Doet u mij maar die blauwe !

De knoop is doorgehakt: na 8 jaar Fabia Combi (2 stuks) nu gekozen voor een Roomster. Een demo van 2 jaar oud met 20-duizend kilometer op de teller. Zo'n blauwe, bekend van de folders en de reclame. Een Comfort, dus met alle toeters en bellen: halflederen bekleding, dance-radio, parkeersensoren enz. enz. plus de optie der opties: een panoramadak !! Een paar van die demo's deden mee aan de Pon Countdownactie, dus ik had het voor het uitkiezen. De prijs die ik voor mijn Fabia kreeg viel mij enorm mee. Wanneer ik hem krijg is nog onduidelijk. Er moet nog LPG in en die jongens die dat doen hebben het vrij druk. Ik hou jullie op de hoogte.

groeten,
Frans

Bothje

Heel gewoon lid
Felicidad :471:

Zul je zeker geen spijt van krijgen, en het panorama dak is een ruimtewinner in de RoomsteR van jewelste :yeah:.
De LPG wordt zeker na levering van je wagen pas gedaan, omdat je over de drukte daar schreef.

van_der_P

Senior Member
Is de daeler hem eindelijk kwijt heeft volgens mij wel meer dan 1.5 jaar te koop gestaan.
Veel plezier ermee, en ik hoop dat je goed zaken hebt kunnen doen met Peter Schmitz.

Mijn Roomster is ook van Schmitz, helaas voor Schmitz is het mijn laatste auto van dit bedrijf na negen jaar klant te zijn geweest.

van_der_P

Senior Member
Klopt al die demo's staan nu in de uitverkoop: Ede, Hapert, Barendrecht.

Hoezo voor de laatste keer klant ?

:ot:De afgelopen 8 jaar heb ik daar 3 nieuwe auto's gekocht, voor ongeveer 60.000 euro.
Een Octavia SLX 1.9 TDI, Fabia Combi 1.4 Elegance, en onze huidige Roomster.
Ik weet niet of het aan mij ligt maar er gaat nogal eens iets verkeerd. De afgelopen 5 jaar werden er 3 maal nieuwe onderdelen besteld, dat ging drie keer verkeerd. Had onder garantie een nieuwe achter ruitewissermotor nodig voor de Combi, werd er een voor de HB besteld, dat past niet. Had onder garantie een nieuwe pookknop nodig omdat het chroom los liet en mijn vrouw zich daar in gesneden hadden, werd er ook een verkeerde besteld. En bij de Roomster wilde ik graag een lakstift en je raadt het al, wij hebben een blauwe Roomster werd er een verkeerde kleur besteld.
Nu begrijp ik best dat waar gewerkt wordt er ook fouten gemaakt worden. Maar als je als klant al 8 jaar over de vloer komt, verwacht je een wat persoonlijker benadering.
Maar helaas het is er onpersoonlijk soms zelfs aan de stugge kant. Was dat niet zo dan zou het een en ander gemakkelijk met de mantel der liefde bedekt kunnen worden.
Maar wat helemaal de kroon spant was afgelopen februarie 2008. We kregen een uitnodiging om naar de nieuwe Fabia Combi te komen kijken.
We maakt van deze uitnodiging gebruik, ik vertelde Peter Schmitz dat we naar de nieuwe Combi kwamen kijken en niet van plan waren om een nieuwe auto te kopen (onze auto was net een jaar oud). Hierop werden we met zachte hand naar buiten gewerkt, met de opmerking dat geldverdienen voor garage Schmitz belangrijk is.
Het is jammer maar geen hand vol Skodadealers maar een heel land vol Skodadealers. Zeker nu de A73 klaar, is ben je zo in Sittard, Susteren of Venlo.

Fabia

† In Memoriam
:Maar wat helemaal de kroon spant was afgelopen februarie 2008. We kregen een uitnodiging om naar de nieuwe Fabia Combi te komen kijken.
We maakt van deze uitnodiging gebruik, ik vertelde Peter Schmitz dat we naar de nieuwe Combi kwamen kijken en niet van plan waren om een nieuwe auto te kopen (onze auto was net een jaar oud). Hierop werden we met zachte hand naar buiten gewerkt, met de opmerking dat geldverdienen voor garage Schmitz belangrijk is.
.

Belachelijk zeg, zo ga je niet met klanten om. Dat is bij Vepreda wel wat anders. Daar waren we meer dan welkom bij de introductie van de FII Combi en de S2. Zonder dat we gelijk onze portemonnee moesten trekken.

:
Maar helaas het is er onpersoonlijk soms zelfs aan de stugge kant.

Ja, ik herken daar wel iets in. Ik dacht naar een Limburgs bedrijf te gaan en daar wel iets van gemoedelijkheid te vinden (het zal wel een vooroordeel zijn, maar ach..), maar er kon met pijn en moeite een kopje koffie vanaf. Terwijl ik toch een heel makkelijke klant ben. Ik kom binnen, hoef geen folders, lange informatieverhalen en weet ik al niet meer. Ik maak een proefrit van 10 minuten en koop de wagen (na wat heen en weer gedeal, maar in 20 minuten sta ik weer buiten). Ik ken mensen die er langer over doen om een MP3-speler te kopen.

Frans

Hetzer

Forumguru
We kregen een uitnodiging om naar de nieuwe Fabia Combi te komen kijken.

Dat kun je toch haast niet menen zeg!!, wat een houding, wat een slechte dealer zeg!!!!, zo ga je toch niet met je klanten om, ik zou bijna tegen Peter Schmits willen zegen kom een kijken bij Hans Evers van Vepreda, hoe het wel moet!!!!!!

maar er kon met pijn en moeite een kopje koffie vanaf. Terwijl ik toch een heel makkelijke klant ben.

Tja,wat moet ik nog zegen?, nog een keer SCHANDALIG!!!!!!!!

Ik heb trouwens ook eens zitten neuzen, maar Schmits heeft ook wel erg veel Skoda's (lang) te koop zijn , ik kan me zo indenken dat zijn reputatie hem uiteindelijk de kop gaat kosten

Bothje

Heel gewoon lid
kom eens kijken bij Hans Evers van Vepreda, hoe het wel moet!!!!!!
Niet alleen kijken, maar ook ervaren hoe het er daar aan toe gaat.
Zag dat er dit jaar door Vepreda meer is verkocht als het voorgaande jaar, maar zoals Hans zei: dat is niet het allerbelangrijkste. Belangrijkste zijn de klanten, die moeten tevreden zijn.
Daar kan ik het mee eens zijn, want tevreden klanten genereren ook weer nieuwe interesse :xyxthumbs:

En weer on-topic: Frans is tevreden met zijn Roomster en dat telt ook....

Ja Frans heb jij al een indicatie wanneer je jou Roomster kan ophalen???

Nee geen flauw idee. Per 1 januari wordt de dealer ook LPG-inbouwstation en mijn voorstel was om de auto gewoon daar de installatie te laten krijgen. Maar dat zou 10 weken duren omdat ze alles nog moesten bestellen en dat vonden ze achteraf te lang duren.
Nu gaan ze op zoek naar een inbouwstation die het sneller kan.

groeten

Frans

van_der_P

Senior Member
Ja, ik herken daar wel iets in. Ik dacht naar een Limburgs bedrijf te gaan en daar wel iets van gemoedelijkheid te vinden (het zal wel een vooroordeel zijn, maar ach..), maar er kon met pijn en moeite een kopje koffie vanaf. Terwijl ik toch een heel makkelijke klant ben. Ik kom binnen, hoef geen folders, lange informatieverhalen en weet ik al niet meer. Ik maak een proefrit van 10 minuten en koop de wagen (na wat heen en weer gedeal, maar in 20 minuten sta ik weer buiten). Ik ken mensen die er langer over doen om een MP3-speler te kopen.

Frans

Dat klopt, dat verhaal van de koffie is heel herkenbaar. In 1998 kocht ik een O1 (werd afgeleverd in januarie 1999)
Dat was voor mij toen de duurste auto die ik gekocht fl. 42.600.-- Ben daar 3 maal voor bij de garage geweest. Mijn eerste bekertje koffie kreeg ik toen ik de handtekening gezet had.
Dan denk je van ze weten nog niet goed hoe het hoort, moet natuurlijk ook geleerd worden Dealer spelen. Dus je accepteerd dat.
Later gaan er wat dingen mis o.a. zoals ik omschreven had. En dan praat ik er thuis over en mijn vrouw denk dan dat het aan het merk(Skoda) ligt. Bij Mercedes en BMW is het anders omdat het duurdere merken zijn. Is haar gedachten gang. Dus sukkel je eigenlijk verder.
Maar sins ik op het forum aktief ben weet ik dat het ook anders kan.

Bothje

Heel gewoon lid
Nee geen flauw idee. Per 1 januari wordt de dealer ook LPG-inbouwstation en mijn voorstel was om de auto gewoon daar de installatie te laten krijgen. Maar dat zou 10 weken duren omdat ze alles nog moesten bestellen en dat vonden ze achteraf te lang duren.
Nu gaan ze op zoek naar een inbouwstation die het sneller kan.

groeten

Frans
Is er al een indicatie wanneer je RoomsteR klaar is?

Bovenaan Onderaan