Doorvoerruimte

Tees

Donateur
De doorvoer van de electra...:pieker:
Van waar naar waar had je t gewild, er zit een paar 100m bedrading in een auto, met alle bijbehorende doorvoeren...
 
Ik hoef gelukkig niet zo ver. Vanaf de accu naar de bestuurdersstoel of de bijrijdersstoel.
De Kenwood SW11 subwoofer gekocht om bij mijn nieuwe radio te doen.
 

Tees

Donateur
Ik zou altijd beginnen in de zekeringenkast, die zit volgens mij bij de F2 links aan de zijkant van de dashboard. Daar een extra zekering aanbrengen op de geschakelde plus (een lege plek gebruiken, of, nog makkelijker, met een piggy back) en dan de stroom richting de plek trekken waar je t wilt hebben.
Direct iets op je accu aansluiten is een bijzonder slecht idee, als je sluiting maakt heb je de boel in de hens staan...
 

Sjoerdb

Forumguru
@Tees , hoeveel stroom durf jij met een piggy back weg te nemen?

Als de subwoofer via de handleiding aangesloten behoort te worden zoals tardoth dat voorstelt, dan zal dat toch gedaan mogen worden. Wie zijn wij om dan te zeggen dat het anders moet, we kunnen hooguit een voorstel doen voor andere opties.
 

Tees

Donateur
Dat zei TS niet, of t zo in de handleiding staat. Ik lees dat ie een subwoofer direct op de accu aan wil sluiten, dat zou alleen verantwoord zijn als er een zekering tussen zit. Dus óf in de zekeringenkast óf in de subwoofer zelf. En wat ie met z'n auto doet moet ie helemaal zelf weten, ik geef alleen aan wat ik een slecht idee vind.

Hoeveel stroom er door een Piggy back kan weet ik niet, mag aannemen dat die ook gerate zijn voor een bepaald maximaal vermogen (mits je een fatsoenlijke koopt en niet een Ali modelletje). Die subwoofer verbruikt 150W, dus met een 15A of 20A zekering kom je een eind. Dat is voor de zekeringenkast iig geen probleem, daar zitten er wel meer van 20 of 25A.
 

Cordoba

Forumguru
Er zijn ook nog zogenoemde draadzekeringen: een zekeringhouder die in de draad is opgenomen:
steekzekeringhouder-waterdicht-fha28.jpg
 
Dit is de derde wagen waar ik het inbouw :) eerder een volvo en een seat leon.
Helaas verschilt het erg met deze auto.
Ik leg er een kabel tussen met zekering op 15cm afstand van de accu.
 
Bovenaan Onderaan