Door dealer in te stellen/programmeren opties

higgy

Forumguru
Ik weet dat de anti-carjack optie door de dealer te programmeren is (deuren op slot bij > 15 km/u)
Maar wat zijn de andere opties die een dealer kan programmeren? Er zal vast wel iets met verlichting of display te programmeren zijn bijv.
Wie heeft/maakt een lijstje?
 

higgy

Forumguru
@Exciter: verkeerde topic, wil je deze svp. naar het Octavia II-topic verplaatsen? Dank je.
 

VEEJAY

Forumguru
Je kon iets uit laten zetten dat je dimlichten niet branden bij daglicht. Maar van mij mogen xenontjes wel branden :-)
 

Arjen

Actief lid
Bij mij wouden de mistlampen niet aan. Dat was een computerprobleem.

Tijdens het instellen ervan vroeg de dealer hoe ik het tunnellicht ingesteld wou hebben: Gewoon m'n xenontjes altijd aan.

Ik heb tijdens het programmeren over z'n schouder meegekeken en heb een gigantisch menu gezien waar je werkelijk zo'n beetje alles kan instellen. /forum/images/graemlins/grin.gif
Voor de verlichting is er ook een apart menu.

De dealer had zelf nog niet eens de gegevens van Skoda. Het was voor hun dan ook lastig om eerst het goede bitje te vinden.

Ik weet dat er sites zijn met informatie, maar die leken niet op wat ik zag bij de dealer. Zoals bv. deze:
de.openobd.org -skoda

Wie het snapt mag het zeggen /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Peter79

Actief lid
Goede tip om even de dealer te vragen. Ik had hem even een mail gestuurd vanochtend en hij belde vanmiddag op wat ik allemaal ingesteld wilde hebben en hoelang enz. Alles doorgenomen, dinsdag de nieuwe O2Combi ophalen en genieten maar!!
 

henk_de_bruin

Actief lid
weet iemand of je kan instellen dat je met je afstandbediening alleen je voorste zijruiten open kan laten gaan.gr henk
 

MMM

Lid
Ik denk dat je die lijst met mogelijkheden echt niet van je dealer zal krijgen. Worden ze helemaal gek van ons. Kunnen ze continue voor iedereen van alles aanpassen.

Maar uuhhhhhh ... mocht er toch iemand zijn die zo'n lijst te pakken kan krijgen voor een O2 HB Ambiente ... dan hou ik me aanbevolen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

By the way: Kunnen ze ook alleen je kofferbak op slot laten gaan met die car-carjack optie?
 
met de afstandsbediening kan je ook de stoelen programmeren. Als ik met mijn sleutel auto ontgrendel, dan gaat de stoel in de door mij ingestelde stand. andersom als mijn vrouw haar sleutel gebruikt, dan zal de stoel in haar stand gaan staan (alsmede de buitenspiegels!!)
 

LenK

Forumguru
De Coming home lichtfunctie werkt via de lichtschakelaar.
Weet iemand of het mogelijk is dat de Leaving home ook via die lichtschakeleaar (tunnel-light stand) geprogrammeerd kan worden.

Wellicht dat het helemaal uitgezet kan worden maar dat vind ik weer iets te drastich. Maar zoals het nu werkt dat steeds de lampen aangaan (ochtend en avond) vind dus ook niks. Het lijkt me ook niet bevorderlijk voor de levensduur van de lampen, die extra aan-uit.

Dus gewenste smaak: Coming home én Leaving home ALLEEN als lichtschakelaar op Tunnel-light staat.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

De Coming home lichtfunctie werkt via de lichtschakelaar.
Weet iemand of het mogelijk is dat de Leaving home ook via die lichtschakeleaar (tunnel-light stand) geprogrammeerd kan worden.

Wellicht dat het helemaal uitgezet kan worden maar dat vind ik weer iets te drastich. Maar zoals het nu werkt dat steeds de lampen aangaan (ochtend en avond) vind dus ook niks. Het lijkt me ook niet bevorderlijk voor de levensduur van de lampen, die extra aan-uit.

Dus gewenste smaak: Coming home én Leaving home ALLEEN als lichtschakelaar op Tunnel-light staat.

[/ QUOTE ]

Coming home en Leaving home schakelen in indien de lichtwaarde buiten voorbij een bepaald niveau komen, ik neem aan dat je dan ook je lichten aan hebt of had en dus is er geen extra belasting van de lampen (in mijn situatie, maar ik rijd dan ook ALTIJD met verlichting, misschien dat dit komt omdat ik motorrijd, al rijd ik een gifgroen monstertje, ze zien je nooit, extra verlichting ook op de auto is altijd beter!)
 

Henny

Actief lid
/forum/images/graemlins/ot.gif Dat met licht heb ik ook, komt bij mij ook omdat ik motorrijd, (eerder dan auto).
Er zijn toch al flink wat motorrijders hier zeg. Nu ook een Kawa lees ik.
Ook dat niet gezien worden ondervind ik aan den lijve helaas, voorheen rode motor, rode helm en licht aan en als ik dan niet zelf goed oplet dan zou ik zeker 3 à 4 keer aangereden zijn per rit naar werk van ± 10 km door de stad .... Gewoon groot licht op af en toe; wordt wellicht wel als aggressief ervaren, maar dat scheelt iets in zchtbaarheid. Maar goed op rotondes zagen ze mij met een cayenne orange O1 met licht aan, ook nogal eens over het hoofd ....
 
Bovenaan Onderaan