DQ200 DSG slipt 1.4TSI

fazerug

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

Kan ik de koppeling van de dsg bak reinigen met een remreiniger ?

ik heb mijn waterpomp vervangen maar helaas een beetje koelvloeistof lekt naar de dsg bak door een gaatje die precies onder de waterpomp zit.

Gelijk na het wegrijden voelde ik dat de bak raar doet shokt en slipt na een paar kilometers ging beter maar nu af en toe slipt ie een beetje bij het gas geven meestal van de 2de naar de 3de versnelling.

de auto en de dsg zijn getuned bij vagtechniek .in het begin dacht ik dit komt door de chiptuning omdat ik de accu losgehaald.
 

Bijlagen

  • A48E3A4A-C75B-42FA-B780-CAC177CE8527.jpeg
    A48E3A4A-C75B-42FA-B780-CAC177CE8527.jpeg
    181,2 KB · Weergaven: 38

Desperado

Forumguru
Ik zou beginnen om die waterpomp nog maar eens los te halen en dan zorgen dat het systeem heel goed schoon is. Dat gaatje is een zogenaamde wheephole en wat je beschrijft is een wheepholelekkage. Die ontstaat door vervuiling in de koelvloeistof waardoor de afdichtings "film" beschadigd.
 

ertromp

Forumguru
Ik snap het verhaal niet helemaal
Welke waterpomp heb je vervangen want de "grote" zit niet aan de kant van de DSG bak
 

ertromp

Forumguru
Oké. Die waterpomp zit dus met een apart riempje aan 1 van de nokkenassen gekoppeld? Aan de andere zijde van de distributie dus. Net zitten Googelen en een compleet plastic huis met geïntegreerde waterpomp en thermostaat.
Plastic fantastic dus

E21CA3AD-ACBB-41F2-BED6-3EB9781B36E3.jpeg
42E9B309-206D-4A2C-BBB0-D38498260A92.jpeg
 

Monteurtje

Forumguru
Dat is hem idd. Meestal is de lekkage bij het asje.
Riem wordt aangedreven door de uitlaatnokkenas.
Riem span je door een inbus 10 links onderin de behuizing te steken en met 30Nm te spannen. En dan gelijktijdig boutjes vastdraaien.
 

fazerug

Nieuw lid
Dat is hem idd. Meestal is de lekkage bij het asje.
Riem wordt aangedreven door de uitlaatnokkenas.
Riem span je door een inbus 10 links onderin de behuizing te steken en met 30Nm te spannen. En dan gelijktijdig boutjes vastdraaien.


Klopt dat heb ik allemaal gedaan en de waterpomp lekt niet meer .

De dsg bak slipt omdat koelvloeistof van de waterpomp is binnen de dsg bak gekomen en komt precies op de koppelings platen.

sorry mijn Nederlands is niet perfect misschien mensen gaan het verkeerd begrijpen.

Ik zeg het in het engels :

the waterpump of my engine started leaking which is situated on side of the engine and exactly on top of the dsg .
When you remove the waterpump to replace it and you remove al the pipes coolant is gonna start to leak everywhere and on the top of the dsg which has a hole on top for ventilation or inspection i guess, if you would look throw that hole you would see the flywheel and clutches .

in my case they were al wet of coolant and that caused my clutch to slip immediately after replacing the waterpump and going for the first test drive.

but it does not do it anymore i think all the coolant is burnt i hope.

so if you ever want to replace your waterpump you have to cover that hole with tape or a plastic bag.
 
Bovenaan Onderaan