Allen,
Ik zit een beetje met een dilemma ( luxe probleem of hoe je het ook wil noemen)
Mijn huidige O2 is inmiddels 11 jaartjes jong en heeft 278k op op de klok.
Ik heb hem nu 4,5 jaar waarvan de eerste jaren zonder problemen maar de laatste 2 jaar is er
behoorlijk wat geld in verdwenen.
De grootste kostenposten hieronder:
- Nieuwe ECU computer a € 800,=
- Nieuwe pompverstuiver a € 750,=
- Nieuwe wiellagers achter totaal € 600,=
- nieuwe koppeling+ 2massa vliegwiel a € 800,=
Daarnaast nog de gebruikelijke kosten: distributieset a € 700,= en remschijven voor+blokken a € 300,=
Nu zit ik een beetje te kijken op de diverse sites en zie dat je tussen 5 en 8 duizend een exemplaar van rond 2010 koopt met rond 2 ton op de klok en een 1.6 commonrail motor.
Wat zouden jullie doen? deze doorrijden ( hoe betrouwbaar is ie nog en wat gaat er nog komen: weer een verstuiver wellicht en/of turbo ??) of deze verkopen en naar een ander uitkijken??
Graag goede objectieve adviezen.
Alvast bedankt
Ik zit een beetje met een dilemma ( luxe probleem of hoe je het ook wil noemen)
Mijn huidige O2 is inmiddels 11 jaartjes jong en heeft 278k op op de klok.
Ik heb hem nu 4,5 jaar waarvan de eerste jaren zonder problemen maar de laatste 2 jaar is er
behoorlijk wat geld in verdwenen.
De grootste kostenposten hieronder:
- Nieuwe ECU computer a € 800,=
- Nieuwe pompverstuiver a € 750,=
- Nieuwe wiellagers achter totaal € 600,=
- nieuwe koppeling+ 2massa vliegwiel a € 800,=
Daarnaast nog de gebruikelijke kosten: distributieset a € 700,= en remschijven voor+blokken a € 300,=
Nu zit ik een beetje te kijken op de diverse sites en zie dat je tussen 5 en 8 duizend een exemplaar van rond 2010 koopt met rond 2 ton op de klok en een 1.6 commonrail motor.
Wat zouden jullie doen? deze doorrijden ( hoe betrouwbaar is ie nog en wat gaat er nog komen: weer een verstuiver wellicht en/of turbo ??) of deze verkopen en naar een ander uitkijken??
Graag goede objectieve adviezen.
Alvast bedankt