afdekplaatje bleek de stekker en bekabeling er wel te liggen, en was het een kwestie van lampje scoren en inpluggen. Hetzelfde verschijnsel zie je bij achterspeakers: bij de ene auto is er niets voorbereid, bij de ander ligt de draad compleet met stekker tot de plek die voor de speaker bedoeld is, en bij een ander ligt de kabel er tot aan de B-stijl. Ik ben bang dat je dus gewoon op onderzoek moet wat er voor een bepaalde optie is voorbereid en wat niet.
 
'T had kunnen zijn dat het is en dat iemand het weet/ wist
Maar dan zal ik het indien van toepassing wel avonturen, ben er nog niet zeker van of en hoelang ik dit apparaat wil houden dus geen urgentie met aanpassen
 
Bovenaan Onderaan